Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Lemminkäinen võttis Talteri üle

    Lemminkäinen ostis NCC Roads Holding AB-lt sellele kuulunud 49,8 protsenti Talterist, mis suurendas Lemminkäineni osaluse ettevõttes 99,4 protsendile.
    Helsingi börsil noteeritud Lemminkäinen Oyj teedeehituse divisjoni juht Ari Junttila ütles, et Lemminkäinen kavatseb lähiaastatel Eestis jõuliselt tegevust laiendada.
    Tehingut kannustas Eesti astumine Euroopa Liitu, rääkis Junttila. ?Eesti turg oli atraktiivne, meil oli võimalus NCC-le kuuluv osalus osta ja kasutasime seda,? kommenteeris ta. ?Enne oli meil osalus pooleks ja oli raske areneda. Olime mõlemad küllalt kõvad omanikud.?
    Talteri juhatuse esimees Sven Pertens ütles, et Lemminkäinen võib Eestisse tuua uusimaid tehnoloogiaid, millele laieneb firmasaladus. Seni ei saanud seda teha, kuna pool ettevõtet kuulus Lemminkäineni konkurendile.
    Pertens lisas, et Talteri turuosa on asfaldi poole pealt umbes 20% ringis, seega turgu valitsevast mõjust üheski tegevusvaldkonnas juttu siiski ei ole. ?Tehing kindlasti ei vähenda konkurentsi, pigem suurendab,? lausus Pertens. NCC Holdings saab tema sõnul keskenduda teiste ettevõtete arendamisele, milles Eestis osalust omab.
    Konkurentsiametile esitasid koondujad taotluse Pertensi sõnul n-ö igaks juhuks ehk võimalike vaidluste ennetamiseks.
    Talteri juhatuse liige Tarmo Trei rääkis, et ettevõte kavatseb teedeehituse hooajalisuse mõju vähendamiseks laiendada teehoolet. Ettevõttes töötab aasta ringi keskmiselt veidi üle 200 inimese.
    Konkurentsiameti koondumiste kontrolli osakonna juhataja Svetlana Ljubova kinnitas, et Talteri osaluse ostu taotlus saabus konkurentsiametisse üleeile. ?Pole jõudnud veel sellega tutvuda,? ütles Ljubova ja lisas, et dokumendid vaadatakse läbi ja tõenäoliselt avaldab konkurentsiamet koondumisteate ametlikes teadaannetes täna.
    Eesti Ehitusettevõtjate Liidu andmetel on Lemminkäinen Eesti ja Talteri kattuvateks tegevusvaldkondadeks ehitusmaterjalide tootmine ja müük, keskkonnarajatiste ehitus, sadamate ja lennuväljade ehitus, projektijuhi teenus ja järelevalve teenus.
    Talter omab 18protsendilist turuosa Eesti teedeehituses, lisaks toodab ettevõte asfaltsegusid ja hooldab teid. Talteri tootmisbaasid asuvad Tallinnas, Tartus, Rakveres ja Jõhvis.
    Lemminkäinen Eesti suurimad teedeehitusprojektid on Tammsaare tee pikendus ja Tartu maantee läbimurre Tallinnas. Viimast ehitas Lemminkäinen koos Talteriga, kelle suurobjektidena võib nimetada ka Viru väljaku ja Vabaduse puiestee rekonstrueerimist.
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Tehnoloogiasektor sügavas languses: Nvidia kaotas oma väärtusest kümnendiku
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Järjekordne Telia MeetUp toimub juba 30. mail
30. mail avab Telia taas oma uksed Eesti ettevõtete esindajatele, et koos tehnoloogia-, IT- ja küberturvalisuse ekspertidega arutada päevakajalisi teemasid ning tehnoloogiaajastuga seotud väljakutseid. Sel aastal on fookusteemadeks küberturvalisus, IT-efektiivistamine ning kestlikkuse uued normid ja väljakutsed ettevõtetele.
30. mail avab Telia taas oma uksed Eesti ettevõtete esindajatele, et koos tehnoloogia-, IT- ja küberturvalisuse ekspertidega arutada päevakajalisi teemasid ning tehnoloogiaajastuga seotud väljakutseid. Sel aastal on fookusteemadeks küberturvalisus, IT-efektiivistamine ning kestlikkuse uued normid ja väljakutsed ettevõtetele.