Laupäev 3. detsember 2016

AS ÄRIPÄEV
Pärnu mnt 105, 19094 Tallinn
Telefon: (372) 667 0111
E-post: online@aripaev.ee

Kindlustage endale muretu välisreis

Ulvi Tüllinen 16. november 2001, 00:00

Reisiesindajana erinevates sihtpunktides töötades on mul tulnud mitmeid kordi kokku puutuda juhtumitega, kus ilma reisikindlustuseta oleks nii mõnelgi kliendil pärast reisi veel tükk aega vaesus majas valitsenud.

Reisikindlustus koosneb üldjuhul tervisekindlustusest, pagasikindlustusest, reisi tühistamise või katkemise kindlustusest ning reisile hilinemise kindlustusest.

Erinevate kindlustusseltside pakutavad kindlustuskatted, hinnakiri ja kindlustustingimused on mõnevõrra erinevad, seetõttu tasuks poliisil olevad kindlustus- tingimused enne lepingu sõlmimist läbi lugeda. Kui olete varem ühe kindlustusseltsi reisikindlustust kasutades saanud hüvitise pagasi viibimise eest sihtpunkti jõudmisel, siis teine selts hüvitab vaid pagasi varguse või kaotsimineku. Kui mõnes firmas tuleb üle 70aastastel inimestel maksta tervisekindlustuse eest topelttariif, siis teises firmas kehtib ka suurema riskiastmega vanuses inimestele tavahind.

Kõige sagedamini vajatakse reisil arstiabi kas võõrapärasest toidust või siis ülemäärasest kuumusest tekkinud vaevuste tõttu, samuti on üsna tavapärane mure reisidel hambavalu. Küll aga ei tohiks kahe silma vahele jätta seda, et kõikvõimalike ekstreemspordialadega tegelemisel (sukeldumine, jetisõit, benji-hüpe jne) juhtunud õnnetused tavalise tervisekindlustuse alla ei kuulu.

Samuti ei kuulu tervisekindlustuse alla näiteks kroonilised haigused, rasedus ega sünnitusabi. Haigus ei tohi olla diagnoositud enne reisile minekut. Stomatoloogilise ravi korral aktsepteerivad kindlustusfirmad üldjuhul vaid esmaabi tugeva hambavalu korral.

Igasuguse õnnetusjuhtumi või kiiret arstiabi vajava ravi korral peaks haige võtma lisaks arstile ühendust ka kindlustusfirma meditsiiniabi partneriga välismaal (kontaktandmed kindlustuspoliisil) või kindlustusseltsi kahjulahendamiskeskusega. Mõnes riigis aktsepteerivad nii riiklikud kui eraarstid n-ö maksevahendina kindlustuspoliisi, st teil ei tule kohapeal arstiabi eest tasuda.

Mõnes riigis tuleb arstiabi eest kohapeal tasuda ning raha saate kindlustusfirmalt tagasi Eestisse jõudes. Sellisel juhul tuleb teil oma juhtumist esimesel võimalusel kindlustusseltsi teavitada ning esitada Eestisse jõudes arve kasutatud arstiabi eest.

Kuigi olulisim on tervisekindlustus, ei tohiks eriti kaugete ja pikaajaliste reiside puhul kahe silma vahele jätta pagasikindlustust. Mida rohkem ümberistumisi on teil sihtpunkti jõudmiseks, seda suurem on tõenäosus, et pagasi jõudmine soovitud kohta võib viibida või pagas kaotsi minna.

Kui on valida, kas registreerida pagas mitme ümberistumisega lennureisi puhul otse sihtpunkti või võtta välja igas lennujaamas, et uuesti järgmisse vahemaandumiskohta registreerida, peate hindama, kui palju aega te pagasi väljavõtmise ja uuesti lennule registreerimisega kaotate, sest hoopis hullem pagasi kaotamisest on see, kui te ise pagasi pärast järgmisest lennust maha jääte.

Küll aga on soovitav jälgida pagasiga tegelevaid lennujaama töötajaid: kas teie pagasile kinnitataval lindil on õigesti kirjas nii lendude numbrid kui ka lõppsihtpunkt. Veelgi olulisem on jälgida, et check-in?i töötaja ei unustaks piletile kleepida pagasikaarti, milleta võib kadunud pagasi leidmine ja selle omanikuks olemise tõestamine osutuda hiljem väga keeruliseks, kui mitte võimatuks.

Kui pagasikindlustus on sõlmitud, ei tohiks unustada ka seda, et raha kaotsi läinud kohvri eest saate tagasi alles Eestisse jõudes. Ka puhkuse ajal tuleb hakkama saada vajalike asjadeta. Seetõttu on soovitatav alati võtta käsipagasisse kaasa esmatarbevahendid ja soojale maale reisides vähemalt ühed vahetusriided ja jalatsid, et te ei peaks pärast lennureisi villases d?empris ja saabastes lõunamaa kuumuses uusi riideid ostma tormama.

Loomulikult on käsipagasisse soovitav võtta väärisesemed, videokaamera, fotoaparaat, sülearvuti jm elektroonika, kuna üldjuhul hüvitab kindlustus nende maksumuse vaid osaliselt või ei hüvita üldse. Pagasi pakkimisel arvestage kindlustuskattega, et näiteks 5000kroonise kindlustuskatte korral ei oleks teil kohvris 20 000 krooni eest esemeid.

Silmas pidada tasuks kindlasti sedagi, et perereisi puhul ei ole mõttekas pakkida kogu pere asju ühte suurde kohvrisse, samuti ei ole soovitav pakkida kahe täiskasvanu asju kokku ühte pagasisse, kuna suurema tõenäosusega läheb kaotsi üks, mitte kõik kohvrid. Teiseks ei võta lennufirmad endapoolset pagasi nn päevahüvitist makstes arvesse seda, mitme inimese asjad kotis olid, vaid lähtuvad kadunud kohvrite arvust.

Kui te olete jõudnud sihtpunkti, kohver aga mitte, peate kõigepealt pöörduma kadunud pagasitega tegeleva lennujaama töötaja poole, et täita avaldus pagasi kadumise kohta. Ühe eksemplari avaldusest peate saama endale.

Lennufirmad, kes on vastutavad pagasi eest, maksavad kas ühekordse või päevahüvitise iga pagasi viibimise päeva eest ühe kohvri/koti pealt. Makstav hüvitise summa on lennufirmade puhul erinev. Näiteks Estonian Air maksab esmatarbevahendite soetamiseks kompensatsiooniks pagasi hilinemise korral turistiklassi reisijale välja 90 eurot pärast 24 tunni möödumist reisija sihtpunkti saabumisest. Äriklassi reisijale makstakse hüvitis summas 180 eurot välja kohe.

Kui reisija tõendab õigustatud kulutused, mida ta oli pagasi hilinemise tõttu sunnitud tegema, siis on Varssavi konventsiooni järgi lennukompanii maksimaalse vastutuse limiidiks 17 SDRi (IMFi arveldusühik, 1 SDR = ca 22 EEKi) pagasi iga kilogrammi kohta.

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
25. November 2011, 09:12
Otsi:

Ava täpsem otsing