Koidula piiripunkti ehitust rahastab Euroopa Liit

27. november 2001, 08:15

30. novembriks laekuvad Eesti raudteeametile pakkumised Koidula piirijaama projekti konsultatsiooni-, projekteerimis- ja keskkonnauuringute tegemiseks, kirjutab Eesti Päevaleht.

Esimese etapi tööde mahuks planeeritakse 1,8 miljonit eurot (ligikaudu 27 miljonit Eesti krooni) ning need kestavad ligikaudu aasta. Seejärel tehakse lõplikud otsused projekti teise etapi maksumuse, tähtaegade ja mahtude kohta.

Plaanide kohaselt rahastab Euroopa Liit kolmveerandi ulatuses 350 miljonit krooni maksva Koidula uue piiripunkti väljaehitust, mis peab tulevikus vastama Euroopa raudtee piiripunkti nõuetele. Uus piirijaam ühendab endas tolli, piirivalve, raudteeharude, reisijate teenindamise pindade ja muu infrastruktuuri väljaehituse.

Ehituse esialgseks lõpptähtajaks planeeritakse 2004. aastat ja jaam peab suutma teenindada 35?40 rongipaari päevas.

Praegu puudub Eestil lõuna suunal korralik piirijaam ja rongide komplekteerimiseks kasutatakse Petseri jaama. Petserist sõidavad rongid läbi Orava Tartu ja läbi Koidula Valka.

Uuest jaamast on eel-kõige kasu Eesti Raudteele, kes juba praegu veab läbi Orava piiripunkti ligikaudu 40 protsenti kaubaveostest.

?Eesti Raudtee vajadused on täpsustamisel, kuid üks on selge, Koidula jaamast on vaja ehitada Tartu suunale kuue kilomeetri pikkune raudteelõik, mis annaks võimaluse uut jaama kasutada ka Tartu suunal,? ütles Eesti Raudtee infrastruktuuri direktori asetäitja Andrus Noor.

Et võtta kasutusele suuremaid rongikoosseise, peab Eesti Raudtee investeerima kuni 500 miljonit krooni Tartu-Orava raudtee remontimiseks. Kilomeetri remondiks kulub viis kuni seitse miljonit krooni. ?Tulevikus tahame tõsta rongide koosseisu pikkust praeguselt 850 meetrilt (57 vagunit) 1700 meetrini,? ütles Noor.

Raadio ettevõtlikule inimesele

Äripäeva raadio 92.4

Hetkel eetris

Kava

Vaata kogu kava
Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
10. November 2009, 00:00
Otsi:

Ava täpsem otsing