Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Petturid saavad kasu seaduseaukudest

    Eestis valitseb olukord, kus kvaliteetsemad ehk nn euro-kütused on müügil vaid vähestes tanklates.
    ?Minu teada on euro-kütused pidevalt müügil olnud ainult Statoili tanklates ja sellist kütust on müügile toonud ka Neste,? ütles MTÜ Kütuste Ümarlaud esindaja Mihkel Naams. ?Põhjus, miks euro-kütust nii vähe müüakse, on ilmselt kõigile teada.?
    Naamsi hinnangul parandaks Eesti tanklates müüdava mootorikütuse kvaliteeti kõrgema kvaliteediga kütusele madalama aktsiisi kehtestamine. ?Aktsiisimäära muutmise järel oleks kõrgema ja madalama kvaliteediga kütuse hinnavahe sentides, mitte kroonides,? ütles Naams.
    Sama probleem laheneb, Naamsi ettepanekuga võrreldes küll veidi teisiti, 2003. aasta 1. jaanuaril, kui Eestis tohib müüa vaid Eesti standardina kasutusele võetud Euroopa standardile vastavat mootorikütust. Sellega kaovad seni odavamatena tuntud bensiinid 80, 92, 95 ja 98.
    Viimaste kadumisega läheb ajalukku ka kurikuulus majandusministri määrus 2. juunist 2000, millega kehtestati, mitte küll esimest korda, vedelkütuste kvaliteedinõuded Eestis.
    ?Edaspidi lähtume ainult eurodirektiividest,? ütles majandusministeeriumi energeetika osakonna juhataja asetäitja Ell-Mari Koppel. ?Siis saame vältida ka kahetsusväärseid vigu, nagu juhtus happesuse mõõtühikuga.?
    Happesuse näitaja, mida mootorikütuse standardis pole, Eestis siiski ei kao. ?Maksupettuse vältimise huvides peame otstarbekaks happesuse normeerimist jätkata,? lausus Koppel. ?Valdavalt ausate kütusemüüjate kõrval jätkub Eestis ka petta soovijaid.?
    Olulisi muudatusi toob kütuseturule ka majandusministeeriumist kooskõlastusringile saadetud vedelkütuste seaduse eelnõu. Sellega kehtestatakse kütusemüüjate igakuise aruandluse kohustus. ?Aruandes tuleb esitada andmed imporditud, toodetud või ostetud kütuse koguste kohta, teiselt poolt müüdud kütuste kogused liikide kaupa,? ütles Ell-Mari Koppel. ?Küsimus, kellele, millal ja kui palju kütust müüdi, ei puuduta vaid jaemüüki tanklas.?
    Teiseks fikseeritakse kütuste tootmise mõiste, mille alla hakkab kuuluma ka näiteks kahe erineva oktaaniarvuga bensiini kolmandaks kokkusegamine. Tootmine saab hakata toimuma vaid tolli järelevalve all ja selle peaks konkretiseerima ettevalmistamisel olev alkoholi-, tubaka- ja kütuseaktsiisi seadus.
    Kolmandaks asenduvad senised tankla seinal rippunud, kuid tanklas müüdavat kütust mitte kajastanud sertifikaadid kütuse saatedokumentidega, mille täpne sisu on veel väljatöötamisel.
    Majandusministeeriumi algatusel kehtestatakse Eestis ka periood, mille jooksul peab tanklates müüdama talvist kütust. ?Üks kaalumisel olnud ajavahemik ühtib sellega, mille jooksul peavad autod all olema talverehvid,? ütles majandusministri nõunik Maria Alajõe.
    Täpsustuvad ja karmistuvad seadused pole seni Eesti automanikku märgatavalt kaitstumaks teinud.
    ?Tankisin suvel Lõuna-Eestis viibides lihtsameelselt ja nägin, et bensiin on tugeva kollase tooniga. Seda analüüsides selgus, et kütusele oli lisatud rauda,? rääkis Tallinna Tehnikaülikooli emeriitprofessor Leevi Mölder, kes on kümneid aastaid on tegelenud mootorikütuste kvaliteedi uurimisega.
