Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Pakterminal rajab süvaveekai omal jõul

    Pakterminali kaile lisaks tuleb Tallinna Sadama süvaveekai, õieti viljakai pikendus. Seega kerkib Muugale korraga kaks süvaveekaid.
    Pakterminali juhatuse esimees Raivo Vare ütles, et on pikka aega tulutult püüdnud Tallinna Sadama juhtkonnale selgitada nende kai nimetusega 1b/1c eeliseid viljakai pikenduse ees, aga sadam oli algusest peale teist meelt, soovimata isegi sel teemal diskuteerida. ?Nüüd on kõik, mis me sadamalt soovime, võrdsel kohtlemisel põhinev sisukas vastus meie sellekohasele ettepanekule,? lausus ta.
    Pakterminali kava kohaselt ei pane sadam kai ehitusse sentigi ja hakkab kohe, kui see valmis saab, teenima 45 protsenti kaubatasudelt. Valmiv süvaveekai antakse kõigi soovijate ühiskasutusse. Seni on Tallinna Sadam olnud Vare sõnul seisukohal, et operaatorid ise kaisid ei ehita.
    Pakterminali lähedusse tuleva süvaveekai maksumus on 205 miljonit krooni viljakai pikenduse 175 miljoni krooni vastu. Vare sõnul on teisel juhul laevadel märksa halvem kai juures manööverdada ja igasugune tuul segab liiklust. Kui EOSi ja Lonessa välja arvata, on kõigil operaatoreil Pakterminali ehitatava kai juurde lühem tee. Eriti kasulik on see Eurodekile.
    Vare hinnangul jagub kaupa tulevikus kahe süvaveekai tarvis ja mõni operaator võib hakata kaubavoogude kasvu korral mõlemat kaid kasutama, uutel tulijatel on aga valikuvõimalus.
    Tallinna Sadama turundusjuht Erik Sakkov ütles, et ei näe põhjust, miks peaks sadam Pakterminali plaanile ise kai ehitada vastu olema. ?Kuidas ehitada ja kuidas tasaarveldada, see tuleb läbirääkimistel paika panna,? lausus ta. Sakkovi sõnul on investeering viljakai pikendusse igal juhul õige ja selle kohta on ka sadama nõukogu otsus olemas. Need kaks kaid tema hinnangul teineteist ei sega.
    Küsimusele, kas kaupa ikka jagub, vastas Sakkov, et kui Pakterminal on nõus kaiehitusse raha sisse panema ja riski võtma, siis on järelikult ka kaup olemas. Sakkovi sõnul võib teistele operaatoritele saada takistuseks, et Pakterminali kai äärde jõudmiseks tuleb toru läbi selle firma territooriumi tõmmata.
    Muuga sadamas oma terminali rajamisega alustanud ASi Lonessa direktor Ivar Prits ütles, et uustulnukana sõltub firma tegevus paljuski sadamast. Viljakai pikendus on Lonessale märksa lähemal kui Pakterminali rajatav kai. Kaide ja torude ristkasutuse rakendumisel pole Pritsi sõnul vahet, millise kai ääres kaupa laadida, kuid see plaan on alles arutusel.
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Tehnoloogiasektor sügavas languses: Nvidia kaotas oma väärtusest kümnendiku
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Järjekordne Telia MeetUp toimub juba 30. mail
30. mail avab Telia taas oma uksed Eesti ettevõtete esindajatele, et koos tehnoloogia-, IT- ja küberturvalisuse ekspertidega arutada päevakajalisi teemasid ning tehnoloogiaajastuga seotud väljakutseid. Sel aastal on fookusteemadeks küberturvalisus, IT-efektiivistamine ning kestlikkuse uued normid ja väljakutsed ettevõtetele.
30. mail avab Telia taas oma uksed Eesti ettevõtete esindajatele, et koos tehnoloogia-, IT- ja küberturvalisuse ekspertidega arutada päevakajalisi teemasid ning tehnoloogiaajastuga seotud väljakutseid. Sel aastal on fookusteemadeks küberturvalisus, IT-efektiivistamine ning kestlikkuse uued normid ja väljakutsed ettevõtetele.