Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Alfa Romeo 156 muutus veelgi alfalikumaks
Alfa Romeo ei ole auto laiadele massidele, see on auto neile, kes teavad, mida nad tahavad. Juba sisse istudes on tunda, kuidas auto lausa pulbitseb sportlikkusest. Head külgtuge pakkuvad istmed, käepärane nahkrool, sportlik disain, ümmargused ?kellad? armatuurlauas jne. Ja kui isegi Alfa Romeo 1,6-liitrisest mootorist on välja pigistatud 120 hj, on juba iseenesest kõnekas fakt.
Proovisõiduauto kapoti all olev 2-liitrine otsesissepritsega bensiinimootor JTS arendab 165 hj, mis suhteliselt kergele keskautole (tühimass 1285 kg) on piisav, et nautida nii sportlikku kiirendust kui piisava varuga tippkiirust (220 km/h). Auto on varustatud Selespeed käigukastiga, mis võrreldes eelkäijaga on teinud läbi suure arengu. Automaatne käiguvahetus toimub märgatavalt kiiremini ja sujuvamalt ning kui veel näiteks 147 Selespeedi puhul vahetas auto käike kohati üsna ehmatavalt aeglaselt, siis uue 156 puhul seda tunnet enam ei teki.
Täiesti omaette teema on mõistagi Alfa Romeo teelpüsivus ja hea roolitunnetus, mis sunnib vägisi spidomeetril pidevalt pilku peal hoidma, et kiirus üle lubatu ei läheks. Õnneks on proovisõiduautol juba baasvarustuses püsikiiruse hoidja, ilma selleta ilmselt oleks üsna raske selle autoga seadust rikkumata liigelda. Kiirendusnumber poolautomatse käigukastiga on paigalt 100 km tunnikiiruseni 8,2 sekundit, jõulisema gaasipedaali tallamise puhul peab aga mõistagi arvestama juba ka kopsakama kütusekuluga.
Linnasõidul näiteks on keskmine kütusekulu 12,2 liitrit 100 km kohta ja ega palju alla selle välja ei tule ka siis, kui püüda ?tuhkpeene? gaasiga linnaliikluses läbi ajada. Maanteel on kulu juba vaat et poole väiksem (6,6 l/100km), mis näitab, et lõviosa kütusest kulubki just kiirendamisele.
Friigiautona on ka täiesti mõistetav, et Alfa Romeo ei ole odavate killast sõiduriist. Proovisõiduauto hind küündib 370 000 krooni piirimaile, ehkki 120 hj ja 1,6-liitrise isendi saab kätte ka märksa odavamalt: 275 000 krooniga, mis pole enam sugugi teab mis müstiline hind. Liiati kui arvestada tema baasvarustust, kus kogu hädavajalik olemas: ABS, EBD, külgturvapadjad ja -kardinad, esimesed elektriaknad, pardakompuuter, konditsioneer jne. Vaid raadio, alarmi ja metallikvärvi eest peab eraldi maksma, kokkuvõttes jääb hind ikkagi alla 300 000 piiri. Kui just pole soovi valuvelgesid, püsikiirusehoidjat jms sellist lisada. Proovisõiduauto 370 000 hinna sees on aga ka viimased juba olemas, lisaks automaatne kliimaseade, ESP jpm.
Lisaks on Alfa Romeo 156 saadaval ka universaalkerega, mis sedaankerega võrreldes tähendab 20 000 krooni suurust hinnalisa. On ka 140 hj ja 1,9-liitrine diiselmootor, millega varustatud auto baashinnaks on 330 000 krooni. Tippmudeliteks on 2,5-liitrise V6 mootoriga (190 hj) versioonid, mille hinnanumber algab 410 000 kroonist, sama versioon 4astmelise automaatkäigukastiga maksab 430 000 krooni.