Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Parim abistaja on teenusepakkuja
Parim abistaja on aga see, kes programmi ise kasutab. Nii on üsna tõenäoline saada professionaalset nõu sellelt tarkvarafirmalt, kes ka ise raamatupidamisteenust pakub. Programmi valikul on üheks olulisemaks kriteeriumiks just abivõimalused. Oluline on teada:
- millal millist abivahendit kasutada;- kui kiiresti saab vastuse;- mis see teenus maksab.
Üks paremaid õppematerjale on KKK (korduma kippuvad küsimused). Siit leiad nende situatsioonide lahendused, mis sul tõenäoliselt kunagi töös ette tulevad. Õnneks on igas tarkvarafirmas tööl ka konsultandid. Nii saad oma probleemi otse konsultandile esitada, samas on teise inimesega suhtlemisel alati nii emotsionaalsel kui ka teadmiste tasandil tõrkeid. Seepärast tasuks konsultandilt vastuse saamisel kasutada kirjalikke suhtluskanaleid: e-post, faks, online-abi.
Kuidas aga teada saada, kas konsultant ikka räägib õiget juttu? Mitmed programme müüvad firmad pakuvad ka raamatupidamisteenust. OÜ Intellisoft raamatupidaja Jaana Tammetsi sõnul (kasutab programmi Profit) annab see hea ülevaate raamatupidajate vajadustest ja nõudmistest. Ollakse ju siis hästi kursis raamatupidajatööga.
Kui kasutatakse veebipõhist raamatupidamisprogrammi, siis saab konsultant kohe jälgida andmebaasi sisu ja vajadusel ka ise soovitud korrektiivid sisse viia.
Mitmed väikefirmadele raamatupidamisprogramme tootvad/müüvad firmad pakuvad tasuta konsultatsioone. Kuna tasuta teenus tuleb tarkvarafirmal endal kinni maksta, siis üritatakse klienti suunata pigem teisi abivahendeid kasutama. See aga eeldab nende head kvaliteeti. Muidu pöördutaks ju ikkagi konsultandi poole.
Autor: Heiki Koov