Laupäev 10. detsember 2016

AS ÄRIPÄEV
Pärnu mnt 105, 19094 Tallinn
Telefon: (372) 667 0111
E-post: online@aripaev.ee

TV1 vara liigub firma juhtide kätte

Inno Tähismaa 08. november 2001, 00:00

TV1 omanikfirma Eesti Sõltumatu Televisiooni ASi juhatuse esimees Rait Killandi põgenes esmaspäeval oma autoga TV3 ajakirjaniku Hanno Tombergi eest, kes oli tulnud valgustama TV1 nõukogu liikmete kohtumist pankrotihaldur Arno Mägiga.

TV1 nõukogu esimees, Vilniuse raadiojaama Radio Znad Vilii juht Czeclaw Okinczyc palus teisipäeval telefonikõnele vastates helistada tund aega hiljem ja tund aega hiljem ei võtnud ta enam kõnet vastu.

Alates augustist on Rait Killandi ja tema venna Rene firma Teleliini OÜ nimele registreeritud teleülekannete buss, mida TV1 kasutas saadete tegemisel ja mida peeti TV1 üheks väärtuslikumaks varaks. Mitme TV1 endise, tundmatuks jääda soovinud töötaja sõnul on TV1 juhid kandnud telejaamast välja teletehnikat ja pannud selle bussile.

?Seda peab Teleliini OÜ käest küsima, kurat võtaks,? ütles Rait Killandi vastuseks küsimusele, kuidas läks buss Teleliini nimele. Teleliini OÜ juht Rene Killandi ütles omakorda, et bussi sattumisest firma nimele teab rohkem rääkida tema vend. Rene lisas, et bussi registreeris Teleliini nimele tema ja see tuli firmale ostu-müügi tehingu käigus. Ta polnud nõus tehingu üksikasju avalikustama. Ta ütles, et see polnud Läti telejaam LNT, kellelt TV1 oli bussi rentinud. ?See oli üks teine firma,? ütles ta. Rait ja Rene Killandi on mõlemad Teleliini osanikud.

Mitme allika väitel on Killandi loonud omaenda telefirma TV-I, mis edastab kaabeltelefirmade kaudu Poola filme ja SMS-vestlust. Rait Killandi ütles, et see ei vasta tõele. ?Kogu see temaatika on konkurentide poolt üles puhutud,? ütles ta. Ta lisas, et selleteemalised küsimused on mõistlikkusest kaugel ja järgmine kord ei soovi ta enam üldse intervjuud anda.

Kultuuriministeeriumi meedia- ja autoriõiguse osakonna juhataja Peeter Sookruus ütles, et TV1-l saadete edastamiseks luba pole, kaabelvõrgus edastatavate saadete puhul tuleb pretensioon esitada kaabeltelefirmadele. ?Tegeleme asjaga,? lubas Sookruus.

Esmaspäeval käisid Tallinnas Polsati esindajad Czeclaw Okinczyc ja Tomasz Kurzewski. Nad kohtusid ajutise pankrotihalduri Arno Mägiga, kel valmib kuu aja pärast ettekanne TV1 varadest ja kohustustest. Poolakad on viimased mitu kuud lubanud telejaama rahamured lahendada, aga on oma sõna murdnud.

TV1 kolmas nõukogu liige, Joel Aasmäe investeerimispangast LHV ütles, et viimane nõukogu koosolek toimus 18. septembril, seal teadvustasid nõukogu liikmed probleemi, et kui raha juurde ei tule, siis firma likvideeritakse kas pankroti teel või muul viisil.

Aasmäe sõnul on tema omanike esindajate käest kuulnud juttu, et raha tuleb. ?Nüüd, kus litsentsi pole, tundub, et asi liigub lõpetamise suunas,? ütles ta. ?Iseasi, kas riismetest midagi välja kasvab.? Aasmäe ütles, et TV1 peamised varad olid töötajad ja tegevusluba. ?Nüüd on need kadunud,? ütles Aasmäe.

Polsati Balti võrgustikku loov Dariusz Mroczek kahtles samuti, kas Eestis telejaamast midagi välja tuleb. ?Eestis on nii väike turg,? ütles ta. Tema sõnul on võimalik, et Polsat omandab täielikult Läti juhtiva telejaama LNT, millest pool kuulub veel sealsele meediaärimehele Andreijs Ekisele. Ekis on loomas juba uut telekanalit TV5 ehk TV-Riga. Ekisele kuulub Eestis uudisteagentuur ETA ning analoogseid agentuure teistes Balti riikides.

Polsati omanik, Poola meediamogul Zygmunt Solorz-Zak ütles, et tahtis muuta saadete edastamise süsteemi ja hakata edastama kanalit TV1 satelliidi vahendusel, aga kultuuriministeerium sellega ei nõustunud.

Solorz-Zak ütles, et pole kuulnud midagi selle kohta, et TV1 juhtkond ettevõttest vara välja kandib. ?Nad ei saa seda teha, teletehnika kuulub omanikule,? ütles ta.

TV1 omanikfirmal AS Eesti Sõltumatu Televisioon on võlgu esialgsetel andmetel kokku 120 miljonit krooni, millest 111 miljonit on seotud omaniku Polsatiga ja ligi 9 miljonit Eesti ettevõtetega. Lühiajalisi võlgu on 22 miljonit krooni.

Pankrotihaldur Arno Mägi polnud nõus võlgade struktuuri avalikustama, kuna see võib kahjustada ettevõtte huve. Samas on varem olnud juttu sellest, et 9 miljoni sees on ligi 2 miljoni kroonine võlg ASile Ringhäälingu Saatekeskus, samas suurusjärgus on välja maksmata töötasud. Samuti on ettevõte võlgu koos viivistega Ühisliisingule ja Ühispangale teletehnika ja maja rendi eest.

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
06. December 2011, 19:34
Otsi:

Ava täpsem otsing