Pühapäev 4. detsember 2016

AS ÄRIPÄEV
Pärnu mnt 105, 19094 Tallinn
Telefon: (372) 667 0111
E-post: online@aripaev.ee

Üks põhi, mitu autot

Tõnu Tramm 23. jaanuar 2004, 00:00

Huvitav kõige selle juures on veel tõsiasi, et tegemist on uue Ford Focuse platvormiga, uut Focust aga ennast veel ei ole. Loodetavasti näeb seda pisut enam kui kuu aja pärast algaval Genfi autonäitusel. Küll aga on Eesti teedel juba samale põhjale ehitatud mahtuniversaal Ford Focus C-Max ning väike-keskauto Mazda3. Viimasele lisandus hiljuti ka sedaankerega versioon. Kevadel on Eestisse oodata ka samale põhjale ehitatud keskklassi autot Volvo S40.

Tegelikult oli Fordil plaan Focuse baasil ehitatud mahtauto välja tuua juba aastaid tagasi, kuid Opeli seitsmekohalise Zafira turuletulek pani selle protsessi päevapealt seisma. Võttis aastaid, enne kui aru saadi, et tegelikkuses on seitse kohta rohkem reklaamitrikk kui praktiline vajadus. Möödunud aasta lõpus oligi C-Max Eestis. Ja seda pigem nelja- kui viiekohalisena. Tagaistmeid saab liigutada nõnda, et neljakohalisena on tagaistujatel nii põlve- kui ka õlaruumi rohkem kui mis tahes keskautos, vajadusel saab auto muuta viiekohaliseks. Midagi sarnast Opel Merivaga.

Fordi peamine trump on aga tema juhitavus. Hea roolitunnetus ning siduri-käigukasti laitmatu koostöö teeb temaga sõidu tõeliselt nauditavaks. Meeldiv on ka auto sisemus, mille puhul on malli võetud klass kogukamast Mondeost. Mootoreid on mudelivalikus nii palju, et igaüks peaks leidma just endale sobiva. Bensiinimootoreid on nelja erineva võimsusega, lisaks kolm erinevat diiselmootorit. Baasmudeli kapoti all on 1,6-liitrine ja 100 hj bensiinimootor. Kui sellest jääb väheks, on saadaval ka sama töömahuga 115 hj versioon. Lisaks 120 hj 1,8 ja 145 hj 2,0 mootorid. Diiselmootoritest on saadaval Fordi 1,6 TDCi kahes versioonis ? 90 ja 109 hj ?, lisaks 136hobujõuline ja 2-liitrine diisel. Viimane on ka mudelivaliku kalleim versioon, mille hind Ghia varustuse juures on 339 000 krooni.

Samas ei ole ole C-Max oma praktilisust arvestades sugugi kallis auto: baasmudeli saab kätte juba 224 900 krooni eest ja selle sisse kuuluvad kesklukk, raadio, elektripeeglid ja -esiakna tõstukid, ABS-pidurid, kaheksa turvapatja jne. Diiselmootoritega versioonide hinnad algavad 251 900 kroonist.

Möödunud aasta lõpus lisandus Eestis müüdavate mudelite nimistusse ka Mazda3 sedaankerega versioon. Kui suurt edu ta meie ostjate seas saavutab, näitab aeg. Ühest küljest meenutab sedaankerega versioon klass kogukamat Mazda6 ja peaks olema ostjate jaoks igati atraktiivne, teisalt on eestlaste sedaanilembus aasta-aastalt hakanud kahanema ja on aru saadud luukpäraga auto praktilisusest. Liiati on sedaankerega Mazda3 luukpäraga mudelist 7000 krooni kallim ja teda ei ole võimalik saada 1,3-liitrise mootoriga, ehk mudelivalik algab 1,6-liitrisest.

Seega, kui luukpära on praktiline pereauto, mille baashind on toodud võimalikult madalale (1,3-liitrine alates 219 500 kr), siis sedaan on rohkem sportlikuma meelelaadiga ostjatele ja kallim (1,6-liitrine alates 231 500 kroonist).

Sedaankerega versiooni üheks kindlaks eeliseks on kahtlemata vaiksem salong, miinuseks aga pagasiluugi väike ava, kust suuri pakke just sisse ei topi. Samuti on Mazda3 sedaani pagasiruumi luugi avamine suhteliselt ebamugav: puudub igasugune käepide, kust kinni haarata, ning meie teeoludes tähendab see üsna ebameeldivat ja käsi määrivat ettevõtmist. Luukpäraga versiooni puhul on tagumises põrkerauas süvend, kuhu saab käe sisse pista ja luugi alaservast kinni haarata, sedaanil seda võimalust aga millegipärast pole.

Mazda3 suhteliselt kõrge baashind ei tähenda aga seda, et tegemist oleks hirmkalli autoga. Kui lugeda kokku Mazda3 baasvarustus, siis tuleb tema tegelik hind umbes samasugune kui näiteks uuel VW Golfil, ehkki viimase baashind on Mazda omast tükk maad madalamal.

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
06. December 2011, 19:34
Otsi:

Ava täpsem otsing