Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Balti autoturul tegi ilma Mazda
Möödunud aastal müüdi kolmes Balti riigis kokku 36 571 uut sõiduautot, mida on 12% enam kui 2002. aastal. Suurim tõus toimus Leedus, kus uute sõiduautode müük kasvas Leedu automüüjate andmetel 22%. Lätis oli kasv 12%, Eestis 6%.
Arvuliselt suurima tõusu tegi mullu läbi Mazda, kasvatades oma läbimüüki enam kui tuhande auto võrra. Protsentuaalselt kasvas Mazda müük Eestis 39%, Lätis 118% ja Leedus 47%, kogu turu kasvuks teeb see 56%. Läti automüüjad on Mazda jätkuvas edus koguni nii veendunud, et üks müüjatest paigutas miljon latti (23 miljonit krooni) Mazda6 laoseisu suurendamiseks, et ennetada 1. maist lisanduvat 10protsendilist tollimaksu.
Leedu müügistatistika, nii nagu ka Eesti oma, tugineb automüüjate endi andmetele, ja seal on käärid registri andmetega veelgi suuremad. Näiteks näitasid automüüjad mulluses müügis erakordselt suurt Ladade müüki, ehkki enamik neist oli autod, mida möödunud aastast Leedus enam ei registreerita. Tegemist oli autodega, mis juba 2002. aastal registrisse võetud ja tegelik müük toimus 2003. aastal. Segadusi on Leedus ka Peugeot? müügiga, sest automüüjad lisavad müüki ka need autod, mis lähevad tegelikult edasi riigist välja. Nõnda on mõningad Eesti automüüjad tellinud andmed kõigi kolme riigi autoregistrist ja tulemus on sootuks teine. Registriandmete põhjal on Baltimaade müüduim automark hoopis Toyota, ehkki automüüjate andmetel on selleks jätkuvalt Peugeot. Äripäev saab oma statistikas tugineda siiski Läti ja Leedu ajakirjanduses avaldatule, mille järgi on Peugeot? müük Leedus kasvanud 31 protsenti ja müüduim automark Leedus on Lada.
Suurim kukkuja Balti autoturul on arvuliselt Fiat, mille müük on vähenenud enam kui 100 auto võrra. Protsentuaalselt on suurim langeja Alfa Romeo.