Esimene ebaõnnestunud katse Magdaleenas

Peeter Mardna 06. detsember 2001, 00:00

Esimene vasikas on läinud aia taha. Mis teha, tihti püüame parimat, aga alati ei tule see välja nii nagu soovinud oleme.

Tehes patsiendile informatsioonilehte oli meie sooviks teavitada teda tema õigustest haiglas viibimise ajal. Eeldasime, et tal oli võimalus raviasutust valida, omades eelnevalt mingisugust informatsiooni haigla osas, kuhu ta plaanilisele ravile tuleb. Erandiks on siin vältimatus korras kiirabiga toodud haige, kellel see võimalus võib muidugi puududa ja ka tema seisund ei võimalda tihtipeale selle üle arutleda.

Valiku tegemisel ei eeldatud võimaluse äravõtmist patsiendilt tema soovi korral kasutada mõnda teist raviasutust, kus vajalikku abi võis saada. Mõningate erialade puhul ei ole see aga võimalik, kuna ravi teostatakse ainult ühes raviasutuses ja patsient peab leppima selle paratamatusega. Püüdsime lühidalt ja selgelt anda patsientidele edasi, millist informatsiooni ta oma raviarstilt peab ja võib saada. Eeldasime, et oma ravi suhtes vajalikul määral teavet saanuna kinnitab ta seda oma allkirjaga. Allkirja andjalt eeldasime, et temal pole pretensioone arstile ega raviasutusele saadud informatsiooni ja raviplaani osas.

Informeerisime patsienti ka situatsioonist, kus tema erinevatel põhjustel katkestab eelnevalt kokkulepitud ravi ning väitsime, et sellises situatsioonis ei saa arst ega raviasutus vastutada ravi efektiivsuse eest ning tulemuste eest peab patsient ise vastutama.

Tagantjärgi teksti lugedes võib kirjapandut ka teisiti tõlgendada, kui kiivalt otsida selles patsiendi õiguste kitsendamise püüdu.

On advendi aeg ja kirjutaja on sündinud skorpioni sodiaagimärgi all. Detsembri esimene nädal on, lisaks valguse võidukäigu algusele pimeduse üle, antud ka aeg skorpionidele tehtud vigade parandamiseks.

Haigla muudab informatsioonilehe lõppu selliselt, et kirjapandud tekst oleks mõistetav üheselt. Allkiri võetakse selle kohta, et on saadud rahuldav informatsioon haiguse, ravi ja ravi perspektiivi kohta. See informatsioonileht ei võta ennetavat nõusolekut raviprotsessis tekkivate situatsioonide ja probleemide kohta.

Me oleme muutuvas ajas ja püüame teha oma tööd võimalikult hästi. Kui püüame kõik koos ilma teineteist süüdistamata aidata ravivajavaid inimesi jäävad ära paljud asjatud pinged ja kahtlused. Ka antud juhul oleks patsientide esindusühingu tähelepanu juhtimine teksti teisiti tõlgendamise võimalusele võimaldanud seda parandada ja vältida paljusid arusaamatusi.

Aga võib-olla oli vaja tähelepanu võita ja seda vahendeid valimata? Kui nii, siis jääb ainult loota enamuse mõistmisele, kes on raviga rahule jäänud.

ļæ½ripļæ½ev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
06. December 2011, 19:34
Otsi:

Ava täpsem otsing