Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Pruugitud auto ? liisingu või laenuga

    Nagu kinnitas Hansa Liising Eesti arendusosakonna juhataja Tarmo Kärsna, on inimeste huvi uue teenuse vastu väga suur. Varem oli auto vanusepiiriks 7 aastat, nüüd 11, ehk liisinguga võib osta juba 32 000kroonise hinnaga auto. Jälgima peab vaid seda, et liisinguperioodi lõppedes ei ületaks auto vanus 13 aastat. Seega peab praegu kolmeaastase liisinguga ostetav auto olema toodetud vähemalt 1994. aastal.
    Kuid kas nii vana autot on üldse mõttekas liisida? Liisinguga kaasnev kaskokindlustuse kohustus tõstab kuumakse sedavõrd kõrgele, et võib-olla on mõttekam võtta laenu ja auto kohe välja osta. Lisaks kaotab inimene, kelle jaoks pole tegemist esimese autoga, liisingu korral ka soodsama riskikoefitsendi, sest kõikidel liisinguautodel on see 1,2.
    Tegelikkuses ongi rahaline erinevus tuntav eeskätt vaid neil, kellel on liikluskindlustuse riskikoefitsent ajapikku väiksemaks tiksunud. Kes ostab endale esimese auto, selle jaoks ei ole rahaliselt olulist vahet, kas võtta liising või osta auto laenuga. Liisingu intress on laenuintressist madalam. Liisingufirma aktsepteerib ka odavamat minikaskot, mille kuumakse jääb alla paarisaja krooni kuus. Ehk teisisõnu, minikasko kuumakse on pea sama suur, kui intressidest tulenev erinevus.
    Liisingu puhul peab arvestama, et omafinantseering on vähemalt 30%, laenu puhul on aga vajalik käendajate olemasolu. Liisinguga kaasnev minikasko on küll ca 180kroonine lisakulutus kuus, kuid näiteks varguse korral on lootust oma raha tagasi saada.
    Kui auto ostja jaoks ei ole tegemist esimese autoga ja liikluskindlustuse kuumakse on pea poole väiksem, kui see oleks liisingufirma autol, tasub siiski laenuvarianti kaaluda. See, kas omanik teeb väljaostetud autole minikasko või eelistab selle raha kokku hoida, on asja üks pool. Teine pool on aga see, et nii vana auto puhul ei tea iial, mida ta endast täpselt kujutab. Kui väljaostetud autol ilmneb midagi sellist, mis omanikule sugugi ei meeldi, on temast enne liisinguperioodi lõppu hoopis lihtsam vabaneda, kui liisinguga seotud autost. Samuti puudub laenu puhul omafinantseeringu kohustus.
    Liising omakorda annab kaasa teatava turvalisuse. Esiteks nõuab liisingufirma eraisikult ostes auto hindamisakti ja otsustab, kas hind on üldse sobilik sellisele autole või mitte. Neil, kes autodest kohe mitte midagi ei taipa, on oht, et nahk päris üle kõrvade tõmmatakse, mõnevõrra väiksem. Lisandub kohustuslik kasko, mis minikasko korral küll ei korva liiklusõnnetuse kulusid, kuid on oluliseks leevenduseks, kui hommikul aknast välja vaadates auto asemel vaid jäljel lumel vastu vaatavad.
    Tarmo Kärsna, Hansa Liising Eesti arendusosakonna juhataja:
    Mõte pakkuda liisingut kuni 11aastastele autodele tekkis eeskätt klientide soovist ja nende vajadusest liisida vanemaid autosid. ARKi statistika andmetel on ca 2/3 esmaregistreeritavatest autodest kasutatud. Järjest kasvav on ka nn teise ringi autode osakaal. Inimene on auto liisinguga välja ostnud, soovib seda nüüd uuema vastu vahetada ja vanema auto maha müüa. Suurenenud on ka klientide soov soetada perre teine auto, sellisel puhul on sageli eelistatud madalama hinnaga, ehk vanemad autod.
