Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Käibe kasv tänu Volvo mattidele
Peaaegu kogu toodangu eksportiva Mistra-Autexi juhi Priit Tamme sõnul ulatub ettevõtte tänavune käive ilmselt 120 miljonit krooni kanti, kahjumiks prognoositakse 7 miljonit krooni. ?Tänavu neljas kvartal on sisuliselt miinusest väljas, hakkame välja tulema rahavoo probleemist,? lisas ta.
Mistra-Autexi tänavune käive ületab mullust kolmandiku võrra. ?Järgmiseks aastaks on laua peal koos projekte 150?160 miljoni kroon eest,? märgib Tamm ning loodab järgmise aasta lõpetada 6 miljoni kroonise kasumiga.
Enne idaturu kokkukukkumist oli Venemaa osa ettevõtte käibemahus 60?70 miljonit krooni, 1998. aasta kriis viis selle näitaja 20 miljoni krooni peale. Tamme sõnul suur käibemahtude langus tehast siiski seisma ei pannud, sest alates 90ndate algupoolelt oli koostöövõimalust ostitud ka teistel turgudel.
1998. aastal sai Mistra-Autex tellimuse Volvolt, kellele tarnitakse praegu 40 protsenti toodangust. Suuruselt järgmiseks tellijaks on ameeriklaste Lear Corporation 30 protsendiga. Venemaale läheb tänavu 10?15 protsenti toodangust ning teist sama palju ülejäänud tellijatele.
Tamm lausus, et 2002. aastal saab poole toodangust Lear Corporation, kes on tunnustanud Mistra-Autexit autovaipade eelistatud tarnijana. Neljandik mitmesugustest autointerjööri tarvikutest läheb Volvole, kes kasutab Eesti tooteid ka oma järgmise aasta mudelis.
Tamme sõnul on 140 töötajaga Mistra-Autex unikaalses seisus, sest ei kuulu ühtegi suurde autotööstuse gruppi. See omakorda lubab laiemaid kostöövõimalusi, sest ei pea järgima grupisisest poliitikat. Lähimad konkurendid asuvad ettevõtte juhi hinnangul Venemaal ja Poolas, rääkimata Belgiast ja Saksamaast.
Ettevõtte majandusseisu ja turuolukorda selles valdkonnas kommenteerides ütles Tamm, et autotööstuses on kasumimarginaalid väikesed, sest mängitakse pikaajaliste lepingute ning suurte koguste peale. Ta lisas, et 5?6protsendilise marginaali korral allhankijatele veel viltu ei vaadata.
Järgmiseks aastal on Tamme sõnul paljud autotööstused mahtusid vähendamas. ?Meie oleme väikesed, meid see ei puuduta,? tõdes ta.