Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Maanteeamet lühendab kiiruse piiranguid
Ajakirja Transport ja Teed andmetel töötas maanteeamet välja kava, kuidas tagada järgmisel aastal parem liigeldavus teetööde perioodil. Lepingute sõlmimisel töövõtjatega nõutakse ehitusgraafikuid, mis tagavad maksimaalselt kiire ja efektiivse töö remonditavatel teelõikudel. Muuhulgas tagatakse võimalike ümbersõitude sõidetavus. Lepingutes fikseeritakse täpselt tööde aeg ja seatakse konkreetsed piirangud pikkade teelõikude ehitamisel (vt tabelit).
Need piirangud peavad tagama teetööde ajal võimaikult väikesed ebamugavused liiklejaile. Lisaks on maanteeametil koostamisel järgmise aasta remonditavate teelõikude ja võimalike teelõikude kaardid, mida hakatakse tasuta jagama bensiinijaamades.
Teehoiuks, ehk teekatte taastusremondiks, kruusateedele katete ehitamiseks ja remondiks ning hooldetöödeks on kavandatud järgmiseks aastaks ligi 2 korda enam raha kui aastal 2000. Tänavu kulutati teehoiule 800 miljonit krooni, järgmisel aastal juba 1,38 miljardit. Riigieelarvele lisaks kasutatakse rahvusvahelisi ja ISPA ehk ELi eelstruktuurfondi tagastamatuid abirahasid.
Lähima kuue aasta jooksul on oodata üle kahe miljardi krooni ISPA abiraha Eesti teede seisukorra parandamiseks. Sellega saavutatakse teehoiu rahastamise tase, mis võimaldab parandada teede seisundit rohkem, kui need kuluvad, ning aitab vähendada varem tekkinud mahajäämust.
Autor: ÄP