Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Autod Eesti kaudu

    Tollistatistika andmeil viidi Eestist eelmise aasta jooksul välismaale üle 12 000 uhiuue sõiduauto. Eestisse imporditi aga kokku ligi 30 000 uut sõiduautot. Eesti oma siseturu müügimaht on ca 16 000 autot aastas.
    Rahas teeb see vähemalt 4 miljardi kroonise transiidivoo ja 2 miljardi kroonise ekspordimahu, samas suurusjärgus viiakse Eestist välja näiteks elusloomi, liha, kala, piima, mune, mett ja muid loomseid tooteid kokku.
    Enim autosid (8894 tükki) toodi eelmisel aastal Eestisse Soomest, seal asuvad siinse regiooni jaoks mõeldud suured nn hulgilaod; mõistetav on ka suur eksport Lätti-Leetu, sest paljuski varustatakse lõunanaabrite automüüjaid Eesti kaudu, kuid tollistatistikas avaldub aga anomaalia, mida ei oska või ei taha kommenteerida ükski Eesti autokaupmees.
    Nimelt ? Eestisse tulevad tuhanded sõiduautod Venemaalt!? Seda enam, et Eestis müüdi Vene autosid möödunud aastal vaid 387 tükki. Tollistatistika andmetel saabus mullu idanaabri juurest Eestisse 6655 autot. Peaaegu sama palju (5741) autosid viidi omakorda Venemaale.
    Ainus võimalus, et tegemist on Vene autotehaste osalisel või täielikul teadmisel toimuva ?autoliigutamisega?, mille eesmärk võib olla näiteks ekspordi- ja koduturu hinnavahe ärakasutamine. Sellele vihjavad automüüjad, seda kinnitab kaudselt ka Eesti Raudtee. ?Peamiselt oli tegemist VAZ-tüüpi sõiduautodega ning põhiliselt töötame selles valdkonnas 3?4 kliendiga?, ütles Eesti Raudtee pressiesindaja Priit Koff.
    Eesti Raudtee abil toodi mullu Venemaalt üle 5000 uue sõiduauto ja sinna viidi peaaegu sama palju.
    ?Huvitav statistika,? kommenteeris autode transiidinumbreid Mihkel Vaks ASist Veho Eesti.
    Info-Auto juht Viktor Siilats lisas: ?Venemaale, Ukrainasse, Lätti ja Leetu väljaviimne on ju suht loogiline, kuigi nende kaudu võib ka hämamise eesmärgil kolmandatesse riikidesse hiljem edasi viia.?
    Venemaa autotehase AvtoVaz esindaja AS Lada Eesti turundusjuht Indrek Jakobson ei oska suurt autotransiiti Venemaaga esialgu kuidagi kommenteerida ? autod, mis nemad tehasest ostavad, on Euroopa karmide keskkonnanõuete tõttu nii kõrge hinnaga, et neid ei saa kusagile müüa. ?Küsitud on küll, Ukrainast ja mujaltki, aga kui ütled hinna, siis öeldakse kohe: nägemist! Ja isegi kui hind sobiks, oleks meil sellise äri ajamine lepinguga keelatud,? lisas Jakobson.
    Jakobsoni hinnangul võib aga tegemist olla autodega, mis mõeldud Venemaa siseturule, kuid ilmselt on kellelgi avanenud võimalus ülisoodsatel tingimustel (ekspordihinnaga) autod tehasest kätte saada, need korraks Eestisse vedada ja hiljem Venemaale tagasi viia. Mõni aeg tagasi nägi ta oma silmaga ühe Eesti tollilao territooriumil Lada 2105 jt autosid, mida Eestis enam ammu müüa ei tohi. Kes nad siia toob ja kuhu nad edasi lähevad, selle kohta puudub Lada esindajal seletus. ?Venemaa äriavarustes võib toimuda aga mida iganes,? lausus Jakobson.
    Ekspedeerimisfirma ASi Schenker esindaja Andres Vühner ütles, et Schenkeri kaudu tuleb Eestisse ~4300 uut autot ja väljub ~2000 autot aastas. ?Eestisse tulevad autod põhiliselt Soomest ja Saksamaalt, väljuvad aga ~95% ulatuses Lätti-Leetu. Ülejäänu on läinud Ukrainasse ja Slovakkiasse. Sõiduautode sisse-väljaveo, ladustamise ja muuga seotud teenuste tellijad on AS Toyota Baltic ja Kia Auto AS. Margid vastavalt Toyota, Lexus ja Kia,? lisas Vühner.