    Ka maarajoonides on nõudlus odavamate autode järele.
    Me aktsepteerime kõiki enimlevinud automarke, müüjaks võib olla nii ametlik kasutatud autode müüja kui ka eraisik. Eraisikust müüja puhul küsime auto hindamisakti.
    Liisingu standardtingimused üle 7 aasta vanustele autodele on: minimaalne auto maksumus 32 000 krooni (ilma käibemaksuta), omafinantseering 30%, auto vanus liisinguperioodi alguses võib olla maksimaalselt 11 aastat ja lõpus kuni 13 aastat.
    Finantseerime kapitalirendi ja järelmaksuna, mis tähendab, et klient ostab perioodi jooksul auto välja. Intress algab alates 12%st ning sõltub kliendi riskimäärast. Nõutav on liikluskindlustus ja vähemalt minikasko. Ülejäänud tingimused on sarnased tavalise liisingulepinguga. Lepingut saab ka ennetähtaegselt lõpetada ja auto välja osta, samuti on võimalik lepingut perioodi keskel loovutada kolmandale isikule.
    Kliendiks margitruu eraisik sissetulekuga 10 000 krooni kuus, kellel on Toyota Corolla aastast 1991, turuväärtusega 20 000 krooni ja tahab selle välja vahetada pisut suurema ja uuema auto vastu. Liiklusõnnetusi põhjustanud ei ole, liikluskindlustuse koefitsent on varasemate aastate jooksul langenud 0.46-le ja klient elab Tallinnas. Corolla mahamüümise järel saaks tasutud liisingu sissemakse 30%, ehk 20 700 krooni, puudu jääb 50 000 krooni. Kas võtta väikelaen ja osta auto välja, või võtta liising?
    Toyota Carina E 2,0 (98 kW), vl 1995
    - Hind 69 000 kr (hind käibemaksuga)
    - Omafinantseering 30% (20 700 kr)- Liisinguperiood 3 aastat- Intress 12%- Tagatiseks auto- Liisingu kuumakse 1 604 kr- Minikasko kuumakse 182 kr- Liikluskindlustumakse kuus 383 kr (Salva - bensiinijaamad)- Kokku igakuised kulud 2 169 kr- Lisanduvad kulud kütusele ja hooldusele
    plussid
    - Ei vaja lisakäendust, tagatiseks jääb auto ise- Laenuintress madalam- Uuema auto puhul võimalik pikem ja paindlikum maksegraafik
    miinused
    - Omafinantseering kohustuslik, vana auto tuleb igal juhul enne maha müüa- Auto edasimüümine liisinguperioodi keskel keerukam- Liikluskindlustuse koefitsent sõltumata omaniku koefitsendist 1,2- Kohustuslik kaskokindlustus
    - Summa 50 000 kr
    - Periood 3 aastat- Intress 16% (võtmekliendile 14%)- Tagatiseks era- või juriidilise isiku käendus- Laenumakse kuus 1 758 kr- Liikluskindlustuse makse kuus149 kr- Kokku igakuised kulud 1907 kr- Lisanduvad kulud kütusele ja hooldusele
    plussid
    - Liikluskindlustus vastavalt omaniku koefitsendile (kui on tegemist ainsa autoga)- Autot lihtsam müüa, kui avastatakse mingi puudus- Puudub kaskokindlustuse kohustus, selle võrra kulud kuus väiksemad- Eraisikult ostmisel pole vaja hindamisakti jms- Kui vana autot ei õnnestu müüa, võib osta odavama, 50 000 kr maksva auto
    miinused
    - Nõutav mitme (sh kolmanda) isiku käendus- Laenuintress liisinguintressist kõrgem- Kasko puudumise korral vastutab omanik kogu auto eest ise (nt vargus)- Laenu pikkus maksimaalselt 4 aastat
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Tehnoloogiasektor sügavas languses: Nvidia kaotas oma väärtusest kümnendiku
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Usaldamatus valitsuse majanduspoliitika suhtes on järsult kasvanud
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.