Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Juht annab ettevõttele näo
Öeldakse, et koer läheb ajapikku oma peremehega ühte nägu. Seda võrdlust ärimaailma keelde ümber kohandades võiks öelda, et iga ettevõte muutub pikapeale oma juhi nägu.
See protsess ei toimu üleöö, kuid juht mõjutab oma isiksuse ja käitumisega alluvaid ning töötajad võtavad tema suhtumisi üle. Eriti karismaatiliste juhtide puhul võib juhtuda ka nii, et öeldes firma nime, assotsieerub sellega kohe juhi nimi. Minu jaoks on näiteks Ühispank ja Ain Hanschmidt peaaegu sünonüümid.
Järelikult ei saa juhi mõju ja vastutust ettevõtte kujundamisel sugugi alahinnata ning küll oleks hea, kui firmadesse jaguks rohkem säravaid, vastutustundlikke, emotsionaalselt intelligentseid liidreid.
Küsi endalt, kas sa oled selline! Tippjuht, kuid miks mitte ka keskastmejuht, võiks aeg-ajalt peeglisse vaadata ja küsida, mida ma suudan oma ettevõttele, oma inimestele anda? Ja mida ma vastu saan? Enesesse süüvimine võib teinekord viia üllatavategi avastusteni ? näiteks võib selguda, et on kitsaskohti, mis vajavad silumist.
Enese arendamiseks võib kasutada erisuguseid meetodeid ja nippe ning väita, et arendamine tähendab koolitustel käimist, on vaid väike osa tõest. Koolitus kahtlemata avardab silmaringi, lisab uusi oskusi, raputab välja igapäevarutiinist, kuid sellega ei tasu piirduda. Pigem võiks võtmesõnana näha viimase aja moeterminit ?elukestev õpe?.
Õppida saab ju mujalgi kui koolipingis ning algust võib teha enda kogemuste analüüsimise ja neist järelduste tegemisega. Õppida võib ja kindlasti tasubki ka meid ümbritsevate inimeste kogemustest ? ükskõik kas seminaril kellegi edulugu kuulates või golfiväljakul teiste mängijatega jutuhoogu sattudes. Tasub ainult silmad lahti hoida ning olukordi märgata.