Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Tallinna Sadam rahastab uue raudtee ehitust
Möödunud aasta lõpul 17. detsembril sõlmisid Tallinna Sadam, raudteeamet ning majandus- ja kommunikatsiooniministeerium elluviimislepingu, millega Tallinna raudtee ümbersõidu lõppkasutajaks saab Tallinna Sadam ja see läheb sadama bilanssi.
Maksimumpikkuses algaks ümbersõit Arukülast ja kulgeks läbi Männiku jaama Sauele ning sealt edasi juba olemasolevat raudteed pidi Paldiskisse. Sellisel juhul võiks ehituse hinnaks kujuneda kuni miljard krooni.
Ühe võimalusena kaalutakse ka lühema trassi ehitamist Männikult Sauele, mis tähendaks, et raskeveosed sõidaks siiski osaliselt läbi Tallinna linna. Vajadus ehitada raudtee ümbersõit tuleneb Tallinna linna nõudest keelata 2007. aastast keskkonnasäästlikel kaalutlustel raskeveoste vedu läbi Tallinna linna Paldiski ja Paljassaare sadamatesse.
Tallinna Sadama turundusjuhi Erik Sakkovi ütlust mööda on sadamaga hakanud ühendust võtma vastandlike huvidega maaomanikud. ?Osad tahab, et raudtee ei läheks nende maatükilt läbi, ja teised tahavad, et läheks,? ütles Sakkov.
Raudtee ümbersõidu rahastamiskokkuleppe on sõlminud Euroopa Komisjon ja rahandusministeerium juba 2002. aastal. Selle järgi tuleks 75 protsenti investeeringust Euroopa Liidu ISPA fondist.
Raudteevõrgustiku infrastruktuuri omanik Eesti Raudtee ei saa eraettevõttena olla Euroopa Liidu partner.