Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Pärnu ATP ootab kosilasi
Kuni 3. detsembrini võivad kosilased teha ostupakkumisi Pärnu ATP aktsiate omandamiseks. Pärnu linnas reisijateveo turu ainuvalitseja ATP 22 000 aktsiast kuuluvad 10 694 aktsiat OÜle Maiben ja ülejäänud Pärnu linnale. Koostöölepingu kohaselt loobus Maiben eelisostuõigusest ja nüüd ongi rikas pruut kõigile kosilastele saadaval.
Pärnu ATP pole ainult 120 autobussi, vaid ettevõttele kuulub suur kinnistu viimasel ajal kiiresti arenevas Papiniidu piirkonnas, millest kujuneb lähiaastail üks Pärnu tõmbekeskusi. Tänavu kümne kuuga oli ATP plussis: kasumit oli teenitud 1,3 miljonit krooni. Seega, majanduslikku sundi firma alghinnaga 32 miljonit krooni müüki panna ei ole. Pigem on tegemist linnavolikogu poliitilise otsusega, mis tuleneb Pärnu võimukoalitsiooni suunast vähendada linna osakaalu majandus- ja äritegevuses.
Ostupakkumiste tegemise aeg on nii suure firma, nagu 400 töötajaga Pärnu ATP puhul lühike, mistõttu pole välistatud, et ettevõte jääb müümata. Ent selgi juhul poleks katki midagi. Bussid läheksid liinile igal hommikul, nagu tavaliselt. Linnavalitsuse ja ATP leping näeb linna antud liinidel reisijatevedu viieks aastaks. Kui täituvad ka dotatsioonisummade suurenemise ja eraldamise lootused, siis kaasneks sujuv ja pikaajaline piletihinnatõus alles 2003. ja 2005. aastal. Bussisõit Pärnu linnas jääks ühtlasi üheks odavamaks Eestis.
Pärnu ATP võimalik ostja ei ole ilmselt mingi heategija-filantroop. Äriettevõte peab 32 miljonit või enamgi krooni tagasi teenima ja omaniku vara rohkendama. Kõige lihtsam oleks pista käsi bussiteenuste kasutaja taskusse ning tõsta piletihinda. Viieks aastaks on Pärnu bussiliikluse tulevik justkui selge. Kohalike huvi on aga selles, et Pärnu ATP jätkaks reisijateveoga ka pärast 2006. aastat.