Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Silmet alustab Sillamäe sadama ehitamist
Silmet alustab juba detsembris Sillamäe vabatsooni ja radioaktiivsete jäätmete hoidlaga külgneva sadamaala täitmist ehitusprahiga, millega paneb aluse peamiselt keemiatoodete töötlemiseks mõeldud sadama ehitamiseks, ütles eile ASi Silmet Grupp juhatuse esimees Tiit Vähi. ?Praegu otsime võimalikke investoreid,? lausus ta.
250 meetri pikkuse kaiga sadama rajamiseks taotleb Silmet Grupp investeeringuid ettevõtluse arendamise sihtasutuse vahendusel ning näeb sadama ühe põhilise omanikuna Tallinna Sadamat. ?Meie eesmärgiks pole luua Tallinna Sadamale siseriiklikku konkurenti,? ütles Vähi. ?Sillamäe sadam võiks kujuneda Tallinna Sadama nn idakaiks.?
Tallinna Sadam asub Silmet Grupi pakkumist Sillamäe sadamas osalemiseks üksikasjalikult uurima pärast selle kätte saamist, ütles Tallinna Sadama turundusdirektor Erik Sakkov.
Keskkonnainvesteeringutele keskendumise tõttu asub Silmet Grupp sadamasse kontsentreeritult investeerima alles 2003. aastal.
Silmet Grupp kavatseb sadama pärast valmimist kinnisvaraarendusprojektina edasi müüa. ?Silmeti plaanides pole jätkata sadamaomanikuna,? ütles Seesmaa.
Sillamäe sadam annab tõuke lisaks sadakonnale oma töötajale veel täiendavate töökohtade tekkeks, ütles Ida-Viru maavanem Rein Aidma. Sadama valmimisel võib käivituda Sillamäe vabatsoonis näiteks Soome paberitööstusele eksporditava hübriidhaava töötlemise projekt ning tulevikus isegi paberivabrik, lisas Aidma.
AS Viru Keemia Grupp kaalub terminali rajamist Sillamäe sadamasse keemiatööstuse tooraine sisseveoks ja toodangu ekspordiks, ütles ettevõtte juhatuse esimees Janek Parkman. Viru Keemia Grupp vajab lähiajal 300 000tonnise aastavõimsusega terminali, millest 200 000 tonni kuluks ekspordi teenindamiseks.
2002. aasta jaanuaris valmib Viru Keemia Grupil projekt uue imporditaval toorainel rajaneva keemiatehase ehitamiseks, mille võimaliku asukohana kaalutakse Parkmani sõnul Sillamäed.
?Otsime ligipääsu merele ning tehniliste näitajate ja hinna sobivuse korral valime Sillamäe,? rääkis ta.
Uuele tehasele alternatiivse kohana vaatlevad keemikud Paldiski, Tallinna või Kunda sadamat.
Parkman keeldus projekti toorusele viidates avaldamast kavandatava tehase toodangut, kuid lisas, et selle maksumus kujuneb sadade miljonite kroonide suuruseks ning tööd saab 50?60 inimest.
Kohtla-Järve bensoehappe tootja AS Velsicol näeb sobivate hindade korral Sillamäe sadamat oma tarnetele võimaliku transpordikeskusena, ütles ettevõtte peadirektor Tatjana Bondarenko. ?Kui meie toodangut vedavate laevade süvis klapib Sillamäe sadamaga, hakkame seda kasutama,? lausus Bondarenko.
Velsicol kasutab praegu tarneteks Muuga sadamat.
Tiit Vähi külastas eelmisel nädalal Venemaa Ust-Luuga sadamat, kus tutvustas oma sadama projekti.
Järgmise aasta alguses Ust-Luuga sadamas esimese ettevõttena tegevust alustav söeterminal Rosterminalugol näeb Sillamäe sadamaga võimalikku koostööd jäälõhkujate kasutamises, ütles söeterminali peadirektor Andrei Simonov. Peterburi sadam asub Ust-Luugast ligi kaks korda kaugemal kui Sillamäe, mis teeb sealsete jäälõhkujate kasutamise liiga kalliks.
Samuti näeb Simonov võimalust veoste jagamises Sillamäe ja Ust-Luuga sadama vahel.
Tänavu aprillis sai Silmet Grupi ainuomanikuks AS Gaiainvest, mille 80 protsenti aktsiatest kuulub Tiit Vähi omanduses olevale Valga Groupile ja ülejäänud 20 protsenti Tallinna Maailmakaubanduskeskuse ühele omanikule Mehis Pilvele.