    ASi Fakto Mustamäe auto juhataja Aimar Luki sõnul võib ebaühtlase kvaliteediga kütus auto nn segadusse ajada. ?Tänapäeva targad autod kütusest pidevalt erinevat informatsiooni saades lihtsalt ükskord enam ei käivitu,? rääkis Lukk. ?Oleme sellistele autodele abi saanud näiteks küünalde ja kütuse vahetamise abil.?
    Luki sõnul ei luba näiteks diislikütuse madal tsetaanarv ja tahma teket soodustav koostis ka uutel veoautodel tehnilist ülevaatust läbida. Lisaks on diislikütuse probleemideks määrimisomaduste puudumine ning kõrge happesus, mis rikub autode toiteseadmeid.
    Tänu kütusekomponentide ja lisandite sisseveo maksustamisele ning tollikontrolli tõhustamisele on mootorikütuse aktsiisi laekumine tänavu 11 kuu jooksul 156% suurenenud. Seega on miljardi krooni asemel riigikassasse laekunud juba poolteist miljardit krooni.
    Samas ei pidanud tolliameti järelevalvetalituse kontrolliosakonna juhataja Lauri Aasmann edu lõplikuks. ?Seadus areneb, petturid võtavad aga kasutusele uued skeemid,? ütles ta. ?Samal ajal tuleb tõhusam kontroll muude alade arvel, sest ressurssi meile juurde pole antud.?
  • Hetkel kuum
Andrus Hiiepuu: kustkohast tulevad ja kuhu kaovad eesmärgid?
Ettevõtte üldiste sihtide seadmise kõrval kiputakse ära unustama, et absoluutselt iga inimese panus organisatsioonis peab olema samuti eesmärgistatud, kirjutab Elisa Eesti tegevjuht Andrus Hiiepuu.
Ettevõtte üldiste sihtide seadmise kõrval kiputakse ära unustama, et absoluutselt iga inimese panus organisatsioonis peab olema samuti eesmärgistatud, kirjutab Elisa Eesti tegevjuht Andrus Hiiepuu.
Balti turgudel oli taas punane päev
Kesknädala tõus Balti aktsiaturgudel jäi üürikeseks – neljapäeval jätkasid kõigi kolme Balti börsi indeksid langust, vedades miinusesse ka koondindeksi.
Kesknädala tõus Balti aktsiaturgudel jäi üürikeseks – neljapäeval jätkasid kõigi kolme Balti börsi indeksid langust, vedades miinusesse ka koondindeksi.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
LHV tippjuht lahkub ametist
LHV Groupi nõukogu kutsub ametist tagasi juhatuse liikme, riskijuhi Martti Singi. Ühtlasi lahkub Singi samas ajaraamis ka LHV Panga juhatuse liikme ja riskijuhi kohalt.
LHV Groupi nõukogu kutsub ametist tagasi juhatuse liikme, riskijuhi Martti Singi. Ühtlasi lahkub Singi samas ajaraamis ka LHV Panga juhatuse liikme ja riskijuhi kohalt.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Volkswagen Golf 50: kuidas Põrnika järeltulijast kujunes hea auto mõõdupuu
Märtsi lõpus möödus pool sajandit päevast, mil algas Volkswagen Golfi tootmine. Ikoonilise Põrnika järeltulijast sai ettevõtte jaoks veelgi olulisem mudel.
Märtsi lõpus möödus pool sajandit päevast, mil algas Volkswagen Golfi tootmine. Ikoonilise Põrnika järeltulijast sai ettevõtte jaoks veelgi olulisem mudel.
Balticconnector läheb uuel nädalal taas tööle
Tegevused Balticconnectori kasutuselevõtuks on edenenud plaanipäraselt ning mere- ja maismaaosa taasühendamise tööd Eestis ja Soomes viidi lõpule edukalt, selgub pressiteatest.
Tegevused Balticconnectori kasutuselevõtuks on edenenud plaanipäraselt ning mere- ja maismaaosa taasühendamise tööd Eestis ja Soomes viidi lõpule edukalt, selgub pressiteatest.
Viljar Arakas ja Robert Kitt said eelarvenõukokku
Eesti Panga nõukogu nimetas teisipäeval toimunud istungil ametisse Eesti eelarvenõukogu uue koosseisu, mis alustab tööd mai keskpaigas.
Eesti Panga nõukogu nimetas teisipäeval toimunud istungil ametisse Eesti eelarvenõukogu uue koosseisu, mis alustab tööd mai keskpaigas.