Pühapäev 4. detsember 2016

AS ÄRIPÄEV
Pärnu mnt 105, 19094 Tallinn
Telefon: (372) 667 0111
E-post: online@aripaev.ee

Meelelahutusäri võimalused tõusul

Katrin Kurss 24. detsember 2001, 00:00

Soome Finnkino ja MPDE rajatud multiplekskino läks maksma 170 miljonit krooni, Saku Suurhalli rajamiseks kulus 210 miljoni ja Lilleküla jalgpallistaadioni ehituseks on siiani kulunud 137,3 miljonit krooni. Nii kobarkino kui suurhalli omanikud on lõppeva aasta tulemustega rahul ning ootavad järgmiselt aastalt jätkuvat kasvu.

Mida aeg edasi, seda rohkem on neid, kes julgevad ka meelelahutust äriks nimetada. Paraku on riigi jaoks see tegevusala veel suhteliselt hõlmamatu. Statistikaamet kogub kvartaalselt andmeid meelelahutuse, kultuuri ja spordiga tegelevate ettevõtete kohta, mille hulka kuuluvad lisaks kontserdikorraldajatele, filmi- ja videolevitajatele ja ööklubidele ka spordiklubid, spordiürituste korraldajad, teatrid jm kultuuriasutused. Selle laialivalguva alajaotuse kvartalikäive 2001. aastal oli suurusjärgus 450?500 miljonit krooni, mis teeb aastakäibeks hinnanguliselt 2 miljardit krooni. Aastate lõikes on näha stabiilset kasvutendentsi.

Möödunud aastal kulutas Eesti elanik statistikaameti andmetel meelelahutusele keskmiselt 1690 krooni, mis on 5% rohkem kui aasta varem. Kulutused meelelahutusele on aasta-aastalt kasvanud.

Meelelahutusäri on äärmiselt mitmekesine, ent suuremateks valdkondadeks on kontsertide ja spordiürituste korraldamine, filmi- ja videolevi ning ööklubid. Lõppevat aastat iseloomustab strateegiline koostöö välispartneritega, suurem tähelepanu ni?iturgudele ning suurem kulude kokkuhoid.

Kontserdikorraldajate arvestuste kohaselt on kontserditurg Eestis 100 miljonit krooni ringis. BDG juhatuse esimehe Peeter Rebase sõnul on Eesti turul kuus tähtsamat levimuusika- jm ürituste korraldajat.

OÜ Makarov Muusik tõi sel aastal Eestisse esinema tüdrukutebändi Spice Girls liikme Mel C ja Shaolini mungad. Lauri Laubre on korraldanud üritusi vähemalt kahe firma OÜ Fix Com ja OÜ Mayor Arts Organization osalusel kasutades kaubamärki Baltic Music Promotions. Nii said teoks ilutulestikufestival Firenight ja ansamblite A-ha ja Scorpions ning Eros Ramazzotti kontsert. FBI kaubamärgi all opereeriv OÜ BDG Kontsert korraldas Elton Johni, Depeche Mode?i, Roxette?i ja Rammsteini kontserdi.

Lõppevast aastast jääb ka meelde kontserdikorraldajate jagelemine Eesti Autorite Ühinguga (EAÜ). Autoritasu maksmata jätmist heitis EAÜ ette nii Laubre firmale kui BDG-le.

Eesti filmilevis on tegevad kolm firmat BDG, MPDE ja Filmimax. MPDE ja Finnkino märtsis avatud 170 miljonit krooni maksma läinud kobarkino on siiani külastanud 662 000 inimest. MPDE levijuhi Lauri Kaare sõnul kasvab see number enne aasta lõppu veel jõudsasti, sest algas koolivaheaeg ja ekraanile jõudis menufilm Harry Potterist.

Lõppeva aasta kinokülastuste üldarv ületab ühe miljoni piiri, nagu see oli ka möödunud aastal, kui kinokülastusi oli kokku 1,05 miljonit.

Peeter Rebase hinnangul on Tallinnas 10 000?20 000 klubikülastajat, kes jagunevad laias laastus kümne ööklubi vahel. Klubide vahel on tihe konkurents, mis sunnib tegema suuri kulutusi teenuste kvaliteedi parandamiseks.

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
06. December 2011, 19:34
Otsi:

Ava täpsem otsing