Reede 2. detsember 2016

AS ÄRIPÄEV
Pärnu mnt 105, 19094 Tallinn
Telefon: (372) 667 0111
E-post: online@aripaev.ee

Järelmaksukaardi kasutajate arv kasvab hoogsalt

Viktoria Korpan 20. november 2001, 00:00

?Kolme nädalaga said Magneti 5870 inimest, mis on rohkem, kui me planeerisime,? tunnistas Ühispanga avalike suhete juht Evelin Pull eile. ?Keskmise limiidi suurus on umbes 13 000 krooni, tavaliselt soovitakse võtta limiiti kahe kuupalga ulatuses.?

Ühispank tõi turule oma esimese järelmaksukaardi Magnet 29. oktoobril. Pull lisas, et online-taotluste esitajad kasutavad Magnet-kaarti kõige rohkem elektroonika ja mööbli ostmiseks. Magnet-kaardi saamiseks peab olema netosissetulek viimase kuue kuu jooksul vähemalt 2000 krooni kuus, intress on 16 protsenti aastas.

Ühispangaga samal ajal hakkas kõigi kommertspankade klientidele pakkuma järelmaksu ka Sampo Pank maksimaalse intressiga 19 protsenti aastas.

Sampo Panga personaal- ja jaepanganduse divisjoni turundusjuht Ranno Pajuri ütles, et Sampo järelmaksu klientide arvu pank ei avalda.

?Oleme paika pannud oma sisemised müügieesmärgid ja praegu oleme nende täitmisega väga hästi graafikus,? märkis Pajuri. ?Järelmaksu klientide seas on uusi kliente, see tähendab kliente, kes on teistest pankadest üle tulnud, umbes pooled.?

Sampo järelmaksu klientide keskmine sissetulek on 8500 krooni, järelmaksu soovija minimaalne netosissetulek peab olema 4000 krooni kuus, mis umbes on tuhande krooni võrra vähem kui Eesti statistiline keskmine palk.

Hansa Liisingu väikefinantseerimise divisjoni direktor Annely Kauge ütles, et praegu on Ego kaardil 44 000 kasutajat, mis on 3000 inimest rohkem kui kuu alguses.

?Seoses Magneti ja Sampo toodete tulekuga huvi vähenemist Ego vastu märgata ei ole,? ütles Kauge. ?Ego on populaarne nii madalama kui kõrgema sissetulekuga klientide hulgas. Selliseid kliente, kelle palk on Eesti keskmise tasemel või alla selle, on üle kolmandiku.?

Keskmine Ego kaardi limiit on Kauge sõnul veidi üle 11 000 krooni.

Elektroonikapoe OnOff juhataja Margus Kalvet ütles, et praegu vormistatakse nende poes Magnet-kaardi taotlusi rohkem kui Ego kaardi puhul, kuid kõige populaarsem on tavaline Ego järelmaks, millega ei kaasne kaardi võtmine.

?Tavalise järelmaksuga ostavad kaupa väiksema sissetulekuga inimesed,? ütles Kalvet. ?Müük läheb hästi, aga ei oska öelda, kas on see tingitud Magneti tulekust või meie reklaamikampaaniast.?

Arvutimüüja PC Kaubamaja konsultant Martin Parik nentis, et Magnetiga pole nende poest midagi ostetud, Egoga tullakse PC Kaubamajas ostma umbes kord nädalas.

Tarbijakaitseamet on hiljuti esitanud ajakirjanduse kaudu üleskutse suhtuda ettevaatlikult laenamisse, et vältida n-ö lõhkilaenamist.

?Jõulud lähenevad, ostusoovid suurenevad, tahame teha ennetavat tööd teha, et inimesed üle võimete ei laenaks,? sõnas tarbijakaitseameti tarbijapoliitika ja avalike suhete osakonna peaspetsialist Kristina Vaksmaa. ?Paljud inimesed ei loe isegi lepingut läbi.?

Vaksmaa ütles, et ameti läbiviidud küsitluse põhjal leiab 75 protsenti vastanutest, et pangad peaks kulutama rohkem vahendeid ja aega selleks, et klientidele selgitada järelmaksukaartide võtmise tagamaid.

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
25. November 2011, 12:05
Otsi:

Ava täpsem otsing