Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Eesti esimese transiidikaubamaja taga seisavad tuntud ärimehed

    ?Nii palju kui mina tean, pärineb idee taolise kaubamaja loomiseks Mõisalt ja Tamjärvelt,? ütles projekti juurde nõunikuks kutsutud endine Tallinna Sadama peadirektor Enn Sarap, kes kinnitas ka Meelis Lao osalemist.
    Sarapi sõnul ei ole loodaval ettevõttel midagi ühist transiidifirmaga, pigem on tegu kaubamajaga, ehkki hoonet kui sellist ei ole. Läänes on need tuntud nime all trading house ja Venemaal torgovõi dom, selgitas ta. Tegevus kätkeb endas ostu ja müüki ning kauba liikumiseks tulusamate logistiliste lahenduste leidmist, kasutades ekspedeerimisfirmade teenuseid. Loodavas transiidikaubamajas hakkab kaup liikuma nii ida?lääne kui põhja?lõuna suunal, kusjuures alati ei pea see sugugi Eestit läbima, selgitas Sarap loodava firma äriideed. Millise kaubaga on tegu, seda ta ei täpsustanud, kuid kinnitas, et sokkide ja rinnahoidjatega tegu ei ole. Samas kinnitas ta, et konkureerivat naftatransiidifirmat ei tehta.
    Sarapi hinnangul on äriidee hea, kuid seda ellu viia Venemaa terroriseerivate raudteetariifide ja muude piirangute tõttu küllaltki raske. Sarap hakkab Mõisale ja Tamjärvele nõu andma logistika ja veonduse alal.
    Projektiga on seotud ka Mart Einpalu, kes ise kinnitas, et tegeleb sellega oma põhitöö kõrvalt firmas Amix Consulting. Tema sõnul on ettevalmistusööd käivitunud ja praegu toimub äriidee aluseks olevate hüpoteeside ja erinevate võimaluste analüüsimine. ?Kui kõik läheb plaanipäraselt, käivitub projekt järgmisest aastast, kui aga nõrgad küljed ja ohud osutuvad ületamatuteks, jääb asi sinnapaika,? lausus Einpalu.
    Küsimusele, kas tegu on samalaadse äriga, nagu Endel Sifi tänaseks hingusele läinud NT Exchange, vastas Einpalu, et infotehnoloogia äri see ei ole. Tema sõnul on ettevõtmine suunatud eelkõige Eesti geograafilise asendi ärakasutamisele, edendades põhiliselt ida-lääne kaubandust.
    Einpalu ütles, et on Mõisaga koos töötanud alates 1993. aasta juunist, hindab teda kui ausat ja otsekohest inimest, kes lisaks muule on üks võimekamaid juhte Eestis. Einpalu konsultatsioonifirma sai eelmisel aastal, kui Mõis oli linnapea, Tallinna linnavalitsuselt kaks 190 000 krooni suurust tellimust
    Äripäeva andmetel on Mõis, Einpalu ja Lao käinud uue projekti jaoks pinda sondeerimas nii Venemaal kui ka Soomes. Ühe anonüümsust palunud transiidiallika sõnul on turg kõigi teenuste osas, mida Mõis pakkuda kavatseb, jaotatud ja tal on võimalik ainult teistelt kliente üle meelitada. Sama allika andmetel on Mõis juba pidanud läbirääkimisi teiste firmade klientidega Venemaal. ?Selline äriidee võib ju paberil ilus välja näha, aga tegelikkuses see vaevalt et toimima hakkab, sest transiit läbi Balti riikide on piiratud,? lausus anonüümne allikas.
    Teise võimalusena pakkus anonüümne allikas välja, et uus firma hakkab spekuleerima Eesti Raudtee tariifidega, kaubeldes need enda jaoks alla ja müües siis kaubaomanikele kallimalt edasi. Raudteelt selle kohta kommentaare saada ei õnnestunud.
    Mitme usaldusväärse allika kinnitusel hakkab uus transiidikaubamaja kasutama Paldiski Lõunasadama maad ja kaisid ning projektiga on seotud ka ärimees Robert Lepikson. Mees ise eitas aga seda kategooriliselt. Lepiksoni sõnul pole selles sadamas vaba maad ja kaisid ning läbilaskevõimet piirab raudtee. Tal endal on seal maavaidlus Tallinna Sadamaga parasjagu pooleli.
    Lepikson kahtles Mõisa äriidees, öeldes, et transiitkaubanduse kett koosneb kauba saajast, ekspedeerijast ja stividorifirmast ning mingeid vahendajaid pole sinna tarvis. Transiidiketi lülisid tuleb tema hinnangul vähendada, mitte aga suurendada.
    Tallinna Sadama turundusjuht Erik Sakkov ütles, et sadamal pole sellise projekti realiseerumise vastu midagi. ?Kui see toob praegusele kaubakoguseid lisaks, siis andku aga minna,? ütles ta.
    Eestis tegeleb praegu analoogilise tegevusega Transiidikaubanduse AS, mille üks omanikke Aadu Luukas ütles, et ei näe loodavas firma konkurenti, kuna Transiidikeskus tegeleb kauba füüsilise liigutamisega ühest punktist teise ehk stividoriteenuse osutamisega.
    Äriidee algatajad keeldusid asjast rääkimast. Mõis vabandas, et tal on kiire ja pole aega kõnelda. Lao ütles, et sel teemal ta mingeid kommentaare ei anna, Tamjärve telefon aga ei vastanud.
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Netflix sai miljoneid kliente juurde, kuid aktsia langes ikka
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Järjekordne Telia MeetUp toimub juba 30. mail
30. mail avab Telia taas oma uksed Eesti ettevõtete esindajatele, et koos tehnoloogia-, IT- ja küberturvalisuse ekspertidega arutada päevakajalisi teemasid ning tehnoloogiaajastuga seotud väljakutseid. Sel aastal on fookusteemadeks küberturvalisus, IT-efektiivistamine ning kestlikkuse uued normid ja väljakutsed ettevõtetele.
30. mail avab Telia taas oma uksed Eesti ettevõtete esindajatele, et koos tehnoloogia-, IT- ja küberturvalisuse ekspertidega arutada päevakajalisi teemasid ning tehnoloogiaajastuga seotud väljakutseid. Sel aastal on fookusteemadeks küberturvalisus, IT-efektiivistamine ning kestlikkuse uued normid ja väljakutsed ettevõtetele.