Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Ankeeditäitja saab tasuks oma foto
Kliendiürituse rahulolu mõõtmiseks koostatud ankeetide vastuste saatmise võiks siduda millegagi, mis vastajale huvi pakub. Üks selline asi võiks olla pildid ürituselt. Kes ennast imetleda ei armasta, vaatab hirmuga, et milline ta nendel piltidel välja näeb.
Igale vastajale saadetakse siis kas veebilink ja salasõna piltide vaatamiseks, pildid CD peal või muul moel. Muidugi võib ka igale vastajale tänutäheks kena kingituse saata, või kui vahendid on piiratud, siis vastajate vahel kingituse välja loosida.
Selline vorm sobi mitteformaalsetele üritustele ? meelelahutus või mitmepäevane üritus, mis välistab võimaluse peo lõpul inimesele paberit pihku suruda ja panna tema põlve otsas küsimustele vastama. Siin on aga oluline, et küsimustik saadetakse vahetult peale ürituse lõppu. Siis on muljed veel värsked ja nii miinused kui plussid hästi meeles.
Seminaride ? ja koolituste korral aga tuleks tagasiside lehed jagada ürituse algul ja need tagasi korjata ürituse lõpul. Inimene saab seminari käigus märkmeid teha ja iga esinejat hinnata kohe, kui viimane on oma ettekande lõpetanud.
GNT Eesti on tavatsenud enda arvutikaupu käsitlevate seminaride lõpus välja loosida osalejate (kohalolijate) vahel välja ka päeva jooksul käsitletud põnevaid tooteid või muidu kingitusi. Kingitused loositakse välja tagasiside lehtede vahel, nii et see on heaks motivaatoriks küsimustiku tagastamisel.
Teine motivaator, kuigi võib olla mitte nii otsese mõjuga, on näidata vastajatele et nende tagasisidega arvestatakse. Kui tegemist on traditsioonilise üritusega siis võib selle alguses teha ülevaate eelmisel korral saadud tagasisidest ja kuidas seda käesoleva ürituse korraldamisel on arvesse võetud. Kui üritustel käivad enam-vähem samad inimesed, siis need kes oma vastused ära tunnevad rõõmustavad kindlasti. Ja rõõmustavad veelgi enam, kui näevad, et nende arvamust on ka kuulda võetud.
Mõttetute küsimustega, mille vastus on niikuinii teada, ei tohiks vastaja aega raisata. Kindlasti tuleks ruumi jätta ka ettepanekutele, kuna mõnigi oluline asi võib küsimata jääda.
Kindlasti peaks pallisüsteemis hindamise juures ruumi jätma ka kommentaaridele, sest iga inimene hindab oma väärtustest lähtuvalt ja neid taustsüsteeme ei ole võimalik ära arvata.
Helena Lõhmus, Radiolinja Eesti AS suhtekorraldusjuht:
Üks värskemaid kogemusi klientidelt tagasiside saamiseks üritusekohta oli Radiolinja ja Unineti ühistöös korraldatud konverents Fookus, mis toimus detsembrikuus.
Konverentsil osales ca 500 inimest ning omapoolse hinnangu konverentsile andsid 2/3 külalistest. Kasutasime traditsioonilist tagasiside ankeeti, mis oli konverentsi mapi vahel. Hinnanguleht sisaldas küsimusi nii konverentsi teemade, esinejate, sessioonide kui ka üldkorralduse kohta.
Tagasiside puhul mängib suurimat rolli see, kas lisaks teatud hinnangupallile saab vastustest ka soovitusi või nõuandeid järgmise ürituse korraldamiseks.
Seetõttu kasutasime ankeedis nii tavapärast ette antud hinnanguskaalat kui jätsime ruumi ka vabade vastuste kirjutamiseks. Selleks, et vastuseid saaks võimalikult rohkelt, tuletas iga sessiooni alguses konverentsi päevajuht meelde, et kliendid tagasiside ankeete täidaks, kõigi ankeedi täitnute vahel loositi koha peal välja uus mobiiltelefoni mudel Nokia 6100.
Tagasiside ankeetide põhjal koostasime kokkuvõtte, mida kasutame järgmise ürituse korraldamisel.
Heikki Põhi, Leibur AS turundusjuht:
Spetsiaalset ürituse rahulolu Leibur ei mõõda, kuna personaalne otsekontakt inimeste vahel on parim mõõdupuu. Edukas kliendiüritus väljendub meie ühises äritegevuses.
Esmalt saavad kliendi rahulolust ülevaate müügiesindajad, kellele antakse tagasiside nende järgmisel kohtumisel. Kindlasti väljendub kliendi rahulolu ka kord aastas tehtaval kliendi rahulolu uuringus.
Näiteks möödunud aastal korraldasime Rukkipala lansseerimisel nn ideepäeva, kus kogu üritus oli seotud meie uue koorikleivaga. Selle päeva positiivne tagasiside tuli väga kiiresti - otse klientidelt.
Autor: Ingrid Eha