Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Tartu sportauto lööb laineid

    Läti riigitelevisiooni populaarne auto- ja liiklussaade Sebra näitas oktoobris läbi kolme saate Tartus valmistatavate tänavasõidu sportautode Estfield saamis- ning arenemislugu. ?Vaatajahuvi oli ülisuur,? tunnistab Sebra autor ja saatejuht Pauls Timrots. ?Tõusetus probleem, kuidas muuta 90ndate aastate algul Lätis vastu võetud seadust, mis keelab ise autosid ehitada.?
    Timrotsi kinnitusel tegelevad Läti riikliku maanteeameti spetsialistid praegu dokumentide paketiga, mis sisaldavad omavalmistatud mootorsõidukitele esitatavaid tingimusi ning korda, kuidas sõidukeid kontrollida ja sertifitseerida. Läti ametnikele on eeskujuks Eestis välja töötatud sellealased seadusandlikud aktid.
    ?Uut korda välja töötavad ametnikud on igal juhul seda meelt, et vana seadus on ajale jalgu jäänud, ning inimestele tuleks lubada tegeleda tehnilise loominguga,? sõnab Timrots ja lisab, et enne autode registreerimise uue korra jõustumist peab selle heaks kiitma veel Läti valitsuskabinet.
    Lahtisi sportautosid tootva ASi Võidusõidutehnika juhataja Valter Teppani sõnul kohtus ta Pauls Timrotsiga septembri algul Tallinnas Lasnamäel toimunud Linnaringi võistlusel, kus Võidusõidutehnika esitles esimest kord spetsiaalselt võidusõiduks kohandatud Estfieldi.
    Lisaks kokkuleppele teha Tartu autoehitajatest saatesari ostis aastaid autovõidusõiduga tegelenud Timrots endale Võidusõidutehnikast Estfieldi raami ja veermiku. ?Vennaga autot kokku pannes tekib ikka ja jälle küsimusi,? põhjendab Timrots, miks ta ka sellel nädalavahetusel Tartusse Võidusõidutehnika spetsialistide juurde nõu küsima sõidab.
    Eesti riikliku autoregistrikeskuse (ARK) tehnoosakonna eksperdi Aivar Hundi sõnul registreerivad nad omavalmistatud ja ümberehitatud mootorsõidukeid, mis vastavad Eesti teede- ja sideministri määrusega kehtestatud nõuetele. Eestis on keelatud kokku panna autosid varuosadest.
    ?Eestis on praegu üheksa ARKist sõltumatut ekspertiisifirmat, kelle spetsialistide koostatud akte auto vastavuse kohta me aktsepteerime,? räägib Hunt. ?Kõik Estfieldid on saanud meilt ka eraldi tehase tähise, mis lüüakse auto kerele.?
    AS Võidusõidutehnika on tänaseks müünud 15 raami ja veermikku, millele autofanaatik ehitab ise või laseb spetsialistidel ehitada lahtise kahekohalise tänavasõidu sportauto Estfield. Täielikult valmis on praegu 12 Estfieldi: kuus Eestis ja kuus Rootsis.
    Autod on klientidele maksma läinud 63 000 kroonist kuni 260 000 kroonini. Auto hind sõltub doonorauto hinnast, varuosadest, lisadest ja Võidusõidutehnikast tellitud tööde mahust. Estfield on Inglismaal 50ndatel aastate lõpus projekteeritud roadster?i Lotus Seven prototüüp.
    Augustis ostis Valter Teppan endisel Tartu Raadi sõjaväelennuväljal üheksa hoonet, kuhu ta kavatseb üle tuua sportautode tootmise ning käivitada koostöös Inglise ja Rootsi võidusõidukoolidega Tartus võidusõidukool.
    Teppani unistus on hakata kunagi vahendama andekamaid kihutajaid Lääne vormeli tippsarjadesse.
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Kui Mars kutsub: Musk soovib 55,8 miljardit Tesla varadest
Tesla autod kutsutakse jälle tagasi uue ohtliku defekti tõttu. Elon on aga hõivatud mujal rindel ning tegeleb oma mitmekümnemiljardilise kompensatsioonipaketi väljanõudmisega.
Tesla autod kutsutakse jälle tagasi uue ohtliku defekti tõttu. Elon on aga hõivatud mujal rindel ning tegeleb oma mitmekümnemiljardilise kompensatsioonipaketi väljanõudmisega.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Usaldamatus valitsuse majanduspoliitika suhtes on järsult kasvanud
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.