Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Soodusmüük kergitas autofirmade aktsiaid
Sarnaselt teiste aktsiatega viis 11. septembri Ühendriikide terrorirünnak vabalangusse ka autotootjate aktsiad, kuid tänaseks on BMW aktsia kerkinud Frankfurti börsil enam kui 50 protsenti, Volkswageni aktsia 48 protsenti ning DaimlerChrysleri aktsia on New Yorgis läbi teinud 43 tõusu.
Pikaajalisematel aktsia hinna tõusu ootavatel aktsionäridel ei ole siiski eriliseks rõõmustamiseks põhjust, sest aktsiahinnad on aasta alguse tasemetest endiselt madalamal.
Turgutamaks müüginäitajaid, on Ford ja General Motors pakkunud maailma suurima majanduse ostjatele nullintressiga liisingut ning see on end esialgu ka ära tasunud. Novembrikuu automüügi näitajate kohaselt müüdi Ühendriikides 1,3 miljonit autot ning müük kasvas eelmise aasta sama ajaga võrreldes 7,5 protsenti, sest tarbijad ei kõhelnud autotootjate pakutud sooduspakkumisi kasutamast.
General Motorsil õnnestus müüki kasvatada 13 protsenti ja Fordil 4,4 protsenti.
Muu hulgas ka Mercedes-Benze tootev DaimlerChrysler oli sunnitud aga leppima 6protsendilise müügi vähenemisega, sest kompanii hoidus konkurentide pakutud hinnasõjast.
Autotootjate edasise käekäigu suhtes ei ole analüütikud aga sugugi optimistlikult meelestatud, sest prognooside kohaselt on nullprotsendilise liisinguga müük toonud ostjaid juurde järgnevate perioodide arvel ning edaspidi peaks nõudlus oluliselt vähenema. Pessimistlikud ei ole mitte ainult analüütikud, vaid ka ettevõtete esindajad. Nii lausus General Motorsi müügianalüütik Paul Ballew The Wall Street Journalile, et järgmise aasta esimesel poolel oodatakse automüügis tagasilööki ning null-liisinguga pakkumised vähendavad järgmisel aastal müüki umbes 500 000 auto võrra.
Novembrikuu suhteliselt head müüginäitajad ei sunni analüütikuid sektori ettevõtete aktsiatele ostusoovitusi andma.
Kui Fordi ja General Motorsi aktsiaid soovitatakse valdavalt hoida, siis DaimlerChrysler on saanud müügisoovitusi.
?DaimlerChrysleri tulemused ei vasta aktsia hinnale. Aktsia on ilmselgelt liiga kallis ning mina katsuksin nendest lahti saada, sest praeguse hinnataseme juures pole asjal mõtet,? lausus Helaba fondijuht Steffen Burat Reutersile.
Ostusoovituse on analüütikutelt saanud aga BMW, Nissani, Toyota, Hyundai ja Kia aktsiad.
Jaapani tootjad on suutnud oma turuosa suurendada USAs. Nii kasvatas Toyota Motors oma turuosa võrreldes eelmise aasta novembriga 9,7 protsenti, müües 138 183 autot.