Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Üks põhi, mitu autot

    Huvitav kõige selle juures on veel tõsiasi, et tegemist on uue Ford Focuse platvormiga, uut Focust aga ennast veel ei ole. Loodetavasti näeb seda pisut enam kui kuu aja pärast algaval Genfi autonäitusel. Küll aga on Eesti teedel juba samale põhjale ehitatud mahtuniversaal Ford Focus C-Max ning väike-keskauto Mazda3. Viimasele lisandus hiljuti ka sedaankerega versioon. Kevadel on Eestisse oodata ka samale põhjale ehitatud keskklassi autot Volvo S40.
    Tegelikult oli Fordil plaan Focuse baasil ehitatud mahtauto välja tuua juba aastaid tagasi, kuid Opeli seitsmekohalise Zafira turuletulek pani selle protsessi päevapealt seisma. Võttis aastaid, enne kui aru saadi, et tegelikkuses on seitse kohta rohkem reklaamitrikk kui praktiline vajadus. Möödunud aasta lõpus oligi C-Max Eestis. Ja seda pigem nelja- kui viiekohalisena. Tagaistmeid saab liigutada nõnda, et neljakohalisena on tagaistujatel nii põlve- kui ka õlaruumi rohkem kui mis tahes keskautos, vajadusel saab auto muuta viiekohaliseks. Midagi sarnast Opel Merivaga.
    Fordi peamine trump on aga tema juhitavus. Hea roolitunnetus ning siduri-käigukasti laitmatu koostöö teeb temaga sõidu tõeliselt nauditavaks. Meeldiv on ka auto sisemus, mille puhul on malli võetud klass kogukamast Mondeost. Mootoreid on mudelivalikus nii palju, et igaüks peaks leidma just endale sobiva. Bensiinimootoreid on nelja erineva võimsusega, lisaks kolm erinevat diiselmootorit. Baasmudeli kapoti all on 1,6-liitrine ja 100 hj bensiinimootor. Kui sellest jääb väheks, on saadaval ka sama töömahuga 115 hj versioon. Lisaks 120 hj 1,8 ja 145 hj 2,0 mootorid. Diiselmootoritest on saadaval Fordi 1,6 TDCi kahes versioonis ? 90 ja 109 hj ?, lisaks 136hobujõuline ja 2-liitrine diisel. Viimane on ka mudelivaliku kalleim versioon, mille hind Ghia varustuse juures on 339 000 krooni.
    Samas ei ole ole C-Max oma praktilisust arvestades sugugi kallis auto: baasmudeli saab kätte juba 224 900 krooni eest ja selle sisse kuuluvad kesklukk, raadio, elektripeeglid ja -esiakna tõstukid, ABS-pidurid, kaheksa turvapatja jne. Diiselmootoritega versioonide hinnad algavad 251 900 kroonist.
    Möödunud aasta lõpus lisandus Eestis müüdavate mudelite nimistusse ka Mazda3 sedaankerega versioon. Kui suurt edu ta meie ostjate seas saavutab, näitab aeg. Ühest küljest meenutab sedaankerega versioon klass kogukamat Mazda6 ja peaks olema ostjate jaoks igati atraktiivne, teisalt on eestlaste sedaanilembus aasta-aastalt hakanud kahanema ja on aru saadud luukpäraga auto praktilisusest. Liiati on sedaankerega Mazda3 luukpäraga mudelist 7000 krooni kallim ja teda ei ole võimalik saada 1,3-liitrise mootoriga, ehk mudelivalik algab 1,6-liitrisest.
    Seega, kui luukpära on praktiline pereauto, mille baashind on toodud võimalikult madalale (1,3-liitrine alates 219 500 kr), siis sedaan on rohkem sportlikuma meelelaadiga ostjatele ja kallim (1,6-liitrine alates 231 500 kroonist).
    Sedaankerega versiooni üheks kindlaks eeliseks on kahtlemata vaiksem salong, miinuseks aga pagasiluugi väike ava, kust suuri pakke just sisse ei topi. Samuti on Mazda3 sedaani pagasiruumi luugi avamine suhteliselt ebamugav: puudub igasugune käepide, kust kinni haarata, ning meie teeoludes tähendab see üsna ebameeldivat ja käsi määrivat ettevõtmist. Luukpäraga versiooni puhul on tagumises põrkerauas süvend, kuhu saab käe sisse pista ja luugi alaservast kinni haarata, sedaanil seda võimalust aga millegipärast pole.
    Mazda3 suhteliselt kõrge baashind ei tähenda aga seda, et tegemist oleks hirmkalli autoga. Kui lugeda kokku Mazda3 baasvarustus, siis tuleb tema tegelik hind umbes samasugune kui näiteks uuel VW Golfil, ehkki viimase baashind on Mazda omast tükk maad madalamal.
  • Hetkel kuum
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Boeing on keerulises olukorras, kuid üllatas tulemustega
Kolmapäeval teavitas Boeing esimese kvartali tulemustest, mis näitasid, et ettevõtte korrigeeritud kahjum aktsia kohta oli 1,13 dollarit, mis oli väiksem kui oodatud 1,72 dollarit, vahendas Yahoo Finance.
Kolmapäeval teavitas Boeing esimese kvartali tulemustest, mis näitasid, et ettevõtte korrigeeritud kahjum aktsia kohta oli 1,13 dollarit, mis oli väiksem kui oodatud 1,72 dollarit, vahendas Yahoo Finance.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Eesti üks paremaid juhte: uhke tunnistada, et olen palju vigu teinud “Juhi juttude” värskes saates Annika Arras
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Robotit arendav Eesti idufirma kaasas 1,5 miljonit eurot
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Savisaare sõnul oli tema Tallinna tööots rohkem hobi
Tallinna linnainkubaatorilt 1500 eurot kuus tasku pistnud Erki Savisaare jaoks oli tegemist niisama lihtsa tuluga, mille jaoks vaeva ei pidanud nägema ja mis tema vallajuhi tööd ei seganud.
Tallinna linnainkubaatorilt 1500 eurot kuus tasku pistnud Erki Savisaare jaoks oli tegemist niisama lihtsa tuluga, mille jaoks vaeva ei pidanud nägema ja mis tema vallajuhi tööd ei seganud.