Kesko teeb Soome oma Säästumarketid

Andres Kärssin 06. jaanuar 2004, 00:00

Kuigi Kesko Foodi asepresident Jaakko-Pekka Vehmas lausus, et Soome rajatavad odavpoed tulevad võrreldes Säästumarketi kaupluseformaadiga erinevad, võtavad soomlased teadaolevalt üle siinse oskusteabe. Soomlased on käinud õppimas Säästumarketi keti kauplustes, Säästumarketi eestlastest juhid Soome poodide käivitamisel ei osale.

Jaekaubandusettevõtete klassifikatsiooni järgi on discounter (kauplusladu) piiratud kaubavalikuga ning madala hinnatasemega toidu- ja esmatarbekaupade kauplus, kus müük pole seotud piiravate tingimustega, nagu kliendikaart. Enne Säästumarketi ostmist kahe aasta eest puudus Keskol, nagu ka teistel Soome kaubandusettevõtetel, klassikalise discounter?i pidamise kogemus.

Kesko teatel on uue poekontseptsiooni katsetamise põhjuseks soov parandada kontserni konkurentsivõimet Soomes ? oma peamiseks võistlejaks pidasid Kesko juhid Soome ajakirjanduse andmeil kodumaist S-gruppi, ent mitte sakslaste agressiivset discounter-ketti Lidl.

Vehmase sõnul pole praegu teada, mis nime ning millise värvikombinatsiooniga logo all alustavad Kesko discounter?id Soomes. Säästumarketi sini-kolla-punane logo, mis kattub täielikult Lidli omaga, on põhjustanud Eestis kaubamärgivaidluse. Sarnastes värvides on silt ka SuperNettol ? Kesko discounter?il Lätis. Kauppalehti teatel on praegu ?odavaim Kesko bränd? EuroShopper. Muu hulgas müüb selle kaubamärgi all oma piimatooteid Kesko kontserni Soome poodides Põlva Piim.

Vehmas ütles, et Kesko Soome discounter?id tulevad 1100?2000ruutmeetrised ning sortiment hakkab koosnema 1000?1500 tootest. Seega ületaks eri toodete hulk Säästumarketis pakutavat nimistut, kuid jääks samasse suurusjärku Lidli pakutavaga. Vehmas ei täpsustanud, milline on sortimendis toidu- ja esmatarbekaupade osakaal.

Kevadel Soomes avatavate dicounter?ite edasise tuleviku suhtes teeb Kesko otsuse aasta lõpus.

Säästumarketi keti looja ja endise juhi Maldar Mäesalu hinnangul kasutab Kesko oma Soomes rajatavate discounter?ite käivitamisel Eestist saadud kauplemiskogemust.

?Säästumarketi kaudu sai Kesko teada, et on olemas selline valdkond nagu discounter?id,? lausus Mäesalu. ?Kuna Säästumarket on edukas, siis miks ei võiks olla nii suure kaubandusorganisatsiooni puhul nagu Kesko sellist väljundit ka Soomes.?

Mäesalu lisas, et kuigi Kesko Soome discounter?ites tuleb võrreldes Eestiga müügile erinev kaup, peaks tööpõhimõtted ? kulud alla, ladudest loobumine jne ? mõlemal puhul olema samad: ?Kindlasti kasutavad nad Eestis tegutsemise kogemust ja oskusteavet.?

Samuti nimetas Mäesalu plussina Kesko suurust, mis võimaldab tal ka tootjatelt-hankijatelt hinda küsida. ?Lidl näitas Soomes, et ka soomlased vajavad discounter?it,? lisas ta.

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
06. December 2011, 19:34
Otsi:

Ava täpsem otsing