Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Firmad ei oska tellida turundusuuringut

    ?Turundusele peaksid tähelepanu pöörama kõik firmad, kelle jaoks on oluline bränd,? ütleb ARIKO Marketingi juhatuse esimees Kalev Petti. On ju turundus lihtsaima definitsiooni järgi dialoog turuga ja selle põhieesmärk on luua, hoida ja arendada brändi.
    ?Jutt pole ainult suurte ettevõtete loodavaist kuvandiga kaubamärkidest, vaid brändiks võib saada ka restorani, tehnoloogilise lahenduse vm nimi,? lisab Petti.
    Firmade, eriti väikeste, suurim turunduse hooletusse jätmise põhjus on rahapuudus. ?Kui firma eelarve ei kannata turundusspetsialisti palkamist, siis võib vähemalt piiratud mahus kasutada väliseid jõude,? soovitab Petti.
    Kui turundusalane tegevus on ettevõttes järjepidev ja firma eelarve seda kannatab, siis võiks palgata oma turundusspetsialisti. ?Aga see ei tähenda, et kõike saaks tema üksi teha. Konsultante ja uurijaid kasutavadki enam firmad, kellel on turundusspetsialistid või koguni üksused,? ütleb Petti.
    Tema kogemus kinnitab, et lisaks rahanappusele võib väikefirmade puhul turundusuuringu tellimine takerduda väärarvamuste taha. ?Arvatakse, et turundusuuring on suuremahuline tarbijate küsitlus, kuid tegelikult mitmekülgne vaid metoodiline arsenal,? ütles Petti. Uuringud ise pole aga eriti mahukad.
    Enne, kui uuringu metoodilist poolt käsitleda, tuleks alustada turundusprobleemi arutamisest. Suured ettevõtted ja riigiasutused on selles mõttes väikeettevõtetest küll veidi targemad, kuid probleeme on ka neil.
    Tüüpiliseks veaks nimetab Petti seda, et tahetakse tellida ja ka tellitakse tavaküsitlust või muud uuringumeetodit, mitte vastust probleemile. Neil juhtudel saadakse kätte oodatud tulemus. Kahjuks selgub sageli, et tulemust ei saa osaliselt või üldse tegelikkusega siduda, kuna selleks pidanuks kasutama hoopis teist metoodikat.
    Muidugi ei nõua keegi firmajuhilt orienteerumist keerukas turundusuuringute maailmas. Piisab, kui esitada turu-uurijatele oma probleem ja arutada siis koos võimalusi.
    Just probleemi püstitusest saabki uuringu kvaliteet alguse.
    Kui uuringumeetodite alast võhiklikkust ei saa ettevõttele ette heita, siis turunduse põhitõdede mittetundmist või eiramist küll. ?Õpikutõed on vajalikud temaatikast aru saamiseks, tegelikud tõed on aga alati konkreetsed ja sõltuvad turusituatsioonist. Neid on võimalik mõista teadmisi, kogemusi ja uuringutulemusi võrreldes. Kui ükski neist puudub, võib hätta jääda,? märgib Petti. Praktika on näidanud, et vähest kasu andnud uuringute korral on olnud harva põhjus uuringute kehv tehniline kvaliteet. Hoopis sagedamini on olnud põhjus ebasobivalt valitud meetod, kõige sagedamini aga lihtsustatud või väär probleemipüstitus.
    Konsultatsioonifirma saab uuringuid tellivatel ettevõtetel aidata eelkõige oma turundusprobleemi määratleda ja sõnastada uuringu eesmärk. Kui tellijal pole konsultanti, peaks ülesandepüstituse testija rolli kandma uuringufirma. Seda võiks julgemini küsida ja kasutada.
    ?Esimene kord õppisime, mida küsida, et üldse turu suundumistest pilti luua,? tunnistab E-Piima finantsdirektor Taavi Aas. Firma tellis esimese turundusuuringu 1996. aastal. ?Kahe järgmise uuringu jooksul oleme õppinud juba targemini küsima. Kõige parema tulemuse saime kolmanda uuringuga möödunud aastal, siis oskasime juba sügavuti minna.?
