Eesti toidu mainet vormitakse Berliinis

Ester Tuiksoo 03. detsember 2001, 00:00

Messi Roheline Nädal (Grüne Woche) 2002 eesmärk on esitleda riike ja tutvustada nende tüüpilisi tooteid ja toitumisharjumusi ning saada kokku kolleegidega kogu maailmast. Grüne Woche on eelkõige poliitiline üritus, kus Eesti on üheksa aastat kohal olnud oma toodetega ja seeläbi tõestanud oma kohalolekut Euroopas.

Messi korraldajad koos Saksa Põllumajanduse, Toidu- ja Metsandusministeeriumiga viivad igal aastal läbi Lääne-Ida agraarfoorumi, millel osalevad kõikide messist osavõtvate maade põllumajandusministrid ja ametlikud delegatsioonid. Foorumi temaatikat kajastatakse väga laialdaselt ka meedias.

Aastal 1998 olid Berliinis Eesti stendil esmakordselt Eesti vorstitooted. See oli murranguline hetk meie kõigi, nii osalejate kui ka korraldajate jaoks. Ei olnud ju seni ühtegi Eesti lihatoodet veel Euroopas ametlikult esitletud. Meid käisid korduvalt kontrollimas mitmed Saksa toidujärelevalveorganid, kuid mitte ühtegi ettekirjutust ei olnud võimalik meie toodetele esitada. Ära minnes kiideti vaid toodete suurepäraseid maitseomadusi.

Tänaseks on kujunenud olukord, kus me ei tohi oma taset lasta langeda ja peame alustatud ning messipubliku hulgas populaarsuse saavutanud toodetega messil osalemist jätkama. Eesti Põllumajandus-Kaubanduskojal on Rohelise Nädala korraldamisel välja kujunenud oma kindlad koostööpartnerid: Tartu Õlletehas A. Le Coqi õllega, AS Vastse-Kuuste Lihatööstus vorstidega, AS Liviko likööriga Vana Tallinn, AS Remedia naturaalsete marjalikööridega, AS Kalev maiustustega, Tallinna Piimatööstus suitsutatud vorstjuustuga, TÜ E-Piim Eesti Juustuga, AS Võru Juust juustuga Atleet.

Nendele traditsiooniliselt osalevatele toodetele lisanduvad sellel aastal uute kaupadena ASi Kohuke glasuurkohukesed, Sireli mesindustalu kanarbiku-, metsaõite- ja aasalillemesi, ASi Salvest mooside sari Meie Mari.

Eeltööd toiduainete sisseveoks Saksamaale teeb Eesti peaveterinaararst doktor Ago Pärtel.

Viiendat aastat osalevad Berliinis ka eesti rahvamuusikud, tänu kellele on tekkinud Eesti stendil mõnus rahvuslik meeleolu, mis alati ka sakslasi nakatab. Roheline Nädal on sakslaste hulgas väga populaarne ja Saksamaal kauplevad firmad kasutavad just seda messi tarbija võitmiseks ja mõjutamiseks, et uute toodetega turule tulla. Sellel eesmärgil on näiteks liidumaade põllumajandusministeeriumide juures olevad turundusorganisatsioonid välja pannud väga võimsad ekspositsioonid ja aitavad selle kaudu oma regiooni toiduainetetööstustel messil esineda. Kindlasti jääb messi külastajal meelde nii mõnigi liidumaa tooteid propageeriv märk, näiteks ?Päritolu ja kvaliteet Schleswig-Holsteinist?, Baden Württenbergi liidumaa märk Schmeck den Süden (Lõunamaine Maitse) jne.

Internationale Grüne Woche kontseptsioon on teistsugune kui harjumuspärastel kontaktmessidel, kus firma kohtub kindlate/potentsiaalsete koostööpartneritega ja hindab hiljem saadud kontaktide kasulikkust majanduslike näitajate järgi.

Rohelisel Nädalal kujundatakse riigi ja toodete mainet Euroopa turul ja hilisemad kontaktid Euroopa toidusektoris näitavad, et Eestit tuntakse paljuski Grüne Wochel osalemise tõttu.

Kindlasti toetab järjekindel Eesti toodete tutvustamine Grüne Wochel kauplemisvõimaluste avanemist pärast 2002. aastat, mil meie toiduainetetööstused peavad vastama euronõuetele.

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
06. December 2011, 19:34
Otsi:

Ava täpsem otsing