Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Keskkonnakaitsjad lennutasid Suzuki tippu
Lõppenud aasta viimane kuu oli automüüjatele küll pisut edukam kui 2002. aasta detsember, kuid lõppenud aastale omasele ?kõigi aegade parima kuumüügini? siiski ei küünditud. 1132 sõiduauto suurune kuumüük jääb enam kui 60 auto võrra alla 1999. aasta tulemusele, mil aasta viimasel kuul müüdi ligi 1200 autot.
Üldjuhul aga ongi jõulukuu olnud automüügis suhteliselt tagasihoidlik ja nii ka mullu, mil detsembris osteti ligi sadakond autot vähem kui novembris. Müüduim mark oli 157 sõiduautoga Peugeot, mille puhul nii mõnigi konkureeriv automüüja kippus kahtlevalt kulme kergitama, kuuldes, et tervelt 103 Peugeot?d võeti korraga arvele aasta eelviimasel päeval, 30. detsembril. Peugeot? müüja ise peab seda aga täiesti tavapäraseks nähtuseks, sest tegemist oli koos liisingufirmaga korraldatud n-ö võtmed kätte kampaaniaga, millest osa arvele võetud autodest jäi veel ostjat ootama. Tõepoolest, autoregister näitab, et detsembris võeti arvele oluliselt rohkem autosid, kui müüja väitel on müüdud, seega kajastuvad ülejäänud numbri alla saanud autod jaanuari AMTELi müüginumbrites.
Müüduimaks autoks osutus detsembris aga Suzuki Jimny. Seda tänu keskkonnaministeeriumi riigihankele, mis hõlmas ühtekokku ligi sada sellist autot, neist 67 jõudsid tellijani detsembris. Teisel kohal oli Peugeot? väikeauto 206, kolmandal Toyota Corolla.
Võrreldes 2002. aasta detsembriga oli protsentuaalselt suurim tõusja Lexus, tänu riigihankele kasvas Suzuki müük ning ilusa punkti aastale pani ka Citroen. Ligi poole võrra vähenes aga Korea autode müük ning ka Volkswagenile ja Mazdale polnud 2003. aasta lõpp just kõige edukam.