Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
99,1% juhtudest laheneb soodsalt
Salva Kindlustus teenindab 50 000 liikluskindlustuse klienti. Neist 3215 sattus möödunud aastal liiklusõnnetusse. Õnnetuse põhjustanud isikutest või kahju kannatanutest omakorda vaid 46 ei nõustunud Salva otsusega ja pöördus kindlustuse vahekohtusse. Neist 30-le hüvitas selts esialgsest otsusest enam. Seega 3215st liikluskahju juhtumist 3185 korral saavutati kliendiga kahju hüvitamise viisi ja summa osas kokkulepe. Ehk üle 99% juhtudest. Leian, et Äripäeva pealkiri, et seltsist on keeruline hüvitist saada, on sarnast retoorikat kasutades ?veidi liialdatud?.
Antud juhtumite puhul ei käinud vaidlus selle üle, kas hüvitada või mitte, pigem oli teemaks hüvitise suurus. See on ka loomulik, kuna vigastatud sõiduki omanik hindab oma vara tegelikust väärtusest alati suuremaks. Võiks ju küsida ? miks kindlustusselts hüvitiste suuruse üle vaidleb? Arusaadavalt kaitseb ta oma huve. Kuid kaitstes oma huve, kaitseb ta ka kõigi klientide huve. Mida vähem alusetuid nõudeid ja adekvaatsem väljamakstav hüvitis, seda madalam kindlustusmakse. Sellest ka kahjukindlustajate tüütu põhjalikkus.
Mis puutub juhtumitesse, kus seltsi vahekohtunike määramine on viibinud, siis selles osas palub Salva Kindlustus nimetatud klientidelt vabandust. Tõepoolest, paberid oleks võinud liikuda oluliselt kiiremini. Tänaseks oleme nendes juhtumites kohtunikud määranud ja lubame klientidele, et sarnane venitamine enam ei kordu.