Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Reklaamituru netokäive on aastaga suurenenud

    Reklaamituru mahtu hinnatakse selle mõõdetava osa ehk turundajate poolt meediareklaami pinna ja aja ostuks tehtud panuste põhjal. Selle panuse suurus arvestatuna ühe elaniku kohta on üks võimalikke riigi majandusseisu peegeldajatest, sest turumajanduse tingimustes ei ole turundajal võimalik pikas perspektiivis kulutada rohkem, kui antud tarbijaturg talle kasumit toota suudab.
    Eestil on selle näitaja osas võrreldes arenenud riikidega veel oluliselt arenguruumi, kuid Läti ja Leedus suhtes on meil taas edumaa. Eelmisel aastal oli Eestis meediaostuks tehtud panuse suurus ühe elaniku kohta ligikaudu 28 USDd (495 krooni), Lätis ja Leedus vastavalt 21 USDd (371 krooni) ja 13 USDd (230 krooni).
    2001. aasta I?III kvartali reklaamituru suuruseks oli 531 miljonit krooni. Ihaldusväärsest meediapirukast suurim tükk kuulus ajalehtedele (49), järgnes televisioon 20. Ajakirjadele langes 13, raadiole 10, välireklaamile 5 ja inter-netireklaamile 2. Trükimeedia (ajalehed ja ajakirjad) suur osakaal meediareklaamis on iseloomulik Põhjamaade turgudele, teistes regioonides on üldjuhul telereklaami osakaal oluliselt kõrgem kui Eestis.
    Võrreldes eelmise aasta kolme kvartali tulemusega on trükimeedia ja eriti ajalehed oma positsioone tugevdanud. Sellel on mitmeid põhjuseid. Teleturu konkurentsisituatsioon (neli eestikeelset ja kaks venekeelset kanalit) sundis kolmes esimeses kvartalis tugevatele allahindlustele, kuni olukorrani, et hetkel saame rääkida reklaamiturul vaid neljast telekanalist (TV3, Kanal 2, ETV ja ORT TEM).
    Ka tuli trükimeediasse suuri reklaamijaid ja tootegruppe, mis kasutasid just trükireklaami. Kasvanud nõudlus andis põhjust ajalehtede reklaamipinna hinnatõusuks. Trükimeedia olukorda võib aga mõjutada veel ees olev IV kvartal, mis telereklaami turul on igal aastal olnud tuntava kasvu perioodina.
    Enim reklaamitud tootegrupid olid aasta esimesel poolel mobiiltelefonid ja -side, isikliku hügieeni tooted, autod, tööpakkumised, kontserdid ja festivalid, pangateenused, turismireisid, jaekaubandusettevõtted ja õlu.
    Rahaliselt suurima panuse meediaostudes moodustasid järgmised tootemargid: Nokia, Colgate, Palmolive, Tele2, Ühispank, Hansapank, Nordea, Saku, EMT ja Tallink.
    Erinevate brändide meediakasutus on loomulikult erinev ja seda isegi meediate tasandil. Näiteks on poolaasta TOP 50 panustajatest ainult televisiooni kasutanud Fanta, Sprite?i, Lenori, Fairy, Arieli, Tide?i, Blend A Medi, Bold ja Pantene Pro V brändi reklaamimisel.
    Tasakaalustatum meediavalik, kus kasutati kõiki 5 põhimeediat, oli TOP 50 seas Nokia, Tele2, Saku, EMT, Ühispanga, Hansapanga, Radiolinja, Eesti Telefoni, Prisma, L?Oreali, Silja Line?i, Simpeli, A.Le Coqi, Adidase, Statoili ja Toyota tootemargi puhul.
    Millised on lähiaja arengud? Võrreldes teiste makromajanduslike näitajatega on reklaamituru kasvutempod olnud dünaamilisemad, tundlikumad, kui mitte öelda ülereageerivad üldise majandusseisu suhtes. Arvestades makromajanduslike näitajate järjest konservatiivsemaid kasvuprognoose ja reklaamituru seniseid arenguid, võib prognoosida Eesti reklaamituru mahuks 2001. aastal 740 miljonit krooni ehk üheksa protsenti kasvu võrreldes eelmise aastaga.
    Autor: Esta Kaal
  • Hetkel kuum
Kairit Kall: kvantiteedimajandusest kvaliteedimajanduseks
Eesti võiks muutuda kvaliteetsete toodete ja teenuste keskuseks, kuhu tullakse õppima, kuidas paremini teha, kirjutab Kairit Kall arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis.
