Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Lehtedel hea reklaamiaasta
Meediaanalüütik Toomas Leito andmetel kasvas viie suurema lehe reklaami kogukäive eelmisel aastal 7 protsendi ehk ligi 17 miljoni krooni võrra. Turuliider oli Postimees 65,7 miljoni krooniga, teenides 6 miljonit krooni enam kui aasta varem.
Postimehele järgnesid Äripäev 53,1 miljoni ja Eesti Ekspress 52,3 miljoni krooniga. Äripäeva reklaamikäive kasvas eelmisel aastal 4% ja Eesti Ekspressil rohkem kui kümnendiku võrra.
Reklaamikäibelt järgnes Eesti Päevaleht 38,7 miljoni krooniga, kuid samas oli Eesti Päevaleht ainuke, kellel reklaamikäive varasema aastaga võrreldes vähenes (-1%). SL Õhtuleht teenis reklaamist 33,9 miljonit krooni, olles aga samas teinud aastaga suurima kasvu (+12%).
?Kindlasti oli tegemist kõigi aegade parima reklaamiaastaga,? märkis Toomas Leito kommentaaris. Tema sõnul olid reklaamiaasta märksõnadeks: jaemüügikettide suuremahuline reklaamiost trükimeediast, autofirmade jõulised reklaamikampaaniad, kinnisvara reklaamituru kasv, arvukate reklaamirohkete lisade tootmine lehtede poolt, allahindlussõda, kvaliteetpindade pakkumine; reklaamikanalite teravnev konkurents, milles lehed parandasid oma positsioone.
Selleks aastaks prognoosib Leito lehtede reklaamikäibe kasvuks 5?7 protsenti.
Autor: ÄP Online