Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Klementi plaanib käibe kahekordistumist
Praegu on Klementi käive veidi üle 100 mln krooni aastas (78 mln tänavu 9 kuuga), firma 9 kuu kasum oli 0,2 mln.
Võõras ütles, et tulemused paranevad kaubandusvõrgu arenguga.
Võõras ja ettevõtte suurosaniku P.T.A. Groupi juht Kari Mattsson kummutasid ka turul levivad spekulatsioonid, nagu viiks suurosanik Klementist allhanke kaudu raha välja, ostes suurema aktsionäri õigusega allhanketöid Klementilt liiga odavalt.
P.T.A. sai Klementi osanikuks 1999. aastal. Sellest ajast on suurenenud Klementi allhange käibest 20 protsendilt 30 protsendile, samas pole ettevõte suutnud hakata kasumit tootma.
Lõviosa Klementi allhanketöödest lähevad P.T.A.-le, kes need kaubamärkide PTA, St. Jacques, Avenue, Malli-Mari ja Master-Coat all maha müüb.
Nii Võõras kui Mattsson ütlesid, et P.T.A. ostab allhanke Klementilt turuhinnaga. Samuti ei võta P.T.A allhanget ainult Klementist, vaid ka teistest Balti riikidest ja Peterburist. Matsson ei soovinud teisi allhanke teostajaid nimetada.
Mattsson tõi Klementi kehvadele tulemustele kaks põhjust: P.T.A. kui uue strateegilise investori tulekuga tehti firma tegevuses muudatusi ja üldine turuolukord pole moekaupade müüjaid soosinud.
Klementiga konkureeriva firma ASi Baltika juht Meelis Milder põhjendas Klementi kesiseid tulemusi samuti kaubandusvõrgu rajamisega. Ka Baltika on rajamas praegu oma kaubandusvõrku, aga Baltika elab seda tänu suurusele kergemalt üle. Baltika 9 kuu käive oli 303 mln ja kasum 9,2 mln krooni.
Milder ütles, et oma osa Klementi kehvemas tulemuses võib olla allhanke suurem osa, sest kui näiteks tavalised püksid maksavad poes 250 krooni, siis allhanke kaudu saab kätte 70?80 krooni paarist.
Autor: ÄP Online