Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    ID-kaardi soetamine olgu igaühe vaba valik

    ID-kaardi (elektroonilise isikutunnistuse) kohustuslikkus või vabatahtlikkus võib ohustada lausa võimukoalitsiooni püsimist Toompeal.
    Äripäev on seisukohal, et ID-kaart kui alternatiivne isikut tõendav dokument olgu vabatahtlik.
    Kohustusliku passi kõrvale pole mõtet teist kohustuslikku dokumenti tekitada. Kes on veendunud, et ID-kaart tema elu ja asjaajamisi hõlbustab, see 150 krooni maksab ja ID-kaardi endale ka muretseb. Kes (esialgu) kasu ei näe, uut plastikutükki oma rahakotti ei lisa.
    Samas on ID-kaart Euroopas levinud dokument. Isegi sedavõrd levinud, et välismaalased tulevad lennuki pealt, ainus kaasasolev dokument ID-kaart. Nad on harjunud ainult sellega läbi ajama ega kujuta ettegi, et Eestis ei tarvitse ID-kaart veel kehtida. Ses mõttes oleme progressis pisut maha jäänud.
    Kui piiri ületamiseks pole viisat vaja, tundub ID-kaardist tõepoolest piisavat. Samas pääseks Eesti elanik välismaal lihtsamini Eesti asjade manu, kui käsutab oma digiallkirja.
    ID-kaardil on ka tänuväärne integreeriv efekt: siluda siniste, punaste ja hallide passide emotsionaalseid vastuolusid. Vabatahtlikkuse vastuargument on nn kriitilise massi puudumine projekti käivitamisel just Eestis endas. Teisisõnu, esialgu ei pruugi olla ID-kaardiga midagi peale hakata. Riigil läheb e-teenuste juurutamine kõigele vaatamata aeglaselt. Erasektor on äraootaval seisukohal: kas tuleb kohustuslik või vabatahtlik ? sellest sõltub, kas investeerida või mitte. Kui riik kardab, et inimesed ei hakka ID-kaarti vabatahtlikult kasutama, siis järelikult pole sel ka kohustuslikuna mõtet.
    Ometi tekkis nt pangakaartide kriitiline mass kiiresti ja vabatahtlikult. Meenutuseks: esimest korda sai pangakaardiga võtta välja sularaha 1994. aastal ainult Keila Panga automaatidest, mis pealegi ei töötanud online?is. Praegu ei kujuta elu ilma pangakaardita ettegi. Krediitkaardi omamise eest tuleb tasuda 300?500 krooni aastas, selle taustal on ID-kaart isegi odav. Ometi on pangad säilitanud ka kõik uuenduste vastaste õigused: sularaha võib alati saada pangakontorist. Samasuguse põhimõtte järgi peaks toimima ka riik.
    Riigil tuleks püüelda võimalikult laia rakendusvõimaluse suunas: ühendada digiallkiri, haigekassakaart, töötõend, autojuhiluba, veregrupi teave, doonorikaart jne. Peab saama enda kohta käivaid andmeid erinevatest riiklikest registritest. Võib-olla tasub lisada maksevõimalused, kuigi eelkõige peab ID-kaart võimaldama suhelda riigi ja omavalitsustega. Turvalisuse probleemid on täpselt samad kui pangakaartidel, kuid viimased on loetud piisavalt turvaliseks. Kui ID-kaart peaks ära kaduma, saab selle kiiresti sulgeda. Näiteks passi kadumisel jõuab kurikael enne palju pahandust teha.
    Kui valitsus on teinud ca 450 miljoni kroonise prohmaka ID-kaartide tellimisel, siis tuleb seda tunnistada. Kohustuslikuks tegemine ei aita seda viga kuidagi parandada.
  • Hetkel kuum
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Euribori kasv vähendas EfTENi kasumit
Euroala intressiturgude ja Balti riikide majanduste stabiliseerumise märgid kajastusid ka EfTEN Real Estate Fundi aasta esimese kvartali tegevuses.
Euroala intressiturgude ja Balti riikide majanduste stabiliseerumise märgid kajastusid ka EfTEN Real Estate Fundi aasta esimese kvartali tegevuses.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Eesti üks paremaid juhte: uhke tunnistada, et olen palju vigu teinud “Juhi juttude” värskes saates Annika Arras
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Raadiohommikus: tippjuhtide värbamine, noorte palk ja börsitulemusi
Neljapäeva hommikuprogrammis tuleb juttu tippjuhtide värbamisest, noorte palgaootusest ning mitme börsifirma tulemustest.
Neljapäeva hommikuprogrammis tuleb juttu tippjuhtide värbamisest, noorte palgaootusest ning mitme börsifirma tulemustest.
SEB kolme kuu kasum kahanes 31 miljoni euroni
SEB Pank teenis tänavu esimeses kvartalis kasumit 31,4 miljonit eurot, samas kui mullu samal ajal ulatus näitaja 50,9 miljonini.
SEB Pank teenis tänavu esimeses kvartalis kasumit 31,4 miljonit eurot, samas kui mullu samal ajal ulatus näitaja 50,9 miljonini.