Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Hea kuulutus keskendub olulisele
Kui kinnisvara müües maaklerit ei kasutata, tuleb suurt tähelepanu pöörata sellele, kuidas koostada pilkupüüdev kinnisvarakuulutus.
Kinnisvarakuulutuste kõige tavalisem viga on see, et oluline info upub ebaoluliste detailide hulka või puudub sootuks. Näiteks, kui müüakse 3 miljoni kroonist korterit vanalinnas, pole mõtet rõhutada, et korteris on kaabeltelevisioon või laminaatparkett. Samas on väga tähtis välja tuua, kuhu avanevad aknad või milline on maja üldine seisukord.
Samas, kui soovitakse välja üürida ühetoalist korterit Lasnamäel, on mõistlik välja tuua, et korteris on pesumasin ja lauanõud. Asjaolul, kas korter on kinnistu või vallasasi või korterist avaneb merevaade, pole selle korteri sihtgrupile eriti tähtis.
Kui korteril on mingi väga oluline puudus, siis tuleks see välja tuua. Näiteks soovitakse müüa korterit, mis asub madalal korrusel trammitee vahetus läheduses, kusjuures esimesel korrusel on baar. Mõistlik oleks siinkohal mainida, et korter asub mürarikkas ümbruses. Ostja, kes müra ei talu, seda korterit niikuinii ei osta. Samas võib leiduda ostja, kelle jaoks see pole sedavõrd oluline puudus ning turuhinnast veidi madalama hinnaga korter pakub talle suurt huvi. Puudused mainimata jättes ning korterit suhteliselt soodsa hinnaga välja pakkudes tekitatakse mõttetu vaatajate voorimine, kus kohale tullakse vaid soodsa hinna peale. See raiskab aega ning ei võimalda keskenduda tõsistele huvilistele.
Kui korteris on midagi erilist, näiteks kallis köögimööbel või eksponeeritud ajaloolised detailid, siis tuleks see kindlasti kuulutuses ära märkida.
Samas ei tohiks näiteks kirjutada, et korterist avaneb merevaade, kui tegelikult paistab teiste majade vahelt vaid imepisike tükike merd. Niisugune ostja petmine tuleb kohe välja ning jätab müüjast halva esmamulje.