Neljapäev 8. detsember 2016

AS ÄRIPÄEV
Pärnu mnt 105, 19094 Tallinn
Telefon: (372) 667 0111
E-post: online@aripaev.ee

Sobiva kõnepaketi leiab analüüsides

Tarmo Riisenberg 22. november 2001, 00:00

Tele2 avalike suhete juhi Inga Jagomäe sõnul tuleks sobiva kõnepaketi leidmiseks esmalt analüüsida oma isiklikke või siis ettevõtte kõnevajadusi. Analüüsi käigus tasub vaadata, millisel ajal kõige rohkem helistatakse; kellele ja millisesse võrku ning mis peaksid olema paketis kasutada olevad lisavõimalused (nt data, faks jne). ?Kahtlemata on ka sidekvaliteet üks oluline argument erinevate operaatorite kõnepakettide valikul, kuid selles osas võib julgelt väita, et tänaseks on kõigi kolme Eestis tegutsevat operaatori leviala samal tasemel ehk kaetud on elanikkonnast 98 protsenti,? kinnitab Jagomäe.

Eesti Mobiiltelefoni infojuhi Kaja Pino sõnul tasub kõnepaketti valides kindlasti konsulteerida ka mobiilside pakkuja müügijuhiga. ?Tuleb vaid selgitada oma vajadused ning meie pakume sellest lähtuvalt lahenduse,? kinnitab Pino. ?Kahtlemata on kliendil üksi raske orienteeruda, kuna erinevad operaatorid on välja töötanud hulgaliselt pakette, mida võivad üksteisest eristada vaid väikesed nüansid.?

EMT koduleheküljel töötab klientide abistamiseks ka nn paketikalkulaator, kus inimene saab sobiva kõnepaketi välja valida.

Ärikliendi jaoks on olulisim leida enda jaoks kõnepakett, mis võimaldab soodsat helistamist kõikidesse mobiilivõrkudesse ja lauatelefonile võimalikult väheste piirangutega. TELE2 pakub ettevõtetele selleks Äripaketti, kus kõikidesse mobiilvõrkudesse helistamine on ööpäevaringselt 1,95 krooni ja lauatelefonile helistamine 2,95 krooni. Lähtudes ärikliendi liitumiste arvust ja koondarve suurusest on selle paketiga võimalik firmasiseselt rääkida veelgi soodsamalt - suuremad kliendid räägivad mobiiltelefonidega omavahel isegi soodsamalt kui seda lauatelefoni kasutades.

Kuumaks sõltub Äripaketil liitumiste arvust, tavahind on 147 krooni. Võimalik on kasutada ka lisateenuseid: näiteks firmasisesed lühinumbrid, rahvusvaheline pakett, faks, data, e-post mobiilile ja SMS internetti. Tele2 Äripaketiga kaasnevad kõik need lisateenused vastavalt mobiiltelefoni võimalustele ning teenused on klientidele liitumistasuta ja lisakuumaksuta.

21. augustil tõi Radiolinja turule kõnepaketi Partner, mis on suunatud aktiivsele era- ja ärikliendile: Partner pakub parimat kõneminuti hinda nii helistamisel mobiilile kui lauatelefonile. Mobiilile helistamine tööajal maksab 1.95 krooni minut, lauatelefonile helistamine maksab ööpäevaringselt 3.50 krooni minut.

Radiolinja teenuste arendusjuhi River Tomera sõnul toodi kõnepakett Partner turule eeskätt lähtudes Radiolinja soovist väärtustada klienti kui partnerit. Partner võivad liituda kuni neli telefoni, kusjuures paketiga liitumine maksab esimesele liitujale vaid 199 krooni (olenemata liitujate arvust) ning on kõigile järgnevatele tasuta. Partner paketiga kaasneb WAP telefoni omanikele ja teistele andmeside kasutajatele võrgusisese datakõne hind 0.99 krooni minut.

EMT pakub äriklientidele kõnepaketti Äri, mille kuumaks on 200 krooni ning milles võrgusisesed kõned maksavad 2.75, kõned fiksvõrku 3.50 ning kõned teiste operaatorite võrkudesse sõltuvalt kellaajast 2.75?4.75. Juurde on võimalik tellida ka laia valikut lisateenuseid.

Teenusepaketi ka operaatori vahetamisel tasub arvestada ka võimalusega, et see võib olla vähemalt erakliendile tasuline. Näiteks Tele2-l on kõnepakettide vahetamine tasuta. Erakliendile maksab Tele2 paketi vahetus 99 krooni ja see toimub samal päeval, kui klient avaldab oma soovi hakata kasutama teist paketti.

Eesti Mobiiltelefoni puhul on üleminek Delta paketti tasuline ja maksab 150 krooni, üleminek teistesse pakettidesse on tasuta. Infotelefonile helistades toimub paketivahetus peaaegu hetkeliselt.

Radiolinja vormistab kõnepaketi vahetuse ühe ööpäeva jooksul, ehk kliendi käsutuses on uus kõnepakett järgmise tööpäeva alguseks. Paketivahetuse hind sõltub paketist, mida klient on varem kasutanud, kõnepakettide Alltime ja Businesstime eraklientidele ja kõigile äriklientidel paketivahetus tasuta, teistele eraklientidele maksab see aga 25 krooni.

Operaatorit vahetades tasub arvestada ka sellega, et vähemalt esialgu vahetub ka telefoninumber. Vajadusel saab siiski helistajaid teavitada numbri vahetamisest.

Tulenevalt telekommunikatsiooni seadusest hakkab aga 1. jaanuaril 2004 operaatorite vahel toimima number portability ehk klient saab kaasa võtta oma numbri, liikudes ühe operaatori juurest teise juurde.

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
06. December 2011, 19:34
Otsi:

Ava täpsem otsing