Mazda muutis Premacy ilmet nooruslikumaks

Tõnu Tramm 21. detsember 2001, 00:00

Noorte perede seas üsna suurt populaarsust saavutanud mahtuniversaali Mazda Premacy uue versiooni reklaamikampaaniat saadab teleekraanil lustlik viisike, mille ainsateks sõnadeks ?zoom-zoom-zoom?. Just selline lõbus ja samas omapärane viisijupike pidi Mazda Europe?i müügitiimi hinnangul väljendama kõige enam auto uut olemust: nooruslik, sportlik ja omanäoline.

Mis suunas täpselt auto muutus, see on ilmselt igaühe enda otsustada, kuid muutus ta igatahes. Küll mitte palju, aga siiski. Esiosa on saanud nurgelisemad jooned, viisnurkne iluvõre veninud rohkem kolmnurkseks, esipamprilt on kadunud plastikust riba, udutuled muutunud ümmarguseks, alumine õhuvõtuava kandiliseks jne. Samas, kui kõrvuti ei pane, ei ole erinevused just väga silmatorkavad.

Tagaosas on erinevused pisut rohkem näha. Tagatulede paneel on üldjoontes küll oma kuju säilitanud, kuid tuled paneelis on muutunud ümmargusteks ning ümbritsetud valgete võrudega. Pisut on muutunud ka tagapampri kuju, muud olulist erinevust tagaosas ei ole.

Auto salongis on muudatused veelgi väiksemad. Lisandunud on kohad suurtele joogipudelitele ustes ja uued istmematerjalid, kallima varustuse puhul on esiistmete seljatoe taga piknikulauad. Seetõttu võib üheks olulisemaks uuenduseks kogu face-lift?i puhul lugeda hoopis valikusse lisandunud 2-liitrist bensiinimootorit. Tegemist ei ole mitte selle kaheliitrisega, mis klass kogukamat MPVd edasi veab, vaid 323-lt tuttava jõuallikaga, millel võimsust 130 hj.

Siiani oligi Premacy üheks suurimaks puuduseks olematu mootorivalik, ehk valida sai kas 1,8 manuaalkäigukastiga või 1,8-liitrise automaatkäigukastiga variandi vahel. Nüüd on mudelivalik mootorite osas kaks korda laiem, kuid varustuse valik pisut teistel põhimõtetel. Automaat- ja manuaalkäigukasti vahel saab valida vaid 2-liitriste mootorite puhul, 1,8-liitrisel on seevastu saadaval kahe varustusastmega: Comfort ja Exclusive. 2-liitrist saab üksnes Exclusive?i varustusega. Basic- ja Sport-varianti ei ole enam üldse, on vaid Touring ja Active, kuid neid ei ole Eestis saadaval. Samuti nagu mujal Euroopas hästi minevat diiselmootoriga versiooni.

Proovisõidul Itaalia kiirteedel ei ole erinevus kahe mootoriversiooni vahel kuigipalju tuntav. Kiirendavad mõlemad mootorid piisavalt hästi, samuti jagub mägiteedel pöördemomenti mõlemale variandile. Silmaga nähtav vahe seisneb vaid tippkiirustes, mis on laias laastus ? mootori litraa? korrutatud sajaga. 1,8 arendab kiirust pisut üle 180 km/h, 2,0-liitrine pisut üle 200 km/h. Seega, tublisti üle nende näitajate, mida lubatakse tehnilistes andmetes, isegi kui spidomeetri loomulik nihe maha arvutada.

Kui aga pisut enam kahe jõuallika tehnilistesse andmetesse süveneda, siis ega sealgi ole erinevused teab mis müstilised. Ehkki hobujõudude vahe on küll 29 (101 ja 130 hj), siis kiirenduses 0?100 km/h on vahe vaid ühe sekundi jagu. Pöördemoment on 2-liitrisel 16 Nm jagu suurem (154 ja 170 Nm), kuid samas on maksimaalne moment 1,8-liitrisel saadaval 3500 pöörde juures minutis, 2-liitrisel alles 4500 pöörde juures. Erilist vahet ei ole ka kütusekulus. Kui 2-liitrine kulutab keskmiselt 8,7 liitrit 100 km kohta, siis 1,8-liitrine 8,4 liitrit.

Olgu kuidas on, igatahes loodab Mazda importija Inchcape Motors Finland OY müüa tuleval aastal Eestis 120 Mazda Premacyt, mis teeb keskmiselt 10 autot kuus. Premacy hinnakiri algab alates 224 900 kroonist, kliimaseadme ja kõrgema varustusega variant maksab 246 900 krooni.

Raadio ettevõtlikule inimesele

Äripäeva raadio 92.4

Hetkel eetris

Kava

    Vaata kogu kava
    Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
    06. December 2011, 19:34
    Otsi:

    Ava täpsem otsing