Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Palkmajatootjad sihivad USA turgu
?Meie partner USAs, üks ehitusfirma on leidnud esimesele majale ostja,? sõnas Ritsu juhataja ja ainuomanik Ants Randmaa. ?Üleeile helistas partnerfirma esindaja ja palus maja kohta lisainformatsiooni.? Randmaa sõnul soovib tellija 180 ruutmeetri suurust kahekorruselist mansardiga palkmaja, mille puidutarne komplekt maksab Ritsu väravas ligi 600 000 krooni.
?USA on suur ja seal elab maailma rikkaim rahvas,? põhjendas Randmaa USA palkmajaturule pürgimist. ?Ameeriklased pööravad äärmiselt suurt tähelepanu tervislikele eluviisidele ja puhkusele.?
Randmaa kinnitusel on nad üritanud Ameerika turule palkmajadega minna ka läbi oma Hispaania partneri, kes tegeleb puitmööbliga. ?Kui poleks septembrikatastroofi olnud, oleksime olnud USA turul juba varem,? lisas Randmaa.
Randmaa sõnul on seni pärssinud nende aktiivset tegevust ülemereturgude leidmisel transpordiprobleemid. ?On tõsine peavalu toppida puitmaja detaile merekonteinerisse,? tunnistas Randmaa. ?Õnneks oleme nüüd tänu Jaapani turu osatähtsuse tõusule saanud seda piisavalt harjutada.?
Elvas asuva palkamajatootja ASi RPM juhataja, Eesti Puitmajaliidu juhatuse aseesimehe Enno Kuldkepi andmeil pole seni ükski Eesti palkmajatootja USA turule jõudnud. ?Ameerika mandrile on RPM siiski palkmaju müünud,? täpsustas Kuldkepp. ?Eelmisel aastal eksportisime viis maja Argentinasse.?
Kuldkepi sõnul on ka RPM leidnud USAs partneri, kes üritab hakata seal müüma suuri palkmaju. ?Näidisjupid palkidest saatsime Ameerikasse novembri keskel,? sõnas Kuldkepp. ?Meie partner on optimistlik ja loodab järgmise aasta algul tellida esimesed majad.?
Nii RPM kui Ritsu on tänavu oma suurtele palkmajadele uue perspektiivse turuna leidnud Jaapani. ?Sobime Jaapani turule,? sõnas Ants Randmaa. ?Sinna ei saa minna, kui sa ei suuda täita nende karme reegleid kvaliteedi ja tarnetäpsuse osas.? Jaapanisse on ka väga kasulik müüa, lisas Randmaa. Ritsu ekspordib tänavu Jaapanisse 10 protsenti toodangust.
Uus avastatud turg on Ritsu jaoks ka Kreeka. ?Kui Kesk-Euroopas nõudlus talvel palkmajade järele väheneb, siis Hispaanias, Itaalias ja Kreekas sel ajal ostmine just elavneb,? põhjendas Randmaa lõuna pool asuvate riikide tähtsust tootmise tsüklilisuses.
Kui enamiku palkmajatootjate toodangut vahendavad edasimüüjad oma nime all, siis Ritsu on üks väheseid, kes on registreerinud oma kaubamärgi välismaal ning müüb näiteks Hispaanias palkmaju Ritsu nime all.
Randmaa andmeil teenib Ritsu tänavu 30 miljoni krooni suuruse käibe juures umbes kaks miljonit krooni kasumit. Ritsu toodab väikeseid freesprussmaju, suuri palkmaju ning puidutöötlemisseadmeid.