    Seni ainsa teadaoleva autode transiidiga tegeleva Eesti firma PP Int OÜ käive küündis mullu 400 miljoni kroonini.
    PP Int OÜ juht Urmas Põld ütles, et nemad müüvad hulgi ja aastate jooksul väljakujunenud koostööpartneritele, mullu müüdi üle 2000 auto. ?Umbes 85?90% meie sõidukitest on Peugeot?d, kuid müüme ka muid marke,? rääkis Põld.
    ?Ega meie ainsana autosid Eestist välja vii, ka Toyota, Kia ja Nissan on üsna levinud ekspordiartiklid,? ütles Põld.
    Viktor Siilats kommenteeris tollistatistikat järgmiselt: ?Tundub, et Peugeot?d lähevad siis Belgiasse, Hispaaniasse, ehk ka Prantsusmaale, kuigi väidetud on, et Aafrika riikidesse."
    Kommest Auto peadirektor Toomas Rüütmann: ?Peugeot kontsern ja Kommest Auto on teinud koostööd edasimüüja PP Int OÜga juba neljandat aastat. Mahud on stabiilselt kasvanud.?
  • Hetkel kuum
Andrus Hiiepuu: kustkohast tulevad ja kuhu kaovad eesmärgid?
Ettevõtte üldiste sihtide seadmise kõrval kiputakse ära unustama, et absoluutselt iga inimese panus organisatsioonis peab olema samuti eesmärgistatud, kirjutab Elisa Eesti tegevjuht Andrus Hiiepuu.
Ettevõtte üldiste sihtide seadmise kõrval kiputakse ära unustama, et absoluutselt iga inimese panus organisatsioonis peab olema samuti eesmärgistatud, kirjutab Elisa Eesti tegevjuht Andrus Hiiepuu.
Balti turgudel oli taas punane päev
Kesknädala tõus Balti aktsiaturgudel jäi üürikeseks – neljapäeval jätkasid kõigi kolme Balti börsi indeksid langust, vedades miinusesse ka koondindeksi.
Kesknädala tõus Balti aktsiaturgudel jäi üürikeseks – neljapäeval jätkasid kõigi kolme Balti börsi indeksid langust, vedades miinusesse ka koondindeksi.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
LHV tippjuht lahkub ametist
LHV Groupi nõukogu kutsub ametist tagasi juhatuse liikme, riskijuhi Martti Singi. Ühtlasi lahkub Singi samas ajaraamis ka LHV Panga juhatuse liikme ja riskijuhi kohalt.
LHV Groupi nõukogu kutsub ametist tagasi juhatuse liikme, riskijuhi Martti Singi. Ühtlasi lahkub Singi samas ajaraamis ka LHV Panga juhatuse liikme ja riskijuhi kohalt.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Volkswagen Golf 50: kuidas Põrnika järeltulijast kujunes hea auto mõõdupuu
Märtsi lõpus möödus pool sajandit päevast, mil algas Volkswagen Golfi tootmine. Ikoonilise Põrnika järeltulijast sai ettevõtte jaoks veelgi olulisem mudel.
Märtsi lõpus möödus pool sajandit päevast, mil algas Volkswagen Golfi tootmine. Ikoonilise Põrnika järeltulijast sai ettevõtte jaoks veelgi olulisem mudel.
Saksa majandus sai ootamatu tõuke
Saksa majandus tõenäoliselt kasvas esimeses kvartalis, saades ootamatu tõuke tööstusest ja ehitusest, vahendab Reuters.
Saksa majandus tõenäoliselt kasvas esimeses kvartalis, saades ootamatu tõuke tööstusest ja ehitusest, vahendab Reuters.
Venemaa tõmbab väed välja Mägi-Karabahhist
Venemaa viib Mägi-Karabahhist välja kõik oma väed ehk sisuliselt 2000 sõdurit, vahendab välismeedia.
Venemaa viib Mägi-Karabahhist välja kõik oma väed ehk sisuliselt 2000 sõdurit, vahendab välismeedia.