Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Iga sent käib müüja käest läbi

    ?Paljud omanikud on aru saanud, et müüja on jaekaubanduse võtmekuju,? nendib Vain SMD konsultant Aivar Haller. Iga sent, mis tiksub kaupluse omaniku arvele, on käinud läbi müüja käe. Halleri sõnul on absoluutne tõde, et mida arukam on müüja, seda rohkem raha tema kätest läbi käib.
    Rumal müüja hindab vaid seda klienti, kes reaalselt oma raha kassasse annab. Arukas aga teab, et iga kauplusesse siseneja on naeratust ja head kohtlemist väärt. ?Kui juhuslik, ka ainult vihma eest varju tulnud klient näeb, et temasse suhtutakse hästi, siis tuleb ta ostuvajaduse tekkimise korral tõenäoliselt just sellesse poodi tagasi,? ütleb Haller.
    Tõenäosusteooria järgi tuleb ühe ostja kohta üheksa läbijalutajat. ?Kui kaupluses käib päevas 1000 külastajat ja tehakse 100 ostu kokku 50 000 krooni eest, siis on tark jagada käive kõigi külastajate vahel,? soovitab Haller. ?Iga sisenenud külastaja suurendab tegelikult kassat 50 krooni võrra, ükskõik, kas ta ostab või teeb aega parajaks.?
    Veel tähtsam, kui kliendile naeratamine, on tema vajaduste mõistmine. Tihtilugu haaravad müüjad kinni kliendi esimese sõna sabast ja tormavad juba riiuleid tühjaks kandma. Küsida võiks aga, mis otstarbeks näiteks klient jalatseid vajab, mida ta seni kandnud on ja kas ta jäi nendega rahule. Kui ei, siis mis häiris.
    ?Müüja peab teadma ka kogu välja panemata toodete sortimenti,? lisab kaupluse Sportland juhataja Rein Sokk. ?Müüja ei tohi anda ei vastuseid. Kui mingi soovitud jalatsinumber puudub, siis peab müüja midagi sobivat asemele soovitama.?
    Kui õiget toodet siiski pole, siis ei määri hea müüja kliendile ebasobivat kaupa kaela, vaid vabandab ja annab teada, missugusest poest soovitud kaupa saab. Sokk ei pane kaupluse juhina oma müüjatele pahaks, kui need ostjaid konkurendi juurde suunavad: ?Lõppkokkuvõttes sai klient probleemile lahenduse ikkagi meie juurest ja tuleb seetõttu siia ka tagasi.?
    Kui müüjad on korralikku koolitust saanud, siis võivad piduriks muutuda koolitamata keskastme vm juhid. Innustunud ja oskustega müüjad võivad müüa senisest ka mitu korda rohkem, aga kui nad sellele vastavat preemiat ei saa, raugeb hoog vaikselt, kuid kindlalt. ?Õigel teel on need kauplused, kus müüja vähemalt poole sissetulekust tulemuspalgana saab,? rõhutab Haller.
    ?Sportlandi müüjatel tuleb pool palgast sisuliselt endal välja teenida,? ütleb Sokk. ?Teine pool on meeskonnatöö.? Samas möönab ta, et palk on vaid üks osa müüja motivatsioonist. Sama tähtsad on suhted kolleegide ja ülemustega, töökoha interjöör jne.
    Läbimüüki saab ülihästi juhtida ka kauba õige väljapanekuga. ?Igas kaupluses on ostjatel oma liikumistrajektoor. Kliendid järgivad alateadlikult valgust, värve, helisid, põrandakatte- ja laemärgistusi, isegi tuuletõmbust. Üheainsa dekoratsiooni kavala nihutamisega saab ostjaid panna käima vastupidises suunas,? selgitab Haller. ?Õiges koguses, õigesti valgustatud ja õige nurga all eksponeeritud kaup on tavapärasest tunduvalt atraktiivsem. Eriti suuremates poodides võib kauba väljapanekukunsti asjatundja läbimüügiga imet teha.? Ta soovitab pärast kaupade väljapaneku muutmist jagada külastajatele küsitluslehti. Paar-kolm lihtsat küsimust tehtud muudatuste kohta aitavad tulevikus paremini selgusele jõuda, missugust kaubapaigutust ostjad eelistavad.
    ?Kui kaup pole atraktiivselt välja pandud, jääb palju müümata,? märgib Sokk.
    Prisma tegevdirektor Liisi Jauho ütleb, et nende kontseptsiooni järgi vaadatakse väljapanekut pigem kui tervikut ega taotleta üksikute toodete kõrget käivet. ?Vahel me oma kaupade asukohta pisut muudame, aga põhimõtteliselt on meie praegune väljapanek loogiline ja vastab hüpermarketi spetsiifikale. Kui me kogu aeg seda muudaksime, oleks kliendil raske vajalikku kaupa leida.?
    Prismal on praeguseks umbes aastane töökogemus, mis on tõestanud, et müügiedu sõltub pidevatest koolitustest, meeskonnana töötamise oskusest. ?Tööd ja vaeva peab nägema iga päev, kuna lihtsaid nippe läbimüügi tõstmiseks pole,? kinnitab Jauho.
    Ka Sokk nendib, et lihtsat retsepti läbimüügi suurendamiseks pole. ?See on pidev aeganõudev töö. Selleks, et teha pood tuntuks ja kliendisõbralikuks, kulub vähemalt aasta aega,? nentis Sokk.
    Autor: Eha Laanepere
  • Hetkel kuum
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Facebooki emafirma ületas ootusi ja valmistas pettumust üheaegselt
Facebooki emafirma Meta teatas kolmapäeval oma esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute ootusi. Samas avalikustas ettevõte teise kvartali prognoosi, mis valmistas investoritele pettumust ning viis aktsia pärast börsi sulgemist üle 10% langema, vahendas Yahoo Finance.
Facebooki emafirma Meta teatas kolmapäeval oma esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute ootusi. Samas avalikustas ettevõte teise kvartali prognoosi, mis valmistas investoritele pettumust ning viis aktsia pärast börsi sulgemist üle 10% langema, vahendas Yahoo Finance.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Eesti üks paremaid juhte: uhke tunnistada, et olen palju vigu teinud “Juhi juttude” värskes saates Annika Arras
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Robotit arendav Eesti idufirma kaasas 1,5 miljonit eurot
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Savisaare sõnul oli tema Tallinna tööots rohkem hobi
Tallinna linnainkubaatorilt 1500 eurot kuus tasku pistnud Erki Savisaare jaoks oli tegemist niisama lihtsa tuluga, mille jaoks vaeva ei pidanud nägema ja mis tema vallajuhi tööd ei seganud.
Tallinna linnainkubaatorilt 1500 eurot kuus tasku pistnud Erki Savisaare jaoks oli tegemist niisama lihtsa tuluga, mille jaoks vaeva ei pidanud nägema ja mis tema vallajuhi tööd ei seganud.