Meediaraha kasutamine sõltub ametnike suvast

Merike Ojasson 05. detsember 2001, 00:00

Linnaametite esindajad otsustavad, kas kulutada raha naljakate talvevoldikute või trammidesse ilmunud kleebiste tellimisele. Linnaosad kulutavad meediaraha enamasti oma ajalehe väljaandmiseks.

?Iga amet ja linnaosa valitsus otsustab ise, kas ja milliseid voldikuid trükkida, millist reklaami tellida või kuidas raha kulutada. Volikogu kinnitab aastaeelarve ja sealsed rahaeraldused tehakse ikka sihtotstarbeliselt. Üldülevaadet tõepoolest pole,? selgitab linnavalitsuse meediaosakonna juhataja Alar Rästa.

Linnakantselei meediakulud on aastaeelarve järgi 3,2 miljonit. Rästa kinnitusel kulub sellest miljon krooni Pealinna ajalehe väljaandmiseks, kusjuures palgal on ajalehe juures üks inimene. Ülejäänud 2,2 miljoni krooni kasuliku paigutusega tegelevad avalike suhete teenistuses palgal olevad 24 inimest.

?Meediakuludes on ka ajalehtedega tehtud sooduslepingud, et saaksime näiteks linnavara müügi- või rendile andmise kuulutusi avaldada. Suuremate kuluartiklite puhul teeb lepingud ikkagi linnavalitsus,? räägib linnakantselei finantsteenistuse konsultant Heino Tonsiver.

Viimastel päevadel teleris jooksev piletiostu reklaamiv klipp kuulub aga rahaliste otsustuste mõttes jällegi ühe ameti pädevusse.

Tallinna säästva arengu ja planeerimise ameti ühistranspordi osakonna juhataja Eno Saar keeldus algul ütlemast, kui kaua kestab ning palju maksab kampaania ?Sõida piletiga?.

?Me ei ütle põhimõtteliselt, millal see kampaania lõpeb, sest muidu tulevad järgmisel päeval jänesed jälle bussidesse ja trammidesse tagasi,? keerutab Saar.

Samas selgitab ta, et ligi kuu aega jooksva telereklaami tarvis kulutati 18 000 krooni selle valmistamiseks ja 10 000 krooni reklaami eetriajale. ?Unustada ei tasu seda, et tehtud kulutused toovad tagasi miljoneid kroone. Loodame kampaaniaga saada 3?5 miljonit krooni piletitulu ja 500 000 krooni trahviraha,? selgitab Saar.

Linnaosade valitsustes kulutatakse teavitamisraha enamasti oma ajalehe väljaandmisele.

Nõmme linnaosa valitsuses seisab kulude real ajalehe Nõmme Sõnumid ilmutamine. Kaks korda kuus ilmuv ajaleht, mille tiraa? on 15 200 eksemplari ning mis viiakse tasuta kõigisse linnaosa postkastidesse, nõuab aastas 460 000 krooni.

?Sellest 340 000 krooni kaetakse omatulude ehk reklaamimüügiga. Ajalehe väljaandmine on kindlalt linnaosa valitsuse prioriteediks, sest see on kõige operatiivsem vahend elanike teavitamiseks, nõmmelased on harjunud saama vajalikku infot just Nõmme Sõnumite vahendusel,? räägib avalike suhete nõunik Helen Käit.

Kevadel andis Nõmme linnaosa valitsus välja ka voldiku, kus olid kirjas nii ametnike kui olulisemate asutuste kontaktandmed, selle väljaandmiseks kulunud ligi 20 500 krooni kaeti omatulude arvel.

Pirita linnaosas kulub meediaraha samuti ajalehe Pirita väljaandmiseks. ?Keegi ajalehe tegemise eest eraldi palka ei saa, kultuuri- ja spordispetsialistina tellin ja toimetan lugusid, arvutimees aitab kujundada. Sel aastal on ajalehe peale kulunud keskmiselt 11 000 krooni kuus, sest alates septembrist on meil kaks lehekülge värvilised ja see on trükikulusid natuke tõstnud,? ütleb Valeri Maksimov.

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
25. November 2011, 12:08
Otsi:

Ava täpsem otsing