Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Sada firmat kasutab Rohelise Energia märki turundustegevuses
Eesti Energia projektijuhi Janek Kalbini sõnul on Rohelise Energia märk tugev reklaami- ja turundusargument, kuna märki on kerge kasutada firma toodete ja teenuste reklaamimisel. Samuti on Rohelise Energia märk pakendil oluline müügiargument tootele, mis on suunatud ekspordiks.
Roheliseks on Eesti Energia nimetanud Eesti kümne hüdroelektrijaama ja ühe tuulegeneraatoriga toodetava energia, mida tuleb aastas kokku 6 miljonit kilovatt-tundi ja mis on tegelikult vaid ühe suurettevõtte energiavajadus. ?Et ei juhtuks olukorda, kus müüme tegelikust tootmisest rohkem, on Rohelise Energia ostukogus piiratud,? ütles Kalbin. Tänaseks on lepingutega kaetud veerand toodetavast aastakogusest. Rohelise Energia sertifikaadi on omandanud 76 äriklienti, neist suurimad on Rakvere Lihakombinaat, Saint-Gobaini kontsern Eestis, Viisnurk, Ösel-Foods, Põltsamaa Felix, Valio Eesti jt, kodukliente on 112.
Tartu Ülikooli turundusprofessor Mait Miljani sõnul on keskkonnasäästliku toodangu tootmine ja turundus valdkonnad, mis vajavad arendamist. Põhiküsimuseks kujuneb sageli ? mis see maksma läheb ja kes kannab kulud. Käesoleval ajal ei ole Eesti ühiskond võimeline võrdselt rikaste riikidega neid kulusid kandma. ?Lubamatu on aga sundkäiguna veeretada need kulud elaniku kanda praeguses ostujõu ja turvalisuse defitsiidi tingimustes,? nentis Miljan.
ASi Leibur turundusdirektori Heiki Põhi sõnul on Rohelise Energia kampaania puhul tegemist pigem turundusnipiga kui aatelise projektiga. ?Elekter tuleb kõik ühest juhtmest, mistõttu pole võimalik väita, et just selle toote juures on kasutatud taastuvat energiat,? nentis Põhi.
Talleggi peadirektori Ants Käsperi sõnul pole ta Rohelisest Energiast midagi kuulnudki. Elektriarve moodustab kogu kuludest kolm protsenti, mistõttu mõjutaks kallim elekter lõpphinda,? nentis Käsper.
ASi Vilma turundusjuhi Lilian Kohvi sõnul ostis Vilma Rohelise Energia sertifikaadi eesmärgiga toetada alternatiivenergia tootmist. ?Toodetel me märki ei kasuta, kuna ei usu, et see Vilma toodangu läbimüüki oluliselt mõjutaks.? Samas tähendab märgi kasutamine ka lisakulutusi. ?Sertifikaat ja elektrihind on kõigest üks väike osa kulutustest, suurema osa moodustab aga pakendi ümbertegemine,? nentis Kohv.