Peterburi turistid tuleb Helsingilt üle lüüa

30. november 2001, 00:00

Sild ida ja lääne vahel on see, millega Tallinn saab end müüa. Seda aga kardetakse. Tahetakse olla vaid Euroopa-suunaline.

Soomlaste ja venelaste siia meelitamise peale maksab mõelda. Lätlaste peale ei tasu Paltsi hinnangul palju energiat kulutada, kuna nad toovad Eestisse 2 korda vähem raha kui näiteks soomlased. Rootslased kulutavad küll soomlastest veel rohkem, kuid nende meelitamine Eestisse läheb üsna kalliks. Venemaalt ja Soomest on ühe turisti juurdetoomine odavam. Üllatavalt suur on aga venelaste poolt siia jäetud raha. Venelane jätab ka Helsingisse rohkem raha kui rootslane.

Venemaalt tulnud turistide arv on aga viimasel ajal vähenenud. Tallinna trumbid on nostalgia, suhtlemine vene keeles. Siin hakkab varsti vene keeles suhtlemine garanteerituks saama, viskab Palts nalja.

Peterburis on aga 10 aastat pähe taotud, et siin saab peksa. Info nappus on Peterburis suur. Tuleb öelda, et na?ih ne bjut. Keegi aga seda Peterburis seda praegu ei ütle.

Juba 80ndatel käis Viru ees kaubitsemine, siin on nüüd kodune koht kaubitsemiseks ? nii sealt siiapoole kui siit sinnapoole. See aitab nii turismiäri kui muud äri teha.

Äris peaks olema eelisarendatud majandusharud logistika ja transiit, innovaatiline majandus ning turism. Turism on rahapada, sest on parima investeeringute ja tulu suhtega. Ligi 20protsendine kasv toob juurde pool miljonit turisti ja loob 6500 uut töökohta. Tallinna eelarvesse toob see lisaraha 60 miljonit krooni.

Peterburi suunal maksab turismi arendada, sest

  • see on kõige kiiremini arenev turismi lähtepunkt piirkonnas;
  • Tallinna asend on selleks ülisoodne;
  • potentsiaal Eesti turu jaoks on suur (2001. a välja antud 30 000 viisat on väga vähe).

Tallinnal on Peterburi turistide meelitamiseks neli tugevust:

  • lähedus;
  • euroopalikkus;
  • asukoht mere ääres;
  • korrastatud kesklinn.

Võrreldes Helsingiga on Tallinnal Peterburist saabuvate turistide jaoks viis trumpi:

  • nostalgia;
  • võimalus suhelda vene keeles;
  • madalam hinnatase;
  • keskaegne arhitektuur;
  • avastamisrõõm.

Esimeste sammudena peaks Paltsi arvates tegema jõulukampaania, ajakirjanike tutvustusreisid ja looma kontaktid otse linnade tasandil. Samuti tuleb lahendada piiri-, transpordi- ja infoprobleemid.

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
25. November 2011, 09:11
Otsi:

Ava täpsem otsing