Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Soodusmüük kergitas autofirmade aktsiaid

    Sarnaselt teiste aktsiatega viis 11. septembri Ühendriikide terrorirünnak vabalangusse ka autotootjate aktsiad, kuid tänaseks on BMW aktsia kerkinud Frankfurti börsil enam kui 50 protsenti, Volkswageni aktsia 48 protsenti ning DaimlerChrysleri aktsia on New Yorgis läbi teinud 43 tõusu.
    Pikaajalisematel aktsia hinna tõusu ootavatel aktsionäridel ei ole siiski eriliseks rõõmustamiseks põhjust, sest aktsiahinnad on aasta alguse tasemetest endiselt madalamal.
    Turgutamaks müüginäitajaid, on Ford ja General Motors pakkunud maailma suurima majanduse ostjatele nullintressiga liisingut ning see on end esialgu ka ära tasunud. Novembrikuu automüügi näitajate kohaselt müüdi Ühendriikides 1,3 miljonit autot ning müük kasvas eelmise aasta sama ajaga võrreldes 7,5 protsenti, sest tarbijad ei kõhelnud autotootjate pakutud sooduspakkumisi kasutamast.
    General Motorsil õnnestus müüki kasvatada 13 protsenti ja Fordil 4,4 protsenti.
    Muu hulgas ka Mercedes-Benze tootev DaimlerChrysler oli sunnitud aga leppima 6protsendilise müügi vähenemisega, sest kompanii hoidus konkurentide pakutud hinnasõjast.
    Autotootjate edasise käekäigu suhtes ei ole analüütikud aga sugugi optimistlikult meelestatud, sest prognooside kohaselt on nullprotsendilise liisinguga müük toonud ostjaid juurde järgnevate perioodide arvel ning edaspidi peaks nõudlus oluliselt vähenema. Pessimistlikud ei ole mitte ainult analüütikud, vaid ka ettevõtete esindajad. Nii lausus General Motorsi müügianalüütik Paul Ballew The Wall Street Journalile, et järgmise aasta esimesel poolel oodatakse automüügis tagasilööki ning null-liisinguga pakkumised vähendavad järgmisel aastal müüki umbes 500 000 auto võrra.
    Novembrikuu suhteliselt head müüginäitajad ei sunni analüütikuid sektori ettevõtete aktsiatele ostusoovitusi andma.
    Kui Fordi ja General Motorsi aktsiaid soovitatakse valdavalt hoida, siis DaimlerChrysler on saanud müügisoovitusi.
    ?DaimlerChrysleri tulemused ei vasta aktsia hinnale. Aktsia on ilmselgelt liiga kallis ning mina katsuksin nendest lahti saada, sest praeguse hinnataseme juures pole asjal mõtet,? lausus Helaba fondijuht Steffen Burat Reutersile.
    Ostusoovituse on analüütikutelt saanud aga BMW, Nissani, Toyota, Hyundai ja Kia aktsiad.
    Jaapani tootjad on suutnud oma turuosa suurendada USAs. Nii kasvatas Toyota Motors oma turuosa võrreldes eelmise aasta novembriga 9,7 protsenti, müües 138 183 autot.
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Tehnoloogiasektor sügavas languses: Nvidia kaotas oma väärtusest kümnendiku
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Usaldamatus valitsuse majanduspoliitika suhtes on järsult kasvanud
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.