Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Camry muutus tundmatuseni

    Detsembris müügile jõudnud uus Toyota Camry on oma välimuselt sootuks teine auto, kui tema eelkäija. Toyota Previale sarnased esituled, poolringi meenutavad tagatuled ja ümaramad vormid on teinud autost märksa esinduslikuma sõiduki.
    Ja esinduslikkus ei peitu ainult visuaalses erinevuses, vaid ka mõõtmetes. Oma eelkäijast on auto 15 mm pikem, 10 mm laiem ning 70 mm kõrgem. Ka telgede vahe on kasvanud 50 mm jagu oma autoklassile kohaseks: 2720 millimeetrini, olles selle näitajaga ligilähedane Opel Omegale ja teistele suure-keskklassi autodele.
    Sisemus on samuti autol muutunud ning tänu kõrgele keskkonsoolile on juhil lahedalt ruumi põlvedele. Samas on üsna detailideni lihvitud autol mõningaid puudujääke. Näiteks on pardarvuti juhtnupud roolil olemas, kuid kõrge keskkonsooli ülaosas asuval raadio juhtnuppe aga mitte. Raadionupu järele aga käed ilma küünitamata ei ulatu. Samuti ei leia pagasiluugilt kohta, kust määrdunud välisküljega luuki kinni tõmmata ja ilma käsi määrimata see ei taha kuidagi õnnestuda. Samas on pagasiruum ise suisa hiiglaslik.
    Mis aga proovisõidul tõeliselt muljet avaldab on vaikus salongis ning nii rehvi- kui mootorimüra on väga hästi summutatud. Sestap on temaga eriti nauditav maanteesõit, kus auto meeldivalt pehmelt vedrustus omakorda sõidunaudingut lisab. Samuti uus 2,4-liitrine mootor, mille 152 hj veavad ligi 1400 kg tühimassiga autot edasi sellise erksusega, nagu oleks kapoti all vähemalt paarkümmend hobujõudu rohkem.
    Uuel mootoril on tänu Toyota VVTi süsteemile väga jõuline ning madalale toodud pöördemoment, mis võimaldab isegi linnas 50 km/h sõita rahulikult 5käiguga. Maksimaalne, 218 njuutonmeetrine moment on saadaval juba alates 3800 pöördest ja püsib samal tasemel kuni 4200 pöördeni minutis. Samas on mootoril jaksu isegi 1500 pöörde juures piisavalt, nii et erilist vahet ei ole, mis käiguga parasjagu sõita.
    Tänu heale pöördemomendile on ka kütusekulu uuel mootoril tipptasemel. Keskmine kulu 8,6 l/100 km kohta on sedavõrd suure auto kohta tulemus, mida ei saa jätta tähelepanuta. Sestap on uus mootor teise saadaval oleva variandi, eelmise põlvkonna 3-liitrise V6 mootoriga võrreldes vaat et etemgi variant. Kiirendusel 0-100 km/h on 3-liitrine vaid 0,3 sekundit kiirem, samas on ta keskmist kütusekulu vaadates 100 km kohta tervelt 2,4 liitri võrra janusem.
    Varustustasemelt on uus Camry igati oma klassile kohane. Sinna kuuluvad elektrooniline kliimaseade, integreeritud CD-raadio, vihmasensoriga kojamehed, roolilt juhitav pardakompuuter, elektrilised aknatõstukid ja soojendusega elektrilised küljepeeglid. Kui oleks veel võimalik ka rooli sügavust ja roolilt raadiot reguleerida, oleks raske midagi enamat tahta. Turvavarustuse loetelu on ka just nii pikk, kui ühel nüüdisaegsel esindusautol olema peab: turvapadjad ees ja külgedel ning kõikide akende ees avanevad turvakardinad. ABS pidurid on saanud pidurdusassistendi ning kallima versiooni varustusse kuulub veojõu- ja stabiilsuskontrollsüsteem.
    2,4-liitrise mootoriga vaiandi puhul võib valida nii 5käigulise manuaalkäigukasti kui 4astmelise automaatkäigukasti, 3-liitrisel versioonil on saadaval vaid automaatkäigukast. Uue Camry hind algab alates 362 500 kroonist.
  • Hetkel kuum
Kairit Kall: kvantiteedimajandusest kvaliteedimajanduseks
Eesti võiks muutuda kvaliteetsete toodete ja teenuste keskuseks, kuhu tullakse õppima, kuidas paremini teha, kirjutab Kairit Kall arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis.
