Reede 9. detsember 2016

AS ÄRIPÄEV
Pärnu mnt 105, 19094 Tallinn
Telefon: (372) 667 0111
E-post: online@aripaev.ee

Jooga toob meelerahu ja tervise

Edith Kiilmaa 16. november 2001, 00:00

Järk-järgult lihtsamatelt harjutustelt keerulisteni kulgev tee täieliku lõõgastumiseni on meeldiv, meenutades ühe harrastaja sõnul jalutuskäiku vikerkaarel. Jooga parandab tervist ning suurendab stressitaluvust ja keskendumisvõimet. Keha muutub harjutusi tehes pealtnäha ilma suuremate pingutusteta väga nõtkeks.

Jooga sünnimaal Indias on see õpetuste kompleks üks kuuest india filosoofia ortodokssest süsteemist. ?Eestis tegeldakse enamasti pehme, kehalise ehk hatha-joogaga,? teab joogatreener ja refleksoterapeut Holger Oidjärv. Kõrgema vaimse tasemega jooga nõuab teistsugust keskkonda kui siinne, ideaalne oleks seda teha kloostris.

Tavaliselt napib inimestel aega, sest ainuüksi meditatsiooni alustamiseks on vaja vähemalt tund aeg paigal istuda. Seepärast võib ainult hingamisele ja mediteerimisele keskendunud trenn tunduda neile, kes pole kõrgemale tasemele jõudnud, igava ajaraiskamisena.

Kirjandusele toetudes võib joogat ka omal käel harrastada, aga nii on oht üle pingutada ning tähtsad pisiasjad, nagu õige hingamine, asendite fikseerimine ja lõdvestus, võivad tähelepanuta jääda. Juhendaja käe all ja grupis laabub kõik lihtsamalt.

Joogatund algab mõnusa venitamise ja ringutamisega ning häälestab keha harjutuste lainele. Sellele järgnev enesemassaa? stimuleerib organismi erinevaid piirkondi ning paneb vere käima. Iseloomulike nimedega harjutusi, näiteks mägi, puu või kuldkala, saadab meditatiivne muusika ja pärast lühiajalist pingutust järgneb kohe lõdvestumine.

Joogas tuleb keha tunnetada ja seda mitte tagant sundida. Paljud harjutused on lihtsad ja kõigile võimlemistunnist või lapsepõlvest tuttavad. Erinevalt aeroobikast, kus inimene on pärast rütmilist hüplemist nagu tühjakspigistatud sidrun, võib joogatundi minna julgelt ka siis, kui seljataga on magamata öö või tuleb treeningu järel tööle tagasi minna ? kummalisel kombel on enesetunne hea ja meel rahulik.

Jooga eetika põhitõed on lähedased ristiusu kümnele käsule, eesmärk enesearendamisõpetuse kaudu saavutada tasakaal ning hea enesetunne. Parimal juhul võib harjutuste abil jõuda vaimse kirgastumiseni. Selleks paar-kolm korda nädalas aega leida ei käi üle jõu.

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
25. November 2011, 09:12
Otsi:

Ava täpsem otsing