Eesti võiks muutuda kvaliteetsete toodete ja teenuste keskuseks, kuhu tullakse õppima, kuidas paremini teha, kirjutab Kairit Kall arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis.
Vaikne börsipäev viis S&P 500 indeksi uue rekordini
Suurele reedele eelnev kvartali viimane börsipäev kergitas S&P 500 indeksi vaikselt tänavu juba 22. rekordini.
Suurele reedele eelnev kvartali viimane börsipäev kergitas S&P 500 indeksi vaikselt tänavu juba 22. rekordini.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: viie milli eest vaba aega, palun! “Ükskõik kui pees vahepeal asjad on, kõik läheb mööda.“
Suure Mi toitlustusäri tänavuse hooaja kalender on koos, retseptid on koos, kaarik on stardi- ja mina laskevalmis, kirjutab Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Üllar „Myrakas“ Priks, kes seekordses postituses pajatab ajast, rahast ja elutööst.
Suure Mi toitlustusäri tänavuse hooaja kalender on koos, retseptid on koos, kaarik on stardi- ja mina laskevalmis, kirjutab Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Üllar „Myrakas“ Priks, kes seekordses postituses pajatab ajast, rahast ja elutööst.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Genka ettevõtlusest: valin vähem raha ja rohkem vabadust
Henry Kõrvitsa ehk artistinimega Genka sõnul pole raha tema jaoks kõige olulisem. Tähtsam on oma aeg ja võimalus seda meelepäraselt veeta.
Henry Kõrvitsa ehk artistinimega Genka sõnul pole raha tema jaoks kõige olulisem. Tähtsam on oma aeg ja võimalus seda meelepäraselt veeta.
Tippjuhi nipid: mida teha, kui töötaja tuleb palka juurde küsima, aga …
Kui töötaja, kes pole teistega võrreldes olnud nii silmapaistev, tuleb palka juurde küsima, siis oled sa juhina juba õige hetke probleemidest rääkimiseks mööda lasknud, rääkis Prisma Peremarketi Eesti maajuht Teemu Kilpiä.
Kui töötaja, kes pole teistega võrreldes olnud nii silmapaistev, tuleb palka juurde küsima, siis oled sa juhina juba õige hetke probleemidest rääkimiseks mööda lasknud, rääkis Prisma Peremarketi Eesti maajuht Teemu Kilpiä.
Jaanika Altraja: rohepöördes õnnestumiseks tuleb vähendada ebavõrdsust
Ühetaoline tulumaks ja madalad varamaksud mõjuvad tänapäeval dogmaatiliste jäänukitena, mis suurendavad ebavõrdsust ja pidurdavad rohepööret, kirjutab Jaanika Altraja arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis
Ühetaoline tulumaks ja madalad varamaksud mõjuvad tänapäeval dogmaatiliste jäänukitena, mis suurendavad ebavõrdsust ja pidurdavad rohepööret, kirjutab Jaanika Altraja arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis
Ameerika RAM – üks auto kõikideks sõitudeks
Igapäevaselt tööle, naisega ostlema, pojaga trenni, nädalavahetusel sõpradega erinevaid hobisid harrastama, sekka suvilaehitusega seotud sõidud – kõik need saab edukalt tehtud aasta pikapi tiitliga pärjatud suure ja jõulise RAMiga USCAR – Ameerika Autost.
Igapäevaselt tööle, naisega ostlema, pojaga trenni, nädalavahetusel sõpradega erinevaid hobisid harrastama, sekka suvilaehitusega seotud sõidud – kõik need saab edukalt tehtud aasta pikapi tiitliga pärjatud suure ja jõulise RAMiga USCAR – Ameerika Autost.
Suur reede raadios: Jüri Ratas Keskerakonna võimust pealinnas
Tallinnas on toimunud revolutsioon: üle kahe kümnendi püsinud Keskerakonna võim on otsas. Aga kas uus võimuliit leiab neljakesi ka ühisosa?
Tallinnas on toimunud revolutsioon: üle kahe kümnendi püsinud Keskerakonna võim on otsas. Aga kas uus võimuliit leiab neljakesi ka ühisosa?
Iisrael vastas ÜRO vaherahu nõudmisele värske pommitamisega
Vastusena ÜRO julgeolekunõukogu resolutsioonile, mis nõudis kahenädalast vaherahu Gaza lahingutegevuses, pommitas Iisrael viimase 24 tunni jooksul Gaza sektori kõiki piirkondi.
Vastusena ÜRO julgeolekunõukogu resolutsioonile, mis nõudis kahenädalast vaherahu Gaza lahingutegevuses, pommitas Iisrael viimase 24 tunni jooksul Gaza sektori kõiki piirkondi.