Eesti võiks muutuda kvaliteetsete toodete ja teenuste keskuseks, kuhu tullakse õppima, kuidas paremini teha, kirjutab Kairit Kall arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis.
Balti börsid lõpetasid kvartali tõusupäevaga
Balti koondindeks Baltic Benchmark sulgus kvartali viimasel kauplemispäeval 0,08% plusspoolel, jäädes kvartaliga siiski miinusesse.
Balti koondindeks Baltic Benchmark sulgus kvartali viimasel kauplemispäeval 0,08% plusspoolel, jäädes kvartaliga siiski miinusesse.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: nonii, tibulilled, kas tulete taas? Äripidaja intervjuu oma töötajatega
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Üllar „Myrakas“ Priks tuletas vahelduseks meelde ajakirjaniku ametit pidades omandatud intervjueerimisoskused ning usutles oma sõpru, kellega koos ta on osaühingut Suur M jooksutanud. On’s tal uuel hooajal putkas üldse kedagi peale tema enda?
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Üllar „Myrakas“ Priks tuletas vahelduseks meelde ajakirjaniku ametit pidades omandatud intervjueerimisoskused ning usutles oma sõpru, kellega koos ta on osaühingut Suur M jooksutanud. On’s tal uuel hooajal putkas üldse kedagi peale tema enda?
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Genka ettevõtlusest: valin vähem raha ja rohkem vabadust
Henry Kõrvitsa ehk artistinimega Genka sõnul pole raha tema jaoks kõige olulisem. Tähtsam on oma aeg ja võimalus seda meelepäraselt veeta.
Henry Kõrvitsa ehk artistinimega Genka sõnul pole raha tema jaoks kõige olulisem. Tähtsam on oma aeg ja võimalus seda meelepäraselt veeta.
Tippjuhi nipid: mida teha, kui töötaja tuleb palka juurde küsima, aga …
Kui töötaja, kes pole teistega võrreldes olnud nii silmapaistev, tuleb palka juurde küsima, siis oled sa juhina juba õige hetke probleemidest rääkimiseks mööda lasknud, rääkis Prisma Peremarketi Eesti maajuht Teemu Kilpiä.
Kui töötaja, kes pole teistega võrreldes olnud nii silmapaistev, tuleb palka juurde küsima, siis oled sa juhina juba õige hetke probleemidest rääkimiseks mööda lasknud, rääkis Prisma Peremarketi Eesti maajuht Teemu Kilpiä.
Jaanika Altraja: rohepöördes õnnestumiseks tuleb vähendada ebavõrdsust
Ühetaoline tulumaks ja madalad varamaksud mõjuvad tänapäeval dogmaatiliste jäänukitena, mis suurendavad ebavõrdsust ja pidurdavad rohepööret, kirjutab Jaanika Altraja arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis
Ühetaoline tulumaks ja madalad varamaksud mõjuvad tänapäeval dogmaatiliste jäänukitena, mis suurendavad ebavõrdsust ja pidurdavad rohepööret, kirjutab Jaanika Altraja arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis
Ameerika RAM – üks auto kõikideks sõitudeks
Igapäevaselt tööle, naisega ostlema, pojaga trenni, nädalavahetusel sõpradega erinevaid hobisid harrastama, sekka suvilaehitusega seotud sõidud – kõik need saab edukalt tehtud aasta pikapi tiitliga pärjatud suure ja jõulise RAMiga USCAR – Ameerika Autost.
Igapäevaselt tööle, naisega ostlema, pojaga trenni, nädalavahetusel sõpradega erinevaid hobisid harrastama, sekka suvilaehitusega seotud sõidud – kõik need saab edukalt tehtud aasta pikapi tiitliga pärjatud suure ja jõulise RAMiga USCAR – Ameerika Autost.
Suur reede raadios: Jüri Ratas Keskerakonna võimust pealinnas
Tallinnas on toimunud revolutsioon: üle kahe kümnendi püsinud Keskerakonna võim on otsas. Aga kas uus võimuliit leiab neljakesi ka ühisosa?
Tallinnas on toimunud revolutsioon: üle kahe kümnendi püsinud Keskerakonna võim on otsas. Aga kas uus võimuliit leiab neljakesi ka ühisosa?
Eestlane tõusis suure Soome börsifirma ärijuhiks
Varem Kristiine ja Rocca al Mare kaubanduskeskuseid juhtinud Helen Metsvaht läks omanikfirma Cityconi juhatusse ärijuhiks.
Varem Kristiine ja Rocca al Mare kaubanduskeskuseid juhtinud Helen Metsvaht läks omanikfirma Cityconi juhatusse ärijuhiks.