Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Reklaamkingituse tellimiseks varu aega

    Reklaamikingituste tellimuste täitmise tähtajad on erinevate tootevaldkondade puhul väga erinevad, alates mõne artikli puhul päevast-paarist ja lõpetades mõne toote puhul mitme kuuga.
    Klientide poolt pole aga harvad juhused, kui helistatakse ja küsitakse: ?Tere meil oli asju eile vaja, kas saaks äkki midagi homseks?? Loomulikult püüavad reklaamikingituste pakkujad siis sellistel juhtudel kogu oma oskuseid mängu pannes olukorda mingil viisil lahendada, kuid järgmisel korral on sama klient sama probleemiga tagasi.
    Lisaks sellele, et kiirustades võib kannatada toote kvaliteet, on tulemuseks tooted, mis ei haaku firma reklaamikontseptsiooniga ja on kontekstist välja rebitud ? seda tunnetab ka kingituse saaja.
    Millest siis sõltuvad erinevad tähtajad ja millega peaks arvestama kingituste tellimisel? Esiteks toodete puhul, mis on valmistatud väljaspool Eestit, tuleb eeldada teatud tarneajaga. Tarneajad sõltuvad paljuski sellest, kas tooted on valmiskujul ladudes olemas või tuleb need alles teha, kas transpordi teenust osutavad firmad on üle koormatud või mitte (tavaliselt juhtub see kõige kibedamal hooajal ? jõulud) jne. Sõltuvalt nüüd nendest asjaoludest võib tarneaeg ulatuda 1?7 nädalani, seega, et rahulikult valmistuda jõuludeks, tuleks asjaga aktiivsemalt tegelema hakata juba septembris ? sellised tendentsid on ka juba avaldumas.
    Teiseks pikendavad tarneaega veel ka firmasümboolika lisamine tootele, millele võib samuti erinevatest asjaoludest (töötlemiseks kuluv ettevalmistusaeg, logo keerukus, hooaeg ja järjekorrad jne) sõltuvalt kuluda nädalaid.
    Seega mustema stsenaariumi järgi võib toote kättesaamiseks kuluda kuni 10 nädalat. Tegelikkuses see muidugi nii hull ei ole ja reeglina neli nädalat tellimuse sisseandmisest kuni täitmiseni on täiesti normaalne, kuid täna tellitud toodet homme ikka kätte ei saa või on see siis esimene laoriiulilt võetud ese.
    Seega reklaamikingitused on valdkond, mis eeldab läbimõeldud strateegiat, planeerimist ja ajakava juba varakult, et säästa töötajat asjatust närvikulust ja sihitust ringijooksmisest hiljem. Samas peab ka reklaamkingituse pakkuja jälgima, et kõik lubadused oleks täpselt täidetud. Probleemide tekkides on ta aga kohustatud võtma kohe ühendust ja pidama nõu, kuidas tekkinud probleemi lahendada.
    Üks asjaolu, millele tuleks eraldi rõhku panna, on seotud reklaamiagentuuridega ja nende rolliga firmasümboolika kujundamises ning väljatöötamises.
    Tihti põrkavad ettevõtted reklaamkingitusi tellides kokku probleemiga, et nende logode ja sümboolika eksponeerimine reklaamesemetel on võimatu või väga kallis. Asi seisneb aga selles, et agentuur on välja töötanud tõeliselt omapärase ja huvitava sümboolika, kuid jätnud arvestamata selle erinevate töötlemise vajadustega. On olemas logosid, mida tuleks trükkida üheksat värvitooni kasutades, kuid keskmise Eesti ettevõtte reklaamkingituse vajadust arvestades on selleks kuluv rahasumma liiga suur. Miks on Nokia, Coca-Cola ja teised tuntud kaubamärgid eksponeerimiseks kasutanud väga lihtsaid logosid ? eks ikka selleks, et need oleksid kõikvõimalikele töötlejatele ?söödavad? ja laiadele massidele lihtsalt eksponeeritavad. Lahenduseks oleks logo erinevate kasutusvõimaluste loomine ja kindlaksmääramine nii paberile kui ka tavalistele T?särkidele trükkimiseks jne.
    Reklaamkinkide tellimuse korra ja süsteemi üle ei saa nuriseda, kuid pakutav tootevalik on valdkond, kus on tublisti arenguruumi. Umbes 80 ulatuses on erinevate reklaamkinke pakkuvate firmade tooted/kataloogid kattuvad, pakutakse väga sarnaseid asju. Kui aga tekib mingi reklaamkingi idee (mis ei ole pastakas, kruus ega T?särk), siis sageli reklaamkinke pakkuvad firmad teatavad, et kahjuks ei ole neil sellist toodet pakkuda või on tellitav miinimumkogus nii suur, et ei ole rahalisi vahendeid seda toodet tellida või puudub nii suure koguse tellimisel mõte. Tekib küsimus ? miks tehakse nii vähe koostööd Eesti tootjatega? See suudaks ehk lahendada kolme kitsaskohta, mida praegu näen reklaamkinke pakkuvate firmadega suhtlemisel: lühendaks tarnetähtaegu, miinimumkogused ei oleks Eesti firmade jaoks ülemäära suured, mitmekesistaks pakutavat sortimenti.
    Halbadest üllatustest rääkides meenub lugu, kus tellides reklaamkinke pakkuvalt firmalt tindipliiatseid, oli tellimuse täitmise tähtaeg esialgselt lubatud nelja nädala asemel kolm kuud! Lisaks sellele ei võtnud sellest firmast keegi vaevaks helistada ega teatada, et tarnimisega on probleeme. Tähtaja möödudes firmasse helistades ja uurides, mis on saanud meie tellimusest, öeldi sealt vaid vastuseks, et teie tellimusega tegeleb see ja see inimene ning ta helistab teile tagasi. Tagasihelistamist aga ükski kord ei toimunud. Lõpuks, pärast kolme kuu möödumist, olid tindipliiatsid meil siiski käes. Poole aasta pärast aga olid tindipliiatsid otsas ning me kordasime oma tellimust. Asi lõppes taas kord samasuguse farsiga ? tindipliiatsid saime kätte jällegi poolteist kuud pärast lubatud tähtaega. Ja jällegi kordus samasugune situatsioon ? keegi ei helistanud ega informeerinud muul moel, et tellimusega tuleb ette viivitusi.
    Positiivsete näidetena reklaamkinke pakkuvate firmade seas võib esile tõsta KB Eesti ASi ja Fifaad.
    Autor: Riho Vaher
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Netflix sai miljoneid kliente juurde, kuid aktsia langes ikka
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Järjekordne Telia MeetUp toimub juba 30. mail
30. mail avab Telia taas oma uksed Eesti ettevõtete esindajatele, et koos tehnoloogia-, IT- ja küberturvalisuse ekspertidega arutada päevakajalisi teemasid ning tehnoloogiaajastuga seotud väljakutseid. Sel aastal on fookusteemadeks küberturvalisus, IT-efektiivistamine ning kestlikkuse uued normid ja väljakutsed ettevõtetele.
30. mail avab Telia taas oma uksed Eesti ettevõtete esindajatele, et koos tehnoloogia-, IT- ja küberturvalisuse ekspertidega arutada päevakajalisi teemasid ning tehnoloogiaajastuga seotud väljakutseid. Sel aastal on fookusteemadeks küberturvalisus, IT-efektiivistamine ning kestlikkuse uued normid ja väljakutsed ettevõtetele.