Rõivatootjad rõhuvad kaubandusele

Katrin Kurss 19. november 2001, 00:00

Baltika investeeris selle aasta esimese kuue kuuga jaekaubanduse arendamiseks 6,1 miljonit krooni, terve aasta jooksul investeeritav summa ulatub 20 miljonini. Klementi investeering ulatus 4 ja Sangaril 3 miljoni kroonini.

Järgmisel aastal investeerib Baltika jaekaubandusse vähemalt sama palju. ?Jaekaubandus dikteerib, millesse ja kui palju investeeritakse,? märkis Baltika marketingi- ja jaekaubanduse direktor Maire Milder.

Ka Klementi kavatseb jaekaubandusse investeerimist jätkata. Investeeringute mahu määrab Klementi juhatuse esimehe Madis Võõrase sõnul situatsioon kaubanduspindade turul. Tänavu kulus Klementil enim sisseseadele ? mööbel, valgustid, arvutisüsteemid ja kujundus.

Sangar plaanib tuleval aastal jaemüüki investeerida tänavusest üle kahe korra rohkem ehk 6,3 miljonit krooni.

Kevadel alustas Baltika koostööd rahvusvahelise konsultatsioonifirmaga RPA, et töötada välja uus jaekaubanduskontseptsioon. Postimehe andmetel läks konsultandi palkamine maksma ligi 5 miljonit krooni.

Baltika kontserni hakkab kuuluma üks uue nimega jaemüügikett. Alles jääb Baltmani kauplustekett kaubamärk, mis orienteeritakse tagasi meestele. Kolmas müügiüksus on nn vabrikupood, mis on suunatud hinnalt soodsate toodete müügile.

Uutele turgudele minekut Baltika järgmisel aastal eesmärgiks ei sea, küll aga püütakse praegustel turgudel hõivata järjest paremaid müügipindu. Müügipindade arvu on kavas 50 suurendada.

Oma toodang moodustab Baltika möödunud aasta 265 miljoni krooni suurusest netokäibest 75. Ettevõtte pikaajalise strateegia kohaselt peaks see number veelgi kasvama.

Ka Sangar on eesmärgiks seadnud toodangu müümise oma kaubandusvõrgu kaudu.

Brändikontseptsiooni täpsustamiseks alustas Sangar hiljuti koostööd turunduskommunikatsioonifirmaga Havera. ?Kaupluse kontseptsiooni panime kirja omade jõududega,? nentis Sangari müügidirektor Triin Kaasik. Kavas on arendada oma jaeketti ja shop-in-shop-vormi paralleelselt.

Iga aasta tahab Sangar avada 6-7 uut kauplust. Esimesed uued poed avati paar kuud tagasi Tartus Lõunakeskuses ja Riias Spice keskuses. Tallinnas avab uue näoga kauplus uksed renoveeritavas Energia keskuses Estonia puiesteel. Järgmise aasta märtsis alustab tööd esimene Sangari kauplus Vilniuses. Oktoobris avas Sangar Helsingi Idakeskuses esimese shop-in-shop?i.

Klementi pani jaebrändi loomise strateegiale aluse kaks aastat tagasi. Klementi turundusdirektori Valentina Liinsoo sõnul peab ettevõte silmas rõivaturu globaalsust ja kiiret muutuvust. ?Toote eluaeg on lühike, hooajakollektsioonid jagunevad omakorda alakollektsioonideks teemade ja tarnetähtaegade kaupa,? märkis Liinsoo.

Lähtuvalt vajadusest kiiresti reageerida turu muutustele, on Klementil järgmisel aastal kavas hakata igale alambrändile iga kuu juurde tootma hetke trendi peegeldavaid rõivaid.

Klementi bränd on suunatud eeskätt Balti ja Soome turule. Pearõhk on kaubanduse arendamisele eeskätt Baltimaades.

Liinsoo sõnul ei tähenda oma kaubandus suurt hulka poode kõigis kaubanduskeskustes. ?Me ei usu, et kaasaegne naine ostab kostüümi möödaminnes oma kodulähedasest poest piimapaki kõrvalt,? tõdes Liinsoo. Õmblusfirma strateegia näeb ette kahte tüüpi kauplusi: imid?ikauplused, mis asuvad suurtes linnades jalakäijate tänavatel ning suurema ja odavama valikuga kaubanduskeskuste müügipinnad, kuhu tullakse nädala lõpus sõprade või perega.

Ka Klementi soovib olemasolevatele kauplustele järjest paremaid pindasid leida. Näiteks müüb väga edukalt kauplus Riias kaubanduskeskuses Spice. Kevadel kerkib selline keskus ka Vilniuses ja sealgi soovib Klementi esindatud olla.

Klementi müüs selle aasta üheksa kuuga omatoodangut 47,9 miljoni krooni eest, mis on mõnevõrra vähem kui möödunud aastal. Klementi juhatuse esimehe Madis Võõrase sõnul on see tingitud jaemüügi eelisarendamisest ja hulgimüügi osatähtsuse vähendamisest ning seoses sellega ka Norra ja Rootsi turult väljumisest.

Raadio ettevõtlikule inimesele

Äripäeva raadio 92.4

Hetkel eetris

Kava

    Vaata kogu kava
    Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
    25. November 2011, 12:05
    Otsi:

    Ava täpsem otsing