Reklaam lehtedes: turuliider Äripäev, tõusja Päevaleht, langeja Postimees

Raimo Ülavere 04. detsember 2001, 13:39

Novembris oli suuremate lehtede reklaamimüügis turuliider Äripäev, kes teenis kokku 5,9 mln krooni. Suurim tõusja võrreldes eelmise aasta novembriga oli Eesti Päevaleht ja langeja Postimees, selgub meediaanalüütik Toomas Leito ülevaatest.

Rahaliselt teenisid lehed novembris Leito andmetel järgmiselt (sulgudes protsent eelmise aastaga võrreldes): Äripäev 5,9 mln kr (+9,3%), Postimees 5,3 mln krooni (-5,3%), Eesti Ekspress 5,2 mln kr (+8,3%), Eesti Päevaleht 4 mln kr (+17,6%) ja SL Õhtuleht 2,7 mln kr (+8%). Kokku teenisid lehed novembris 23,1 mln kr (kasv +6,5%).

?Seega reklaami netokäibelt on novembris selge turuliider Äripäev. Suurim tõusja ? Eesti Päevaleht, suurim langeja ? Postimees, kes on viimasel ajal ka suurim turuosa kaotaja,? kirjutab Leito.

Vastupidiselt rahaliste käivete kasvule on võrreldes 2000. a. novembriga lehtede reklaamimaht vähenenud ligi 8% võrra. Mahtude vähenemine on novembris süvenenud, selle aasta 11 kuu võrdluses on maht vähenenud vaid 0,5% võrra.

Reklaami mahu ja ?käivete võrdlus näitab Leito andmetel ka selgelt reklaamihinna tõusu aastaga. Viie lehe keskmine reklaamihind on kasvanud +14% võrra. Lehtede kaupa on hinnatõusud: SLÕL +15%, Eesti Päevaleht +10%, Postimees +10%, Äripäev +25%, Eesti Ekspress +15%.


Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
10. November 2009, 00:00
Otsi:

Ava täpsem otsing