Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Pigem väärtusaktsia kui kasvuaktsia
Erinevalt paljudest teistest tehnoloogiafirmadest on IBMil läinud suhteliselt hästi. Firmale on positiivselt mõjunud tugev ja kõrge marginaaliga teenuste divisjon. Aktsia kaupleb enam-vähem samadel tasemetel kui aasta tagasi, mis polegi nii paha tulemus. Väga hajutatud tegevusega suurel firmal on kasvuprobleemid. Kuigi suur hajutatus aitab firmat rasketel aegadel, ei anna ta majanduse paranedes kiiret käibe kasvu.
Arvutiturul on Ühendriikides käimas väga äge hinnasõda. Selles osas on Dell andnud kogu arvutitööstusele silmad ette efektiivsusega. IBM ja Dell võiksid mõlemad võita, kui tükk aega tagasi väljakuulutatud Hewlett-Packardi ja Compaqi ühinemine teoks saaks ja üks konkurent vähemaks jääks. Nagu Friedman Billings Ramsey tehnoloogiastrateeg Ulric Weil ajakirjale Fortune ütles, on IBM rohkem väärtusaktsia kui kasvuaktsia.
Firma tulusaimaks segmendiks oli 2001. aasta kolmanda kvartali andmete põhjal tarkvara segment, kus marginaal kasvas 81,5 protsendile. Tarkvaramüük moodustas firma kogukäibest ligi 16 ehk 3,201 mld dollarit. Võrreldes aastatagusega kasvas segmendi käive 9,7 võrra.
Rahvusvahelise finantseerimise segmendi marginaal kasvas 51 protsendile aastataguselt 41,7 protsendilt. Käive kahanes 4,3 võrra 822 mln dollarile. Segmendi panuseks kogukäibesse kujunes 4.
Ettevõtte investeeringute segmendi käive on tühine langedes 24 võrra 244 mln dollarile (1,2 kogukäibest), kuid paistis silma soliidse 40,8 marginaaliga.
Riistavara oli suurim firma käibe allaviija, kahanedes aastatagusega 20,9 võrra 7,479 mld dollarile. Ägeda hinnasõja tulemusena kahanes segmendi marginaal 27,9 protsendile 24 protsendile, muutudes firma madalaima marginaaliga segmendiks. Kogukäibest moodustas riistvara osa 37.
Suurima (43) osakaaluga käibesse on rahvusvaheliste teenuste segment 8,682 mld dollariga. Segmendi marginaal kasvas 26,6 protsendilt 28,4 protsendile.