Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Sadam elavdab oluliselt saarte majanduse arengut

    Äripäev peab Saaremaa majanduse arengu seisukohalt süvasadama rajamist oluliseks. Saaremaa Mustjala valla ametnike ja Tallinna Sadama nigel asjaajamine ning looduskaitsjate jonn on aga seisatanud sadama rajamise.
    Pärnu halduskohus tühistas novembri lõpus Ninase poolsaare üldplaneeringu. ?Sadam tuleb,? on Mustjala vallavanem Enno Kolter veendunud. ?See on meie ainus päästerõngas, muidu paneb Mustjala vald hambad varna.? Mustjala vald aga ei ole tänaseni vaidlustanud kohtu otsust. Perspektiiv on nigelavõitu ? parimal juhul nihkub sadama ehitamine aasta võrra, halvimal juhul jääb sadam aga üldse ehitamata.
    Saarlaste probleem on välja murda eraldatusest, mis süvendab Saaremaa majanduslikku mahajäämust Mandri-Eestist. Umbne ettevõtluskeskkond viib igal aastal saartelt minema nooremat rahvast, kvalifitseeritumat ja ettevõtlikumat tööjõudu. Praamiliiklusele konkurentsi puudumine pluss kütuseaktsiisi pidev tõus teeb ka transpordi järjest kallimaks. Osa ettevõtlustki on kolinud ära mandrile, kus veokulud muude ettevõtluskulude hulgas nii suurt osa ei mängi. Kalapüüki piiravad kvoodid, põlluharimist looduslik eripära, turism on sesoonne.
    Süvasadam annaks tööd aasta läbi, pikeneks turismihooaeg. Sadam ja sild üheskoos aga oleks juba korralik mootor, mis saare majanduse kiiremale käigule suunaks. Sadama rajajate ja looduskaitsjate vägikaikavedu ei aita aga kuidagi kaasa olukorra paranemisele.
    Poliitilise toetuse olemasolu on Tallinna Sadam käsitanud kui litsentsi omavolile ? sadama rajamiseks hädavajalikud uuringud tehti rohkem moe pärast, kõiki toiminguid ei kooskõlastatud. Räägiti kruiisisadamast, samas on eeltasuvusuuringus arvestatud ka kaubasadama võimalusega. Tallinna Sadam astus samasse ämbrisse, kuhu Undvale sadamat ehitada soovinud ? läksid mütsiga lööma, aga unustasid rohelised.
    Eestimaa Looduse Fond (ELF) ja Eesti Rohelise Liikumine ei ole põhimõtteliselt sadama rajamise vastu, kinnitas mullu suvel ELFi nõukogu esimees Marek Strandberg. Mõlema organisatsiooni meelest on tehtud olulisi vigu keskkonnamõju hindamisel, samuti ei ole planeerimismenetluses järgitud seadusi. Kaubasadam Ninasele aga ei tule nende meelest kõne alla. Ka tehnikadoktor Uno Liivi sõnul Ninase sadam transiidiks ei sobi ? pole ruumi manööverdamiseks. Transiidi korral tuleks Liivi sõnul sadam uuesti ümber projekteerida. Kui aga kaubasadamat ei tule, võib maanteeameti peadirektori Riho Sõrmuse sõnul jääda püsiühendus mandriga rajamata ? silda tupikusse ei ehita.
    Ninase poolsaar on Natura 2000 alade seas, mistõttu on sinna sadama rajamine pärast 1. maid keeruline ? asju tuleb ajada juba otse Euroopa Komisjoniga.
    Täna on Tallinna Sadam oma lohakuse tõttu sadama rajamisega sama kaugel kui aasta tagasi. Praegu pole veel hilja asi uuesti käima lükata ? parem tulgu sadam hiljem kui üldse mitte. Euroopa Komisjonile leiab sadama rajamise toetuseks põhjenduse Euroopa Liidu enda dokumentidest (vt veerg). Kõigepealt peab Tallinna Sadam kaardid avama ? mida ta siis ikkagi tahab Ninasele rajada. Ja ? sadama rajamise otsustavad ikkagi saarlased.
    Autor: ÄP
  • Hetkel kuum
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Investeerimine ja surm: pärandamise maksunüanssidest välismaa kinnisvara konksudeni Kahjumliku investeeringu pealt tuleb maksta tulumaksu
“Isegi hea tervisega investorile ei tee paha, kui nende asjade peale mõelda,” arvab kõhedaks tegevate surma ja pärandamise teemade kohta maksuekspert Ranno Tingas.
“Isegi hea tervisega investorile ei tee paha, kui nende asjade peale mõelda,” arvab kõhedaks tegevate surma ja pärandamise teemade kohta maksuekspert Ranno Tingas.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Eesti üks paremaid juhte: uhke tunnistada, et olen palju vigu teinud “Juhi juttude” värskes saates Annika Arras
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Robotit arendav Eesti idufirma kaasas 1,5 miljonit eurot
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Savisaare sõnul oli tema Tallinna tööots rohkem hobi
Tallinna linnainkubaatorilt 1500 eurot kuus tasku pistnud Erki Savisaare jaoks oli tegemist niisama lihtsa tuluga, mille jaoks vaeva ei pidanud nägema ja mis tema vallajuhi tööd ei seganud.
Tallinna linnainkubaatorilt 1500 eurot kuus tasku pistnud Erki Savisaare jaoks oli tegemist niisama lihtsa tuluga, mille jaoks vaeva ei pidanud nägema ja mis tema vallajuhi tööd ei seganud.