Kolmapäev 7. detsember 2016

AS ÄRIPÄEV
Pärnu mnt 105, 19094 Tallinn
Telefon: (372) 667 0111
E-post: online@aripaev.ee

Kõrgharitud autovargad aktsioonis

Tõnu Tramm 23. november 2001, 00:00

Möödunud aastal varastati Eestis kümmekond uuemat Audit või Volkswagenit ja pea kõik need sattusid kurikaelte kätte varastatud võtmete abil. Tänaseks on autovargad juba märksa haritumad. Varastatud kallite autode arv on viiekordistunud ja mida aeg edasi, seda asjatundlikumalt nad oma tööd teevad. ?Viimased juhtumid näitavad, et Eesti autovargad on saanud tipptasemel koolitust ning kasutusele võtnud just selleks otstarbeks valmistatud lisaseadmed,? tunnistavad keskkriminaalpolitsei autojälitusgrupi töötajad, kes arusaadavatel põhjustel soovivad jääda leheveergudel anonüümseteks. Politseinike sõnul ei ole alust rääkida näiteks Audi A6 suurtellimusest, sest on leitud autosid, millele ei ole suudetud leida turgu. Ka Sauel majade ette pargitud varastatud autode ?realiseerimise tähtaeg? oli möödas ning neist oli vaja lihtsalt vabaneda.

Pigem on probleemi puhul tegemist tõsiasjaga, et vargad on n-ö ?lahti häkkinud? VW grupi autode (Audi, VW, ?koda, Seat) turvasüsteemid ja kõige hinnatumad autod sellest loetelust ongi just Audi A6 ja VW Passat. Nende autode tehase turvasüsteem töötab laias laastus kolme põhikomponendi kooskõlal: immobilisaatori võru süüteluku juures, juhtblokk kapoti all (vanematel Audidel kõrvalistuja põranda all) ja näidikupaneel. Kui need kolm asja omavahel kokku sobivad, siis auto käivitub. Seetõttu oli alles sel suvel tüüpiline variant, mil ärandataval autol vahetati kõik need detailid ringi ja sõideti minema. Nüüd on vargad aga oma tehnikat täiustanud ning piisab kui kõvasulamist võtme abil autosse siseneda, ühendada näidikuploki juhtmed spetsiaalse lisaseadmega, immobilaiser kahjutuks teha, lõhkuda sama võtme abil süütelukk ning minema sõita. Kui autot ei õnnestu kohe käima saada, siis süüte saab ikka sisse lülitada, rooliluku maha võtta, tuled põlema panna ja auto nööri otsas kusagile kõrvalisse garaa?i vedada.

Politseinike sõnul puudutab see teema eeskätt neid autoomanikke, kes sõidavad 1998?2000 toodetud Audide ja Volkswagenitega. Seni ei ole veel ühtegi juhtust, mil varastel oleks õnnestunud minema viia 2001. aasta A6 või VW Passat. Põhjus, miks ei varastata nii palju uusi BMW-sid või Mercedeseid, on politseinike sõnul kas või juba selles, et nende autode varga vastane ?ajutrust? on paremini peidetud ja neile liigi pääsemine võtab varastele ohtlikult kaua aega. Seega soovitavad politseinikud igal juhul paigaldada tehase immobilaiserile lisaks ka teine turvasüsteem ja ei soovita panna küljeaknale selle paigaldaja kleebist. ?Mida rohkem üllatusi, seda parem,? nendivad autojälitajad ja lisavad, et varast ei tasu kunagi alahinnata. Nad teavad üsna täpselt, millise firma uutele autodele milliseid alarme paigaldatakse ja kuidas neid kahjutuks teha.

Samas on inimesed ise üsna ükskõiksed. Eriti need, kes kasutavad liisingufirmale kuuluvat autot, mis on kindlustatud ka varguse vastu. ?Kui varga töö natukenegi raskemaks ja aeganõudvamaks teha, on üsna tõenäoline, et see auto jääb alles ja võetakse see, millel on peal vaid tehase süsteem,? tunnistavad politseinikud, kelle sõnul on elu näidanud, et lihtsa salalukuga autoga ei ole veel keegi minema sõitnud.

Sampo varakindlustus otsustas sel nädalal, et pakub oma klientidele soodsamat võimalust paigaldada oma sõiduautole immobilaiser lisaks tootjatehase elektroonilisele ärandamisvastasele seadmele.

Kui klient otsustab täiendava immobilaiseri kasuks enne 24. detsembrit 2001, tasub Sampo varakindlustus 50 immobilaiseri maksumusest ja paigalduskuludest. Seda juhul, kui lisaseade paigaldatakse Sampo lepingulise partneri juures. Seega tuleks kliendil endal maksta kokku vähem kui 1000 krooni.

Pakkumine kehtib kõigile kehtiva Sampo sõidukikindlustuse lepingu omanikele, kellel on kindlustatud Audi A6 ehitusaastaga 1998?2000 või Volkswagen Passat ehitusaastaga 1997?2001.

Sampo Eesti Varakindlustus saadab oma klientidele vastava garantiikirja. Kui klient pole seda kätte saanud, tuleb soodushinnaga immobilaiseri paigaldamiseks Sampo varakindlustuse esindaja käest garantiikiri küsida. Kindlustus aktsepteerib immobilaiserit, mille käivitustakistuse väljalülitamine nõuab koodi sisestust või millel on transponderfunktsioon (koodi lugemine käib distantsilt), kusjuures käivitustakistuse väljalülitamise koht ei tohi asuda süütelukus.

Kuna kokku on Sampol ligi 200 eelkirjeldatud klienti, tuleb seltsil välja käia umbes 200 000 krooni suurune rahasumma. Ka uute sõidukikindlustuse lepingute sõlmimisel ja uuendamisel nõuavad kindlustusfirmad (ka Sampo) autodelt täiendavat immobilaiserit.

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
25. November 2011, 12:06
Otsi:

Ava täpsem otsing