    Aasa sõnul on E-Piim alati initsiatiivi uuringufirmale jätnud: ?Nemad ei tule meile ka ette kirjutama, kuidas juustu teha.?
    Siseturul ainult juustu müüv E-Piim lasi konsultatsioonifirmal selgitada ühelt poolt Eesti tarbija eelistusi, tema soovide ja mõtete arengusuundi. Samas lasti uurida ka kaupluste ostujuhtide eelistusi, kelle valikust ja emotsioonidest sõltub lõppkokkuvõttes, mida tarbija valib. Tunti huvi, mille põhjal teevad ostujuhid otsuse sisseostetavate juustusortide kohta, mida arvavad juustude kvaliteedist jne. Hind osutus küll tähtsaks valikukriteeriumiks, kuid sugugi mitte kõige olulisemaks.
    Möödunud aastase uuringu on E-Piim võtnud aluseks turustrateegia kujundamisel ja loodab peagi kavandatud müügiprotsendini välja jõuda. ?Algul võib turu uurida laskmine tunduda kallis. Nende hinnad algavad ju 40 000 kroonist ja võivad küündida sadade tuhandeteni, sõltuvalt uuringu tüübist ja uuritava valimi suurusest. Aga igal juhul aitab raha kokku hoida see, et lollused jäävad tegemata.?
    Radiolinja Eesti turundusjuht Anu Mall Naaritsa sõnul on kõige suurem probleem vähene teadlikkus uuringutest ja meetoditest. Tulemuseks on tavaliselt uuringud, mille tulemusi tegelikult keegi kasutada ei saa või mille puhul ettevõte riskib tulemuste otsustusprotsessis aluseks võtmisel valede otsustega.
    Põhiprobleemideks on Naaritsa sõnul mittesobiva meetodi valimine (liigne küsimustike kasutamine), küsimuste ebaloogiline järjekord ja küsimuste keeruline või mitmetimõistetav sõnastus, koostaja hoiakute tugev mõju ja tulemuste poolik analüüs.
    Autor: Eha Laanepere
  • Hetkel kuum
Raivo Hein: sotsid valetavad alati, aga jõudu neile Tallinnas! Vene- ja Savisaare-aegsetel lahendustel olgu lõpp
Kuulates linnaelanike, ettevõtjate ja asjatundjate häält, on nüüd võimalik kujundada Tallinnast kaasaegsem ja elamisväärsem linn võrreldes senise bütsantslikkusega, kirjutab ettevõtja ja investor Raivo Hein vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Kuulates linnaelanike, ettevõtjate ja asjatundjate häält, on nüüd võimalik kujundada Tallinnast kaasaegsem ja elamisväärsem linn võrreldes senise bütsantslikkusega, kirjutab ettevõtja ja investor Raivo Hein vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Balti aktsiad jätkasid tõusulainel
Neljapäeval sai sel nädalal alanud Balti aktsiate tõus jätku, kui Balti koondindeks Baltic Benchmark kerkis 0,36%.
Neljapäeval sai sel nädalal alanud Balti aktsiate tõus jätku, kui Balti koondindeks Baltic Benchmark kerkis 0,36%.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Teabevara on nagu ülikool
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Swedbank kaotas kasumit vähem kui SEB
Eesti kahe suurema panga tulemusi vaadates on näha, et Swedbanki kasum kahanes esimeses kvartalis vähem kui SEB-l.
Eesti kahe suurema panga tulemusi vaadates on näha, et Swedbanki kasum kahanes esimeses kvartalis vähem kui SEB-l.
Bolti lobi ei läinud Euroopas läbi, uus direktiiv sai rohelise tule
Euroopa Parlament andis lõpliku heakskiidu uutele reeglitele, mis parandavad platvormide heaks töötavate inimeste töötingimusi.
Euroopa Parlament andis lõpliku heakskiidu uutele reeglitele, mis parandavad platvormide heaks töötavate inimeste töötingimusi.